Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 17, 2015

PKR SELANGOR PECAH DUA... DAN AZMIN TIDAK HADIR DALAM MESYUARAT TERTINGGI PKR SEMALAM!!!



Apa hala tuju PKR, masih lagi menjadi tanda-tanya ekoran hubungan dengan PAS telah diputuskan dan Pakatan Rakyat telah dilianglahadkan.

Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor masih belum memberikan sebarang kenyataan walaupun beberapa pihak cuba bercakap bagi pihaknya konon, PKR Selangor mengekalkan hubungan dengan DAP tetapi memutuskan hubungan dengan PAS.

Barisan Exco Negeri Selangor merupakan pihak yang paling terjejas dalam sebarang keputusan yang dibuat oleh Azmin memandangkan di dalam barisan Exco, adanya ADUN-ADUN PAS.

Putus terus dengan PAS bererti Exco-Exco PAS yang berempat itu perlu meletakkan jawatan dan kepimpinan negeri hanya dibarisi oleh ADUN-ADUN PKR dan DAP sahaja dengan DAP menguasai semua portfolio penting.

Semalam, PKR tanpa Azmin Ali, telah membuat keputusan dalam mesyuarat majlis tertingginya. Namun Rafizi Ramli tidak mampu untuk mengumumkan kesimpulan daripada mesyuarat berkenaan.

Sebabnya, PKR di Selangor telah berpecah kepada dua fraksi.

Satu fraksi Azmin Ali yang mahu bekerjasama dengan PAS.

Satu lagi fraksi Rafizi Ramli yang mahu bekerjasama dengan DAP tanpa PAS.

Mengapa Rafizi Ramli enggan berkiblatkan PAS, semua sudah maklum alasannya. LANGKAH KAJANG atau dalam bahasa glamournya KAJANG MOVE ciptaan Rafizi Ramlilah yang memulakan masalah ini. Dari situlah Pakatan Rakyat berpecah terutama apabila Khalid Ibrahim dipaksa turun dan dipecat dari parti.

Ketiadaan Azmin Ali di dalam mesyuarat semalam, menyebabkan keputusan terpaksa ditangguhkan. Rafizi Ramli sudah terlalu takut untuk dikaitkan dengan perpecahan Pakatan Rakyat walaupuan semua orang kenal dia seorang yang berego besar. Jadi, untuk mengelakkan dia daripada dipersalahkan seandainya Pakatan benar-benar kehilangan Selangor, dia terpaksa tangguh dahulu keputusan.


Namun cerita tentang PKR Selangor yang berpecah dua, sudah tidak lagi menjadi rahsia. Azmin Ali di Selangor TERSANGAT KUAT berbanding Rafizi Ramli dan Wan Azizah. Walaupun sekadar menjadi Timbalan Presiden, namun kuasa yang dimilik oleh Azmin Ali sebenarnya lebih besar dan mengatasi kuasa semua orang di dalam PKR termasuklah Anwar Ibrahim yang sekarang ini sedang berehat di Penjara Sungai Buloh.

Apakah keputusan dan pendirian sebenar PKR hanya akan diumumkan setelah Azmin Ali berjaya dipujuk untuk menjadikan DAP sebagai rakan kongsinya seterusnya merombak keseluruhan pentadbiran Kerajaan Negeri dengan penguasaan total DAP atau keputusan diumumkan selepas Azmin Ali diyakini dapat disingkirkan atau dinyahkan sepertimana yang PKR lakukan ke atas Khalid Ibrahim?

Drama ini masih belum berkesudahan!!!


5 comments:

Anonymous said...

Semoga semua cepat mampus.

Anonymous said...

Azmin, nak play safe ke?

Tak safe pun, cuma terbukti kau pengecut yang memang PAS tak patut calonkan jadi MB!
Khalid lebih berintegriti daripada kau!

Anonymous said...

Hahaha...Melayu bodoh......

Anonymous said...

Sabo ler azmin tengah ambil semangat dlm jamban tuuu...jgn la kacau.
Mungkin x cukup satu, kena empat org kongsi baru semangat azmin boleh pulih.....bomoh sultan melaka.

Anonymous said...

REMEMBER WHEN YOUR LORD (ALLAH SWT ) INSPIRED THE ANGELS, "VERILY,I AM WITH YOU,SO KEEP FIRM THOSE WHO HAVE BELIEVED(MUSLIMIN:MALAYS).I WILL CAST TERROR INTO THE HEARTS OF THOSE WHO HAVE DISBELIEVED (KAFIR INFIDEL ),SO STRIKE THEM (KAFIR INFIDEL) OVER THE NECKS, AND SMITE OVER ALL THEIR (LADIES INFIDEL )FINGERS AND TOES."S.AL ANAL.V.12 THIS IS THE TORMENT,SO TASTE IT,AND SURELY FOR THE KAFIR INFIDEL (DISBELIEVERS) IS THE TORMENT OF THE JAHANNAM (FIRE).S.AL ANFAL.V.14

 
Blogger Templates