Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 15, 2015

TAKTIK 90-AN TV3 BUKAN SAHAJA KETINGGALAN TETAPI TERLALU KETARA SUDAH TERLALU PURBA!!!



Siapakah di belakang TV3 yang menggunakan pelbagai 'sampah' untuk kelihatan memburuk-burukkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir?

Siapakah yang memberikan skrip kepada TV3 untuk terus menyemarakkan permusuhan dan menonjolkan pelbagai masalah?

Siapakah yang beria-ia kelihatan mahu 'membunuh' Tun Dr. Mahathir dan pada masa yang sama, turut 'membunuh' Najib Abdul Razak?

Bermula dengan serangan ke atas Tun Daim yang kemudian mengundang kritikan dan 'pendedahan' lebih besar melibatkan The Edge dan Sarawak Report, kemudian menjangkit kepada Tun Dr. Mahathir dan terbaru adalah Proton serta perbalahan melibatkan Tengku Mahkota Johor dan Menteri Pelancongan, Nazri Aziz.

Menariknya, TV3 di tangan ORANG INI, hanya bertindak sebagai batu api, mencetuskan api dan kemudian beralih ke isu lain tanpa menjawab atau menyelesaikan isu yang mereka timbulkan atau cetuskan.

Penggunaan individu-individu sampah seperti Zamil KITA, Chegu Bad dan beberapa orang bekas PKR dalam isu-isu yang ditimbulkan, ternyata merupakan usaha untuk memalukan Perdana Menteri dan Presiden UMNO sendiri.

Melihat dan menonton taktik yang dipersembahkan oleh TV3 sekarang ini, menimbulkan rasa jengkel dan meluat yang teramat sangat. Berbeza benar TV3 pada zaman Reformasi yang lebih aktif menaikkan imej Perdana Menteri yang jatuh tersepuk pada waktu itu berbanding TV3 sekarang yang cuba membunuh Perdana Menteri dengan taktik psywar mereka yang sudah terlalu jauh ketinggalan.

Barangkali kesilapan terbesar ialah meletakkan pengurusan TV3 kepada ORANG INI dan pada masa yang sama, anaknya pula bertindak sebagai PEGUAM yang menentang segala dasar kerajaan termasuklah dasar Islam di negara ini.

Mungkin juga ORANG INI seronok kerana apabila nama TV3 disebut, orang lain yang dikaitkan, bukan dirinya, maka diteruskan taktik yang serba merapu dan mengarut itu. Barangkali kalau didedahkan siapa DIA dan DALANG di belakangnya, sekaligus menepis kaitan orang lain dengan TV3, baru taktik seburuk itu dapat dihentikan, kut?

Walau apa pun teorinya, apa yang dilakukan oleh TV3 beberapa minggu kebelakangan ini sebenarnya lebih banyak mendatangkan kerosakan kepada Perdana Menteri dengan menyemarakkan kebencian sekaligus cuba mewujudkan lebih ramai musuh Kerajaan dan Perdana Menteri berbanding menerangkan perkara sebenarnya.


6 comments:

Anonymous said...

Jgn ingat rakyat bodoh utk menimbang mana yg betul atau sebaliknya. Saya & jkuarga yg pro kjaan selama nie...dah bosan & dah X tngok pun buletin utama tv3 yg tahap sampah. Lebih bermanafaat duk mengaji dari tngok tv mdgr pembohongan & retorik yg memualkan. Pru akn dtg soheh X mengundi jika pemimpin yg sama masih dikekalkan....

Anonymous said...

Ahhhhhh kami kenal orang ni;

Namanya bermula huruf J anaknya dikenali dengan huruf S, tetapi jangan lupa ada sekor lagi dikenali dengan huruf F bekas tv3 juga tu ( bukan FOOK U)

Anonymous said...

F tu dah tak ada kena-mengena dengan TV3. Tempat F tu dah dirampas oleh Habibur Rahman.

Anonymous said...

Aku dah menyampah dengan Najib & TV3. PRU 14 nanti BN akan kehilangan 4 undi dari aku dan keluarga.

Anonymous said...

Mampus lah kamu tv3.nmpk Sgt krjn skrg ni huru hara semua benda jadi x terkawal

Anonymous said...

dan jugak non partisan.

 
Blogger Templates