Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 27, 2015

TIPU DAN MENYAMAR SEBAGAI KAUM PRIBUMI SABAH, PENGERUSI DAP SABAH TURUT TERLIBAT SAMA!!!



Demi tamakkan tanah dan mahu membolot kekayaan hasil bumi Sabah, ada pihak yang menipu sijil pribumi mereka. Dan semalam, SPRM telah bertindak dan menangkap beberapa orang daripada mereka turut ditangkap.

Seluas 2,000 hektar tanah yang diperuntukkan untuk Bumiputera di Pantai Timur Sabah dan RM10 juta yang dibeli oleh bukan-Bumiputera dalam Amanah Saham Bumiputera, telah dibekukan oleh SPRM. (RUJUK SINI) TAnah dan saham ASB itu telah dibeli dengan menggunakan sijil pengakuan pribumi palsu atau Sijil Anak Negeri. 14 orang individu telah dikenalpasti.

Berita ini, langsung tidak mendapat perhatian daripada Lim Kit Siang. Tidak disebut langsung oleh DAP mahupun mereka yang banyak bercakap tentang ketelusan, kejujuran dan anti penyelewengan.

Menariknya, salah seorang daripada mereka yang terlibat adalah Pengerusi DAP Sabah yang juga merupakan Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang cukup terkenal dengan penentangannya terhadap pembinaan sebuah masjid. Masjid disifatkannya sebagai punca segala masalah kerana bising pada waktu subuh dan menyesakkan jalanraya pada hari Jumaat. (RUJUK SINI)

Sijik Anak Negeri milik Jimmy Wong telah ditarik balik pada September 2012 pada ketika dia masih lagi seorang ADUN Sri Tanjung. Sebelum itu, kesahihan Sijil Anak Negerinya telah dipersoalkan dalam sidang DUN. (RUJUK SINI)

Akhirnya sebuah lembaga penyiasat yang dilantik telah menarik balik Sijil Anak Negeri Jimmy Wong.

Jimmy Wong mengaku sebagai Sino-Kadazan. Sedangkan jalur keluarganya langsung tidak menunjukkan setitik darah Kadazan pun dalam tubuhnya memandangkan kedua-dua ibu bapanya adalah Cina sepertimana yang terdapat dalam sijil kelahirannya.


Itulah yang DAP kecohkan sangat... pasal kesamarataan, pasal meritokrasi kononnya tetapi hakikatnya keinginan besar mereka untuk menguasai Sabah dan Sarawak adalah tanahnya. Mereka sanggup berbuat apa-apa sahaja, hatta menipu Sijil Anak Negeri.

Hairannya, DAP juga yang begitu hebat mendakwa mereka adalah parti berbilang kaum. Bila dah parti berbilang kaum, mereka seharusnya ada jati diri dengan setiap anggota dalam parti itu tidakperlu menyamar sebagai kaum lain semata-mata kerana mahu membolot tanah dan peruntukan yang diberikan oleh Kerajaan kepada Bumiputera.


7 comments:

Anonymous said...

DAPIGS memanglah parti CINAPEK! Orang Sabah dan Sarawak jangan tertipu sepertimana orang Melayu di Semenanjung sudah tertipu. Mungkin sukar untuk kami di Semenanjung untuk melawan serangan puak2 kurang ajar DAPIGS tetapi di Sabah dan Sarawak, masih tidak terlambat!

Ambil balik bandaraya2 kamu dari cengkangman cinapek! Agak sukar bagi kami di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Melaka dan Johor tetapi tidak terlambat untuk kamu di Kota Kinabalu, Kuching,Miri, Sibu.

Anonymous said...

Rupanya bukan cuma Zairil khir Johari.

Cina DAP Sabah pun nak menipu ngaku Kadazan jugak!

maae said...

Dari zaman koloni British lagi puak2 tongsan ini menipu dan memperkosa Melayu !


Anonymous said...

Halau je balik tongsan

Anonymous said...

Cina komunis ni la yg disayang oleh orang kadajan. Sebab apa, sebab boleh bagi babi dan arak free juga puki pelacur cina kepada kaum kadajan di sabah. Sebab itula mereka sanjung dan sayang cina keparat. Tidak ada satu pun pemimpin kadajan dusun yg mau besuara bila ni cina komunis buat sial disabah. Dorang lagi suka maki orang malaya dan cakap malaya rampas hak sabah. Walhal terbukti ni cina komunis yg buduhh tidak pandai becakap bahasa melayu. Paluiii punya kadajan. Tau moginum saja kamu sampai jual ni sabah sama cina komunis.

Anonymous said...

Penat aku taip. Tau tau hilang.

Tmj

Anonymous said...

Cina jual beras plastik, Faiza yang difitnah

BATU PAHAT - Syarikat Faiza Sdn Bhd (Faiza) menafikan dakwaan yang dikeluarkan individu yang tidak bertanggungjawab di laman sosial berkaitan kualiti berasnya.

Dalam dakwaan berkenaan beras yang dikeluarkan syarikat bumiputera terkemuka itu adalah beras tiruan yang diperbuat daripada plastik yang berbahaya kepada pengguna.

Pengarah Urusannya, Faiza Bawumi Sayed Ahmad berkata, tuduhan berkenaan hanyalah untuk mencemarkan reputasi syarikat terbabit dan ia lebih kepada fitnah semata-mata.

"Sejak beroperasi selama 20 tahun sehingga kini, syarikat ini menggunakan 100 peratus beras asli daripada sumber yang disahkan kerajaan, iaitu secara terus dari Padi Beras Nasional Berhad (Bernas).

“Perbuatan berkenaan sungguh tidak bertanggungjawab dan berkemungkinan berniat jahat, kami memandang serius setelah kami dihujani pelbagai persoalan semenjak ia viral di laman sosial," katanya.

Faiza Bawumi berkata, sejak tersiar di laman sosial pada Khamis minggu lalu, ada sesetengah peruncit dan pengguna yang meragui beras keluaran syarikat berkenaan dan mereka tidak putus-putus menghubungi pejabat mereka.

“Tindakan pemilik akaun laman sosial berkenaan juta telah menyebabkan jualan beras kami ‘Beras Faiza Emas’ yang sebelum ini terjual sehingga 3,000 tan sebulan terjejas,” katanya dalam sidang media semalam.

Dalam pada itu, Ketua Pegawai Operasinya, Md Faizal Md Ali berkata, pihaknya juga telah membuat satu laporan polis berkaitan dengan kes berkenaan bertujuan tindakan undang-undang dikenakan terhadap penyebar fitnah terbabit.

"Orang ramai tidak perlu bimbang dengan dakwaan yang dikeluarkan yang lebih kepada fitnah kerana pihak syarikat kami mementingkan kualiti pada produk yang dikeluarkan.

“Kami memandang serius kepada semua produk,n termasuklah beras yang merupakan produk utama kami sejak 20 tahun syarikat ini beroperasi,” katanya. theunspinners.blogspot

 
Blogger Templates