Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 26, 2015

USTAZ KENA KECAM BILA MUATNAIK GAMBAR YANG DIDAKWA POTONGAN RAMBUT RASULULLAH S.A.W!!!


Seorang ustaz dikecam dalam media sosial selepas memuat naik gambar yang mendakwa sebahagian kecil potongan dari rambut Nabi Muhammad S.A.W.

Abu Syafiq memuat naik gambar di laman Facebooknya pada 22 Jun lalu, turut mendakwa dia memiliki dan telah memakai sebahagian kecil potongan dari rambut Rasulullah.

“Gambar ada sebahagian kecil potongan dari rambut Rasulullah yg dipakai hamba..alhamdulillah…sollu ala Rasulillah,” tulisnya di Facebook.

Tindakan Abu Syafiq itu telah dikecam oleh pengguna Facebook antaranya pengguna Muhamad Harris Nasril yang menyindir rambut nabi itu seperti bulu hidungnya.

“mcam bulu idong aku ja. ahhaha,” tulisnya.

Kesahihannya turut dipersoalkan, Syamboytudm Syam turut menyatakan tidak berjumpa sebarang hadis Rasulullah mengenai penyimpanan rambut nabi.

“Xde jumpa Hadis Rasulullah SAW bgtau, bila aku wafat, ambil rambut@janggung@kening utk simpan ke gantung ke… Sekian. Tolong tego kalo aku salah, masih belajar,” katanya.

Bukan itu sahaja, bagi Nasri An-Nasr, dia menyatakan “Nabi S.A.W pesan…Aku Tinggalkan kepda kamu 2 perkara Al-Quran dan Sunnah,” katanya. -(SUMBER)

8 comments:

Ted Manoff said...

Abu Shafiq ni pun ustaz bendul juga..sekiranya benar dia dapat sedikit rambut nabi bagus lah tu...tetapi kenapa keistimewaan ini diberitahu kepada umum..hilanglah manisnya..ini perbuatan riak ..sebagai chontohnya kalau tuhan kurniakan zakar kita besar dan panjang membuat isteri kita sentiasa senyum selalu maka mengapa kita harus hebahkan keistimewaan itu kepada umum .molek duduk diam2 dan bershukor pada tuhan sehingga maut tiba..itu lebih afdal..kesian tengok ustaz blurr ni...

Si Delima Merah said...

Aku pulak tinggal kat kamu 2 benda, dapatkan cepat: 1) Bulu Hidung 2)Bulu Ketiak....sapa yg nak tolong bagi email address. TQ

Nuurul Basar Mohd Baki said...

Bab rambut janggut RASULULLAH S.A.W memang ada sahabat yang menyimpan rambut atau janggut vaginal S.A.W, Namun mereka sahabat bukankah awami jauh lagi bukan orang bukan Arab macam Kita.
Apa ada pada rambut tersebut, tiada apa 2. Jelas Allah S.W.T telah nyatakan bahasa Muhammad itu manusia biasa (tiada, lahir, mati, makan, minum, lapar) sedangkan Allah S.W.T kekal Abadi tidak makan tidak lapar tiada beribu tiada berbapa tidak pula mempunyai anak.
Jadi apa dapat simpan rambut, jawapan Jelas tiada apa 2

Anonymous said...

kih,kih,kih,muah,muah,kah,kah,kah,kah,x10000.....sit down o enemy of allah , you are not fit for that after you did what you did......

Anonymous said...

“Benar bahwa itu janji Allah, dan Allah tidak pernah menyalahi janjinya." Khalid bin Al-Walid (Ia Tidak Pernah Tidur dan Tidak Membiarkan Seorang pun Tidur).ada satu lagi barang yang tinggal yang dijaga khalid dengan bermati-matian.barang itu berupa kopiah yang mengandungi rambut nabi muhammad saw.suatu ketika kopiah itu terjatuh dalam peperangan yarmuk lalu khalid dan para sahabat bersusah payah mencarinya sehingga dapat ditemui semula.ketika orang lain mencela dan menghinanya kerana itu, khalid berkata"didalamnya terdapat beberapa helai rambut dari ubun ubun rasulullah saw.aku berasa yakin dan optimistik dan berharap kemenangan dengan (keberkahannya)."

Anonymous said...

busted.

Anonymous said...

Saidina Abu Bakar RA berkata: ’Aku pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: ‘Sebaik-baik hamba Allah dan saudara dalam satu suku iaitu Khalid Al-Walid, Saifullah, yang pedangnya akan dihayunkan kepada orang-orang kafir dan munafik.’

Anonymous said...

Abu Bakar r.a berkata “Aku melihat Khalid al Walid meminta rambut bahagian depan Rasulullah dan dia menerimanya. Dia biasa meletakkannya di atas matanya dan menciumnya.” Diketahui bahawa kemudian dia meletakannya di ‘qalansuwah’ (penutup kepala yg dililit serban) miliknya & selalu menang dalam peperangan (Riwayat al Waqi dalam al Maghazi & Ibn Hajr dalam al Ishabah fi Tamyiz as Sahabah)

 
Blogger Templates