Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 22, 2015

BINI TONY PUA ADA RM3 JUTA DALAM AKAUN BANK PERIBADI... DAN TONY PUA DIKENAKAN LARANGAN KELUAR NEGARA!!!



Satu lagi pendedahan yang pasti akan mengundang reaksi negatif daripada Tony Pua yang sebelum ini sangat sibuk dengan pendedahan sana sini membabitkan orang lain tetapi dia sendiri tidak telus!

Tan Chee Chong, bekas pembantu peribadi seorang Ahli Parlimen DAP hari ini mendakwa isteri Tony Pua memiliki wang bernilai RM3 juta di dalam sebuah akaun peribadi di seberang laut.

Tony Tan Chee Chong turut menggesa Tony Pua untuk menjawab tuduhan tersebut dalam tempoh seminggu sebelum dia mendedahkannya kepada awam dengan bukti-bukti yang ada di tangannya.

"Kami tahu caranya, kami mempunyai bukti tetapi kami mahu dia sendiri yang bercakap tentangnya," katanya dalam satu sidang media di Petaling Jaya.


Tan berkata, Ahli Parlimen Petaling Jaya itu sentiasa mengutuk kerajaan kerana tidak telus dengan akaun-akaun mereka. Justeru, dia meminta agar Tony Pua mengisytiharkan aset-aset serta menjelaskan tentang kekayaan isterinya.

"Saya menerima maklumat daripada tiga orang ahli DAP yang isteri Pua mempunyai banyak aset di luar negara. Saya sekadar meminta dia bekerjasama dengan kami berhubung perkara ini dan memberikan respons berhubung dakwaan ini."

Tan yang suatu ketika merupakan pembantu peribadi Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, berkata, dia tidak berminat membuat tuduhan melulu.

Dalam reaksi balasnya, Tony Pua berkata, dia tidak sabar-sabar menantikan bukti-bukti tersebut didedahkan.

"Saya juga berminat untuk melihat dokumen yang menunjukkan isteri saya memiliki RM3 juta dalam akaun sebarang laut," katanya. - RAKYAT POST.

Dalam perkembangan terbaru, Tony Pua dikatakan telah dikenakan larangan keluar negara. Tony Pua telah memanggil satu sidang media berdasarkan butiran yang diterima ini:




2 comments:

Anonymous said...

Pukimak tu nak keluar negara nak buat apa? Nak menghasut dan memfitnah lagi?
Apek celaka!!

Lu sudah buat reservation kat Fullerton Hotel Singapore lagi ka?

Anonymous said...

mana macai saman saman tu....satu satu dah dikenal pasti. pondan pun dah gigil. apek sama pizi tak mau bikin ceramah 1mdb lagi ka ? banyak syok arr.....sikit ari bolih join ketum kat sungai buloh......
saman....saman.....mana macai saman ni......

 
Blogger Templates