Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, July 30, 2015

DARI MANA DATANG RM2.6 BILION DALAM AKAUN NAJIB DAN MUHYIDDIN TIDAK JUJUR!!!



Dari mana wang RM2.6 Billion yg terdapat didalam akaun Najib?.

1..Perlembagan parti umno perkara 27.2 mewartakan presiden parti boleh membuka akaun amanah bagi memegang dana parti dan DS Najib telah berbuat demikian dengan memberikan kuasa kepada Tun Faisal sebagai pemegang kuasa.
Amalan Presiden memegang wang amanah telah dibuat sejak Perdana Menteri sebelum ini dan dimulai sejak zaman Tun Mahathir lagi.

Ada yg mendakwa itu wang 1MDB yg dicuri oleh Najib.?

2. Laporan Sarawak Report atau pun WSJ ataupun laporan ketua audit negara atau PAC ataupun mana mana sumber tidak pernah menunjukkan ada bukti transaksi dari akaun 1MDB keakan Najib.
Cuma Tun Mahathir yg menyedari kewujudan akaun amanah yg dipegang oleh Presiden mendesak agar Najib menunjukkan akaun beliau dengan tujuan untuk memerangkap Najib dan mengaitkannya dengan kerugian didalam 1MDB.
Amalan Presiden memegang wang amanat telah dibuat sejak beliau (Tun M) menjadi Presiden UMNO.

Bagaimana dengan pendedahan TSMY dalam satu video menyatakan bahawa Najib mengaku memasukkan sejumlah wang berjumlah R2.6 Billion keakaun beliau?

3. Amat mustahil si kaya raya seperti TSMY yg pernah jadi MB Johor dan Timbalan Perdana Menteri dan berbagai jawatan menteri dan pemegang banyak jawatan besar didalam umno sejak berkecimpung dalam umno selama 35 tahun tidak tahu akan perkara ini berhubung akaun amanah dan perkara 27.2 perlembagaan UMNO yg membenarkan Presiden memegang dana parti kecualilah beliau berniat jahat dan ingin menyingkirkan Najib dalam baik..

TSMY dilihat jujur
4.TSMY sering bercakap kononnya berjuang untuk rakyat tetapi kekayaan diri tidak akan habis 7 keturunan. TSMY sebenarnya pepat diluar dan runcing didalam dan beliau politikus yg tidak boleh dipercayai..
Tindakan Ds Najib memecat beliau cukup tepat dan beliau sememangnya tidak layak untuk menjadi seorang Perdana Menteri.


21 comments:

Anonymous said...

Sebelum nie pun TSMY ada ke Bantu Najib.. Sabotaj lg ada.....

Anonymous said...

Kenyaaaaangggggggg....

Anonymous said...

kita tengok pulak..apa komen Muhideen...harap dia akan berikan jawapan.

Ted Manoff said...

Pulak Dah..betul ke Muhyiddin kaya raya? Amboi2. ..mewahnya

Anonymous said...

Fuck you tfk!!!!!ingat kesan makan duit haram tu mcm mn!!!!

Anonymous said...

Masalahnya nape tuan tubuh x jawab...hantar pencacai dan tukang kipas yg jawab..mangkok

Anonymous said...

Duit Dana parti?
wow! wow! wow!
Duit tu turun dari mana?

You faham maksud duit dana parti?
Siapa yg bagi dana tu?
Duit dari timur tengah tu duit datang dari mana?
Siapa sediakan dana parti bilion2 turr?
wow!!

Anonymous said...

Oii bahlul...2.6b tu dari 1MDB..duit rakyat..takdak Parti dlm dunia ni yg boleh ambik duit rakyat utk rasuah pilihanraya...apa la punya bahlul...jilat kiri kanan sampai taik pon balun...baghal!

chaie said...

kalau bukan duit najib sendiri...nafikan sahaja statement dari WSJ...
tapi tolong buktikan dan buat penafian dengan carta aliran duit yg telah ditunjukkan oleh WSJ...

Jika duit tabung amanah, dari mana sumber tu datang...tolong jelaskan sejelas jelasnya...

terima kasih

Anonymous said...

ape citer si rozmi pencacai...klu dh tau dlm perlembagaan umno membolehkan presiden parti membuka akaun amanah kenapa tuan punya badan atau pun setiausaha agung membisu seribu bahasa? nak tunggu laporan audit & task force?

izad12 said...

27.2 tiada nyatakan demikian.mt yg punya kuasa melantik pemegang amanah.

muhyiddin anggota mt.adakah muhyiddin tak tau mt melantik najib sbg pemegang amanah?

bagaimana dgn ahli2 mt lain terutama sua umno?

bila mereka senyap,maksudnya ada yg tak kena...

Anonymous said...

Orang Johor pun tidak gemari TSMY. Masa jadi MB beberapa banyak tanah kerajaan terjual kepada Cina dalam dasar pengswataannya.

Orang Islam tak lupa cuti Jumaat ditukar kepada Ahad. Sultan Johor baru yang tukar balik kepada cuti Jumaat.

Banyak lagi perkara busuk dibuatnya.

Anonymous said...

Cukup-cukuplah tu wahai saudara sekalian. Saya sebagai orang Islam dan rakyat biasa ingin mencadangkan agar YAB PM DS Najib dan semua Jemaah Menteri yang beragama Islam membuat Solat Hajat Perdana di seluruh Masjid2 masing-masing agar Allah Taala selesaikan masalah perpecahan orang Islam di Malaysia dan membuka siapa yang benar dan siapa yang salah. Pergaduhan kedua-dua pihak yang menyokong dan menentang tidak akan ada kesudahan yang baik malah akan merosakkan kesejahteraan sesama kita di Malaysia ini.

bebas said...

Booooooo!!!! Mangkuk pnya blogger najib. Terang lg bersuluh pon nk cover najib lg. Pg mampos la korang!!!!

Anonymous said...

Ketinggalan betui hang ni..kekadang epal cantik berkilat diluar tapi dalam ada ulat...

Anonymous said...

Hang ni benak ke ape..p desak TSMY cerita sebenar..kalau negara timur tengah nak kasi Dana utk PRU supaya DAP tak memeritah patut pun kita bersyukur daripada Dana yahudi dalam akaun KETUM pkr

Anonymous said...

Belum terang lagi..TSMY kena cerita betul betul dedahkan bukan sembunyi sembunyi buat PC terang dengan jelas salah lsku Najib..ni tergantung gantung buat orang mcm hang meroyan

bebas said...

Die benak hang nie bengong, sapa yg bg free 2.6 billion ringgit bai.ad la tu deal antara diorng.xkisah la utk bantu umno ke ape rasuah tetap rasuah!! Bahlol!! Jilat sngt najib smp die kaut 2.6billion pun xpe ye bai. Pegi mampos la hang. Klu ad orng sponsor PR 2.6 billion jgk ko nk snyap ke??? Bengong!!!

bebas said...

Tak terang la hang xnk terima kenyataan. Xpuas lg jilat najib yg dh bernanah berkulat tu. Nk tegakkan benang yg bash. Bengong mcm TFK jgk hang nie.

rosli abd ghani said...

SULTAN HINGGA RAKYAT JOHOR AKAN DIKENANG SEBAGAI PEMBELA BANGSA. TAK PENTING DUIT ITU DARI 1MDB ATAU TIDAK. YANG PENTING TIDAK BOLEH NAFI LAGI DUIT ITU SUDAH MASUK AKAUN. SEGALA PUJI KAMI HADAPKAN KEPADA ALLAH KERANA MENGGERAKAN HATI RAKYAT JOHOR.. BILA CUTI NANTI BERAKHIRLAH SEGALA DRAMA. TUKAR DULU KABINET 1MDB DAN MENTERI POLIS. SEMUA AKAN MENGEMBELINGKAN TENAGA UTK MERAWAT NEGARA.

rosli abd ghani said...

Terima kasih seluruh raykat dan Sultan Johor. Negeri lain akan menyusuli..

 
Blogger Templates