Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 15, 2015

DASAR CELAKA... MASA TENGAH TAKUT NAK MATI, POLIS DIMARAHI SEBAB LAMBAT SAMPAI... DAH SELAMAT, POLIS DIMARAHI LAGI KERANA SEBABKAN KERUGIAN!!!



Masa tengah kecoh-kecoh, tengah takut, tengah menggeletar dan tengah terbayangkan kematian, POLIS adalah pihak yang dicari dan diharapkan. Marahkan POLIS kerana lambat sampai untuk menyelamatkan mereka. Marahkan POLIS kerana tidak bertindak lebih awal menghalang kekecohan daripada berlaku.

Bila dah selamat, lain pula nadanya. Lain pula cakapnya. Lain pula cakap besarnya!!!

Tindakan polis menahan 30 orang peniaga di Low Yat Plaza menyebabkan Ketua Persatuan Peniaga dan Penjaja Kecil Bukit Bintang, See Foo Hoong menuduh tindakan polis itu menyebabkan berlaku kerugian besar di kalangan peniaga.

Dalam perkembangan terbaru, polis telah menahan 30 orang peniaga di Low Yat Plaza untuk siasatan sekaligus menimbulkan kebimbangan yang tindakan polis itu akan menyebabkan aktiviti perniagaan di Low Yat Plaza akan mengalami kerugian besar.


Menurut See Foo Hoong, tindakan polis itu akan menyebabkan para pengguna dan pembeli menganggap Plaza Low Yat sebagai pusat penjualan barangan tiruan dan klon. (DI SINI)

Perhatikan perangai puak ini...

Sepatutnya pihak berkuasa langsung tidak memberi muka kepada sebarang kegiatan penjualan dan urusniaga barangan tiruan. Lemak sudah naik ke kepala, sekarang ini mereka cuba menggambarkan diri mereka sebagai mangsa kerana tindakan hanya diambil setelah berlaku kekecohan.

Sewajarnya juga pihak berkuasa sentiasa melipatgandakan usaha melakukan pemeriksaan dan serbuan mengejut untuk memastikan para peniaga dan penjual di kawasan-kawasan seperti Low Yat Plaza dan Petaling Street, benar-benar mematuhi peraturan, bukannya mengeluakan kenyataan-kenyataan retorik yang akhirnya pihak berkuasa pula yang akan menjadi mangsa.

See Foo Hoong ni tak dikira sebagai penghasut untuk mencetuskan semula kekecohan ke?

13 comments:

Anonymous said...

DAH MEMANG DASAR DAPIG,SEMUA ORG SALAH DIA SJ YG BETUL..GENG2 LKS,LGE

Anonymous said...

Rakyat dah lama tak bagi muka drngsn kaum cina....cuma najib terhegeh hegrh nak orang cina...srjarah bukit bintang BN tak petnah menang di situ....banyak kemudahan kerajaan disediakan....tak petnah undi atau ucap terima kasih pun....undur najib

Anonymous said...

Jangan bagi muka .... memang depa tak serik kasi taruk lagi.

Anonymous said...

Pm taik....cina laknat di dulukan...stau malaysia haramjadah punya slogan...satu cina kapir laknat adalaaa.....pemimpin melayu paling sial abad ini

Anonymous said...

Jangan marah kat kaum tu nanti Ah Jib Gor murka.

Anonymous said...

Apa pun....... yang penting ialah `UNTUNG'.

Anonymous said...

Busted.beware of kafirun and munafiqun propaganda....

Anonymous said...

Ini puak tak kenang budi punya lagi mau caya hee.
Lebih baik tolong anjing tersepit pandai lah jgn bagi dia gigit.

paktam said...

Mana menteri bekenaan. Dak kawtim ke?

Anonymous said...

Igp pun pun pembohong cm mentornye najib nk buat cmna.. nampak sangat da kena byr ngan tokeh lowyat..

Unknown said...

Batu api

Unknown said...

Batu api

Unknown said...

Tukang provok dan batu api

 
Blogger Templates