Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, July 7, 2015

JANGGUT, MUKA DAN NAMA MACAM ORANG ISLAM, TAPI PERANGAI GURU INI MENGALAHKAN SYAITAN TERLEPAS KANDANG!!!



Astaghfirullah hal azim...

Dalam bulan mulia bulan penuh keberkatan pun masih ada yang hatinya hitam sebegini. Bukan soal arwah orang UMNO atau PAS biarpun dari mana-mana parti. Hinaan yang dilemparkan terhadap arwah Mohd Nor Shauqi A Rahman, amatlah tidak wajar lebih-lebih lagi apabila kata-kata itu diucap oleh seorang guru yang sepatutnya membawa imej dan contoh yang baik.

Arwah yang merupakan seorang penceramah bebas, disegani sebagai seorang ustaz dan imam, dipanggil menghadap penciptaNya setelah terlibat dalam sebuah kemalangan selepas kereta yang dipandunya terbabas di Kilometer 352.3 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT 2), dekat Bukit Besi 5 Julai lalu.

Rentetan insiden itu, seorang guru di dalam sebuah kumpulan 'chat' politik telah menghamburkan beberapa kejian yang melampau ke atas arwah yang dilabel sebagai Tok Imam UMNO sehingga mengatakan "tok imam sejid dirar mapus marin" dan "kalo imam sejid dirar sah masuk neraka"



Rata-rata netizen yang membaca penulisan guru berkenaan naik angin dengan perbuatan guru tersebut. Selain beliau tidak memikirkan harus menjaga tutur kata di bulan puasa, guru yang dikenali dengan nama Tuan Sembok itu langsung tidak kisah soal hati keluarga mangsa yang masih bersedih dengan pemergian arwah.

Orang ramai mengharapkan guru yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Kuala Ibai itu dikenakan tindakan yang sewajarnya kerana perbuatannya benar-benar telah mencalarkan imej guru-guru dan Jabatan Pendidikan.

SUMBER: IMPACTIONIST


8 comments:

Anonymous said...

Tuan sembok ni kturunan laknat kot

Anonymous said...

Mane ade....inilah kata2 seorg melayu yg bakal dpt makam tertinggi dlm surga dia punya islam....sungguh memalukan kite

maae said...

Wali Setan...

Anonymous said...

Inilah jenis org yg TERLAMPAU YAKIN, TERAMAT YAKIN, TERSGT YAKIN masuk syurga, mungkin dah pegang kunci kot.....

Dia sendiri pun tak tau mcm mana cara dia mati... mungkin sama atau ahli keluarganya pun sama mcm tu....

Katanya pendidik tapi diri sendiri tak mampu nak dididik....dah tuoooooo pulak tu......

Anonymous said...

Sesungguhnya kebinasaan manusia adalah kerana lidahnya...jagalah Hati..agar sentiasa bersangka baik..berfikir cara baik...melakukan amalan yg baik2...jika habis bersangka baik...sekurang2nya jangan bersangka buruk sesama saudara mu...

Anonymous said...

Patutlah Mat Sabu, geng2 G18, PASMA marah sgt kpd puak2 PAS berserban/jangut ni, mulut mcm haram. Siapalah yg interview mamat ni masa ambil dia jd cikgu dulu.

samada yg ambil dia jadi cikgu dah sakit otak, atau cikgu ni memang otak berpenyakit.

mat sabu yg tolol pun marah pd puak2 ni.

Anonymous said...

Maki hamun ni memang menjadi sikap dan AMALAN kegemaran puak ni dari dulu,kini dan selamanya jika tidak berubah kpd sikap seorang muslim sejati. Moga mereka diberi petunjuk oleh Allah SWT.

dewataraya100 said...

Patutla anak muda zaman sekarang kurang ajar mudah percaya fitnah dan penipuan pasal cikgu mereka adala syaitan yg bertopeng wajah alim

 
Blogger Templates