Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 22, 2015

JAWATAN PROFESOR MADYA MAZA MULA DIPERTIKAIKAN EKORAN PERLANTIKANNYA YANG MENGELIRUKAN!!!



Lihat perbandingan antara 2 orang Professor Madya USM ini. Bagai langit dan bumi. Bagaimana seorang ahli akademik boleh dilantik sebagai Prof Madya bergred DS54 sedangkan tiada penerbitan berindeks dan berimpak dihasilkan oleh beliau?

Jika benar, kita mohon kementerian pendidikan supaya menyiasat perkara ini. Kita minta agar USM telus mendedahkan dokumen dan borang permohonan kenaikkan pangkat beliau kepada umum.

Ini mungkin sebabnya USM walaupun adalah universiti Apex tapi masih kalah kepada UM kerana ahli akademiknya tidak cukup layak.

Nilai akademik dan ilmu universiti dinilai dari penerbitan dan research yg dilakukan. Bukan melalui ribuan like status picisan facebook oleh masyarakat yg tiada disiplin ilmu.

DARI GROUP WHATSAPP


9 comments:

paktam said...

***** 5 bintang.

Anonymous said...

Yes ! terbaik blogger kasi kecut itu maza - mufti tak rupa mufti.

langau said...

***** jgk.

Anonymous said...

Serupa itu Al Juburi dan Abang Mat Sabu. Kelulusan tiada kualiti.

Hasil kerja pun sampah.

Anonymous said...

Saya setuju dan bagi 5 *****.

Anonymous said...

Perbandingan yg bodoh, pertama kajian kejuruteraan polymer dibanding dgn kajian pengajian islam. Kedua 'cition'tidak mempengaruhi kenaikan pangkat pensyarah. Dari pensyarah ke pensyarah kanan seterus ke prof madya dan prof mengambil kira merit point dan kriteria tertentu sperti jurnal yg diterbitkan, seliaan pelajar phd/master/degree dan berbagai kriteria mengikut standard universiti. Jgn tembak kalau x tahu.

Anonymous said...

Betul bro...ttp sbg univ apex kriteria jurnal scopus dan isi tetap menjadi kriteria utama dlm kenaikan pangkat...

Anonymous said...

asri banyak terbitkan research beliau dalam facebooks, perkara ini juga diambil kira oleh university apex dan kerajaan negeri perlis utk melantik beliau sebagai mufti. lain kali kalau tak tahu jgn menghina rujuk kepada usm dulu.

Anonymous said...

Aku beli je Phd dlm RM100k.byk university jual

 
Blogger Templates