Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, July 16, 2015

KALAU KATA BANGANG KANG, DIA BANGKANG SEBAB DIA PEGUAM... TAPI MEMANG BANGANGLAH!!!



Masa ada I.S.A, korang juga yang memekak sambil berarak di tengah-tengah Kuala Lumpur menyusahkan para pengguna jalanraya dan aktiviti ekonomi di tengah-tengah Bandaraya. Tanpa rasa bersalah, korang juga yang dengan megah berkata, 'RAKYAT' mahukan I.S.A ditamatkan.

Korang puak-puak peguam dalam Majlis Peguam jugalah yang begitu main berlagak lagi kononnya negara ini sudah tidak memerlukan sebarang akta draconian seperti I.S.A, malah korang jugalah yang begitu menghasut dan melakukan tekanan agar kerajaan memansuhkan Akta Hasutan dan beberapa akta yang berkaitan selain Akta Mesin Cetak yang telah menghumbankan Lim Guan Eng ke dalam penjara selama dua tahun beberapa tahun dahulu kerana mencetak risalah fitnah yang kemudian disebarkannya, sebelum dia menipu kononnya dia dipenjara kerana menyelamatkan seorang gadis Melayu mangsa rogol.

Insiden di Low Yat pada Sabtu dan Ahad lepas, membuatkan Majlis Peguam sunyi sepi. Tak mahu pula mereka bercakap pandai dan mengatur penyelesaian bagi segala permasalahan setelah begitu pandai mengatur bagaimana satu persatu akta dan undang-undang mahu dihapuskan, agar proses undang-undang bergantung sepenuhnya kepada bijak pandai serta kehebatan putarbelit lidah peguam berbahas.

Anak Karpal Singh yang sekarang ini merupakah Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Ram Karpal mendesak kerajaan mewujudkan satu undang-undang yang dapat mencegah daripada berlakunya seperti Insiden Low Yat atau lebih tepat lagi untuk mencegah dan menentang permusuhan akibat perkauman.

Memang jenis dan spesies bangang ke haper anak Karpal Singh ni?

Dia dan puak-puaknya lupa kut, selepas Kerajaan sedikit 'kendur' dengan desakan agar Akta Hasutan dihapuskan dan digantikan dengan Akta Keharmonian Nasional, puak dia yang kuat menentang deraf akta yang baru itu. Malah menggelarkan akta tersebut sebagai Akta Hasutan 2.0.

Bangang tak sudah-sudah puak nih!!!

Patutnya masa tengah kemuncak kejadian di Low Yat pada Sabtu dan Ahad lepas, puak-puak Majlis Peguam, BERSIH terutam sekali Ambiga dan para pemimpin DAP yang pandai bercakap, segera ditangkap dan dicampakkan ke Low Yat untuk merasai sendiri situasi cemas dan genting. Masa tu nanti, barulah mereka boleh membuktikan, apakah retorik-retorik yang mereka duk buat selama ni, berkesan atau sebaliknya.


7 comments:

Anonymous said...

posting yg paling baik saya baca berkaitan dengan kemelut LW ini. syabas kipidap ...

- Hantu Siber -

Anonymous said...

Minta P Ramasamy .. Dap Penang ada masa berlakunya Kejadian ..D Low Yat ..
P Ramasamy Dap .. Jangan dok mencabar bangsa kami Melayu ..Ingat tu .. P Ramasamy..

Anonymous said...

Sebab NAJIB bodoh menghapuskan ISA..

Anonymous said...

Siapa yang perkauman tenguk blog luar negeri , asyik pelekeh Melayu aje, blog bola pun timbul isu Melayu juga, pemimpim-pemimpin Melayu pun jaga bangsa sendiri, jangan asyik tuduh dan tangkap bangsa sendiri, kebanyakan Melayu tak mahu cari pasal.

Anonymous said...

Ambiga...keling celaka baka pariah.

Anonymous said...

Saya sokong anda, patut angkat P Ramasamy letak kat Low Yat tengok kencing dia keluar tak, lepas tu suruh dia cabar melayu, berani tak.

Anonymous said...


Tu baru beberapa orang 'bebudak jalanan', dah terkencing gengter2 tersohor lowyat,,, kalau mereka tu ada geng yg ter_organised, Penang pun akan dikembalikan pada Kedah. hehe.

Walau apapun kisah-kisuh 'serangan di lowyat' tu, alhasilnya kalau Melayu bangkit diaorang apek2tard akan rasa padahnya atas egosamseng mereka selama ni.

Di jalanan sana, bebudak tu dah jadi 'ikon', simbul maruah 'remaja jalanan', miskin dan tertipu dan tak terbela,,, mereka bukan politikus mondok nak jadi menteri yg huruharakan negeri, mereka cuma mahu handphone ori yg mereka beli.
Salahkah mereka?

Pada saya mereka ada hak kepada pembelaan.

 
Blogger Templates