Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 29, 2015

KENAPA PERLU GERAKAN HARAPAN BARU MAT SABU MEMINANG MUHYIDDIN YASSIN?



Kata Najib dah tak kuat dah...

Kata tindakan yang Najib lakukan adalah tindakan yang akan membunuh Najib sendiri dan UMNO pada PRU akan datang?

Kata Najib menguburkan dan mentalkinkan UMNO dan Barisan Nasional dengan tindakan drastiknya...

Tetapi kenapa agaknya, Mat Sabu beria-ia mengajak, mempelawa, memujuk dan meminang Muhyiddin untuk menyertai Gerakan Harapan Baru (GAHARU), malah tuan besarnya, DAP pula meletakkan Muhyiddin sebagai kepala yang akan mengetuai GAHARU sekaligus membenamkan UMNO dan Najib pada PRU akan datang?

Kenapa pula Muhyiddin ditabalkan sebagai ketua yang akan menyatukan semua Ahli Parlimen PKR-DAP dan PAS bersama-sama Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional yang berpaling tadah untuk buat undi tidak percaya kepada Najib pada Persidangan Parlimen akan datang?

Sepatutnya, DAP, PKR dan GAHARU sudah boleh senyum sampai ke telinga sambil garu-garu perut kerana mereka tidak perlu bekerja kuat lagi memandangkan masa hadapan UMNO dan Najib sudah hancur.

Sepatutnya juga apa juga tindakan Najib tidak mendapat perhatian dan diulas oleh mereka kerana semua yang dilakukan oleh Najib termasuklah mengukuhkan pasukan pentadbirannya sendiri, akan menyebabkan PKR dan DAP dengan bantuan GAHARU bakal menang mudah malah dengan majoriti yang sangat besar pada PRU akan datang.

Malangnya itu tidak berlaku, sebaliknya DAP, PKR dan GAHARU sedang berlumba-lumba untuk menjadi batu api. Malangnya juga, ramai juga orang UMNO sendiri yang terkinja-kinja dan melahirkan harapan agar Najib segera tumbang walaupun tanpa sedar, mereka juga akan turut tumbang sekali sekiranya Najib tumbang.

Muhyiddin telah mengulangi ikrarnya bahawa seluruh kesetiaannya adalah bersama-sama UMNO walaupun dia kini tidak lagi berjawatan dalam Kabinet. Setidak-tidaknya dia masih lagi Timbalan Presiden UMNO. Malah dia turut memberikan ikrar akan bekerja kuat untuk memulihkan semula keyakinan serta kepercayaan orang ramai kepada UMNO.

Selain itu, nasihat serta peringatan kepada UMNO Bahagian Pagoh, bahagian yang diketuainya juga tidak mendorong kepada penderhakaan atau sikap besar kepala sepertimana yang ditunjukkan oleh Anwar Ibrahim sebaik-baik sahaja dia kehilangan jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 dahulu. Tiada ceramah road-tour daripada Muhyiddin dan tiada gesaan atau ajakan Muhyiddin untuk para penyokongnya berdemonstrasi di seluruh negara walaupun pada masa kini, simpati kepadanya sedang membuak-buak.

Kalau betul Najib akan tumbang dan rakyat sedang marah serta tidak sabar untuk menumbangkan Najib kerana keputusan yang dibuat oleh Perdana Menteri itu, puak-puak DAP dan PKR serta GAHARU tidak perlu membuang masa dengan mempelawa atau tebal muka meletakkan wajah atau nama Muhyiddin Yassin dalam senarai kepimpinan agung mereka!!!

Barangkali masalahnya mereka sedar dan tahu, tindakan Najib kena pada masanya. Itulah sebabnya mereka melompat sakan bagaikan kera yang kehilangan pokok!!!


2 comments:

Anonymous said...

Tu andaian ko la tuan punya blog,x blh pki

Anonymous said...

Dia punye blog suka dia la nak buat andaian apa pon. Kalo andaian ko bole pakai sangat tulis la dlm blog sendiri....

 
Blogger Templates