Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 1, 2015

KEPUTUSAN PERBICARAAN 'KAJANG MOVE' MELIBATKAN RAFIZI RAMLI AKAN DIKELUARKAN PADA 29 JULAI!!!



Mahkamah Sesyen pada Rabu menetapkan 29 Julai untuk keputusan kes Naib Presiden PKR Mohd Rafizi Ramli yang didakwa atas pertuduhan mengaibkan dan membangkitkan kemarahan anggota UMNO melalui kenyataannya dalam satu artikel Februari lepas.

Hakim Azwarnida Affandi menetapkan tarikh itu selepas mendengar hujah daripada Ketua Unit Pendakwaan Selangor Mohd Azari Harun dan peguam Eric Paulsen, yang mewakili Mohd Rafizi.

Mohd Azari dalam hujahnya berkata tertuduh sengaja mengeluarkan kata-kata menghina dalam kenyataannya semasa ditemu ramah seorang wartawan portal fz.com Mohd Azril Annuar melalui telefon.

"Semasa temu bual itu, tertuduh dengan sengaja membuat kenyataan tersebut, sedangkan dakwaan UMNO sebagai dalang yang membaling 'molotov cocktail' ke gereja tidak sepatutnya dibuat.

"Sepatutnya temu ramah itu adalah berkisar mengenai langkah-langkah yang akan diambil pihak pembangkang dalam isu politik dalam erti kata lain 'The Kajang Move' dan bukan mengenai dakwaan tersebut," katanya.

Mohd Azari berhujah tertuduh juga berniat membangkitkan kemarahan anggota UMNO apabila mengeluarkan kenyataan tersebut.

"Saksi pendakwaan kedua, Mohd Halim Wahab, selaku Ketua Pemuda UMNO Ulu Langat dalam keterangannya menyatakan tohmahan ke atas UMNO boleh membangkitkan kemarahan, malah kenyataan itu boleh menyebabkan ketegangan, huru-hara agama Islam dan Kristian," katanya.

Mohd Azari berkata berdasarkan elemen tersebut, pihak pendakwaan percaya kes prima facie telah berjaya dibuktikan selepas mengemukakan seramai tujuh saksi.

Sementara itu, Eric pula berhujah elemen menghina dalam kenyataan itu tidak dibuktikan pihak pendakwaan.

"Kesemua saksi pendakwaan memberitahu mereka tahu keadaan negara (masa itu) agak tegang dengan isu perkauman dan agama.

"Jelas dalam konteks ini, Mohd Rafizi mengeluarkan kenyataan yang bukan niatnya untuk menghina atau menimbulkan kemarahan sesiapa tetapi untuk menerangkan mengenai 'Kajang Move'," kata Eric.

Mohd Rafizi, yang juga anggota Parlimen Pandan, didakwa dengan sengaja mengaibkan dan membangkitkan kemarahan kepada anggota UMNO melalui kenyataannya dalam artikel bertajuk 'Will Rafizi quit if Selangor is not toppled?' yang boleh menjejaskan keamanan awam.

Rafizi yang ketika itu sebagai Pengarah Strategik PKR didakwa melakukan kesalahan tersebut di Pejabat The Edge Malaysia Communication Sdn Bhd, Menara KLK, Jalan PJU 7/6, Mutiara Damansara pada 11.40 pagi, 4 Feb lepas.

Beliau didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. (SUMBER)


4 comments:

Anonymous said...

Rapussy adalah pondan yang sangat merbahaya. Pakai "suit and tie" tapi ciri2 pondan yang kuat memfitnah dan menghasut tak boleh disembunyikan oleh pondan sial ni.

Anonymous said...

5. Menurut Ketua Pemuda PAS Kuantan DAP telah memberi dana sokongan sebanyak RM 1.5 juta setahun kepada PASMA untuk memecahbelahkan PAS. Perjudian politik DAP adalah sekirannya PASMA mampu menggunlingkan kesemua ulama dalam PAS maka DAP akan mampu menguasai parti PAS. Malangnya , rancangan DAP tidak kesampaian apabila kesemua mereka yang ditaja oleh DAP disingikirkan dalam pemilihan PAS yang terbaharu.

6. Namun begitu , LGE dan DAP bukanlah calang - calang orang mereka. Mereka sudah menyedari bahawa perjudian ini bukanlah merupakan satu perjuadian yang mudah. Oleh itu , semasa kempen dan pemilihan PAS , LGE dan DAP sengaja menyerang Hadi Awang dan kepimpinan ulama dalam PAS. Hal ini disebabkan LGE dan DAP sememangnya mahu kesemua pemimpin dan kumpulan yang ditaja oleh mereka ditewaskan dalam pemilihan tersebut. Serangan terhadap ulama hanya akan menyatukan ahli PAS untuk menyingkirkan pemimpin - pemimpin tajaan DAP.

7. Mengapa DAP/LGE mahu mereka disingkirkan ? Keadaan ini akan memberi peluang untuk mereka untuk menamatkan kerjasaman dengan PAS dan menyingkirkan PAS daripada Pakatan pembangkang. Seterusnya , individu dan kumpulan yang ditaja oleh mereka akan terus disuntik dana untuk menubuhkan parti dan blok politik baharu untuk menjadi rakan komponen mereka. Dengan ini , DAP akan dapat menguasai dan mengawal kepimpinan Melayu dalam Pakatan Pembangkang.

8. Sekirannya Pembangkang berjaya merampas Putrajaya dan calon Perdana Menteri Melayu daripada Pakatan tersebut juga adalah alat kawalan dan boneka DAP. Dengan ini DAP akan menjadi lebih berkuasa seperti mana pihak Yahudi menguasai kesemua Presiden Amerika Syarikat.

9. Keadaan ini juga membuka ruang untuk memecahbelahkan undi masyarakat Melayu. Sekirannya terhadap parti politik Melayu/Islam baharu dalam Pakatan Rakyat maka kebarangkalian untuk pertembungan 3 pihak akan berlaku ( PAS VS UMNO VS Parti Baharu Melayu/Islam Pembangkang ). Keadaan ini akan memberi kelebihan lebih kepada DAP untuk terus memenangi kerusi terbanyak dan selepas ini mungkin lebih banyak dalam pakatan pembangkang mereka. 10. Ketika PAS vs UMNO undi Melayu sudah berpecah kepada 50% 50%. Bayangkan kini ada puak ketiga ? Berapakah lagi peratusan pengaruh Melayu dalam arena politik di negara kita ?

Selepas tulisan tersebut, Sya Shen timbulkan persoalan berikut:

Adakah kini PAS sudah sedar untuk lihat siapakah musuh mereka yang sebenar ? Adakah DAP/PKR selama ini ataupun UMNO/BN yang ditentang oleh mereka ?

PAS sudah sampai satu posisi yang tersekat. Sekirannya anda mahu lagi terus menentang BN dan UMNO maka parti anda akan dimusnahkah oleh DAP.

June 26hb

Dia turut meminta ahli dan penyokong PAS fikir:

... anda bersama - sama menyumbang wang , tenaga dan segala bentuk dalam kerjasama tetapi akhirnnya bukan sahaja BN ditewaskan. Anda ( PAS ) juga sendiri ditewaskan oleh sahabat dan rakan dalam Pakatan anda. Yang menang , berkuasa dan kaya hanyalah mereka http://youtu.be/B2RwWKiJSVw http://youtu.be/u99wzR0nFtY June 26hb

Anonymous said...

RBA godam FB Sya Syen bila dedah niat dan agenda DAP

FB Sya Shen di godam apabila didedahkan niat dan agenda jahat DAP.

Agenda DAP Menguasai PKR dan PAS

1. Lim Guan Eng tidak bersetuju dengan Protest membebaskan Anwar Ibrahim ketika Anwar disabitkan secara sah dan benar bersalah oleh Mahkamah. Keadaan ini melenyapkan perjuangan , aura dan karisma Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dan Jambatan dalam Pakatan Pembangkang. Tiada sambutan dalam beberapa protest yang dianjurkan untuk menyokong Anwar Ibrahim.

2. DAP memberi sokongan penuh terhadap Wan Azizah dalam PKR untuk menjadi MB dalam pertembungan MB Selangor pada suatu ketika dahulu. Hal ini disebabkan , Wan Azizah dilihat sebagai seorang individu yang mudah untuk dikawal. DAP tidak perlu lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Mereka hanya perlu berhadapan dengan seorang pemimpin patung yang lemah dan lembab.

3. Kekayaan , kekuatan dan pengaruh DAP semakin kuat selepas mereka menguasai negeri Pulau Pinang yang kaya selama 2 penggal. Kekuatan ini memberi banyak ruang dan peluang untuk mereka untuk meluaskan kuasa dan pengaruh mereka.

4. DAP sangat marah terhadap PAS dan Hadi Awang kerana mengagalkan rancangan mereka untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor. Tanpa PAS dan Hadi Awang , Azmin Ali tidak akan sesekali menjadi MB Selangor. Peliknya , Azmin Ali tidak mengenang budi PAS dan ibaratkan kacang lupakan kulit apabila tidak berani berhadapan dengan DAP untuk memberi sokongan kepada Hadi Awang dan PAS yang suatu ketika dahulu menjadi kunci utama beliau menjadi MB. Keadaan ini hanya menandakan DAP begitu kuat sehingga Azmin Ali yang hebat juga tidak berani berhadapan dengan mereka.

Anonymous said...

he,he,he,wargh,wargh,koh,koh,kih,kih, kih,mua h,muah,kah,kah,kah,kah,x[infinity] ………………............................................. .......................o musuh allah, duduklah engkau, engkau tidak layak melaksanakan perkara tersebut setelah engkau melakukan apa yang engkau kerjakan sebelum ini................................................

 
Blogger Templates