Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, July 14, 2015

MENGAPA TIADA TINDAKAN KE ATAS PAGE DAN FACEBOOKER CINA YANG SANGAT RASIS?



Ketua Polis Negara telah menamakan beberapa orang blogger dan Facebooker yang dikatakan telah memalsukan berita dan membesar-besarkan cerita tentang insiden di Low Yat Plaza yang sekaligus telah menaikkan kemarahan dan ketidaktenteraman.


Walaupun beberapa tindakan tangkapan telah dibuat, namun LAMAN-LAMAN FACEBOOK yang jelas mempunyai jumlah pembaca dan capaian yang lebih meluas, tidak pula dikenakan sebarang tindakan mahupun tangkapan. Bukan setakat insiden Low Yat, bahkan lebih dari itu, page-page tersebut juga melakukan penghinaan ke atas orang Melayu-Bumiputera dan Islam.


Nampak ada yang tidak kena dalam isu ini kerana tindakan juga harus dikenakan kepada pengendali-pengendali page berkenaan. Kebebasan yang mereka terima, membolehkan mereka melakukan apa-apa sahaja, termasuklah menyemarakkan api perkauman selain penghinaan yang dibuat ke atas pihak berkuasa negara ini.

Anda cuma perlu masuk dan membaca apa yang ditulis dalam page berkenaan untuk bersetuju atau tidak bersetuju dengan artikel ini.


11 comments:

Anonymous said...

Kalau melayu buat cepat ambil tindakan, tak payah di desak, kalau cina buat, di ambil tindakan kalau ada banyak desakan atau report polis. Ini zaman ahjib gor yg telalu kasi muka pada kaum kiasu2 ni.

Anonymous said...

Ketua Polis Negara ni hanya nampak kepada Melayu sahaja yang salah, malahan yang kena tangkap masa rusuhan awal pagi tu, berapa cina DAP mangkuk yang kena tangkap? Melayu sahajalah yang kena tangkap sedangkan samseng Cina DAP pukul melayu dengan besi dan kayu hingga menyebabkan orang melayu bertindak balas.

Ketua Polis Negara ni tak boleh pakai, sudahlah bersubahat dengan perompak seperti Najib, sekarang jadi barua Cina DAP, bodoh kau tu orang Melayu, kau tindas bangsa sendiri dan julang bangsa kapir yang menindas bangsa kau sendiri.

Ini bukannya perkauman, tetapi kita menuntut keadilan, malahan dengan kebodohan Ketua Polis Negara sekarang ni, dia lebih elok digantikan dengan lotong di hutan sahajalah, ada jawatan, tapi bodoh nak mampus! Bongok!

Anonymous said...

Tu sebabnya , masalah ini berpanjangan. Berbbuih kita bercakap, tang kita dia kata perkauman. Pikimak dia yg bercakap pasal agama , budaya dan provokasi kaum , IGP buat bodoh je. ... takut pasal politic repercussion. Contoh mudah . Habih tu nak suruh kita sabar je , mana nak boleh yop. Sabar lama sangat orang melatu ni.

Ted Manoff said...

KPN memang suka buat Lawak ...muka pon macam pak lawak. . .pi tangkap haramjadah kafir tu kalau berani..

Anonymous said...

"MENGAPA TIADA TINDAKAN KE ATAS PAGE DAN FACEBOOKER CINA YANG SANGAT RASIS?"

Biasalah. Di bawah era pemerintahan Ah Jib Gor, balik-balik orang Melayu sahaja yang jahat.Kaum Pemakan Babi semuanya innocent.

Anonymous said...

kalau kerajaan terus lembik mcm nie...insyaAllah, silent voter akan menumbangkan kerajaan sedia ada dalam pilihanraya akan datang...tiba masa untuk sebuah kerajaan Islam kembali agung

ajax85 said...

bawa bertenang..kita tengok apa terjadi

Anonymous said...

NAK TANYE JER.....BOLIH TAK KITA UNDANG IS MASUK? KALAU MACAM NILAH KEADAANYA.....PADA SAPE LAGI NAK DIHARAP.
KALAU MELAYU......LAJU JER. CINA DAH HINA MELAYU...HINA ISLAM. TAK BERBUNYI.....BAIK PEMERINTAH.....BAIK
POLIS. YILLEKS.....

Anonymous said...

Najib berhenti ajelah , jadi macam pak lah x der siapa kacau

Anonymous said...

polis lembik tak da teloq....berani tunjuk peliaq kat mat rempit aja.....

Anonymous said...

Kekuatan bermula dgn doa....dan zikir...insyaallah kebenaran akan bangkit...anda akan digerakkan untuk bersatu dan menuju kejayaan dgn kehendaknya....marilah mendirikan islam didalam diri kita...mohon sampaikan ~hamba allah is our destination

 
Blogger Templates