Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, July 31, 2015

MUHYIDDIN AKUI PERBUATANNYA SENDIRI SEBABKAN DIA DIPECAT!!!


Ringkasan ucapan TSMY di masjid panchor pagoh selepas solat jumaat sebentar td (31 Julai 2015) Isi ucapan TSMY

1. Mengingatkan diri tentang apa yg berlaku ke atas dirinya adalah perkara yg biasa dgn kuasa PM menggugurkan sbgi TPM dan Menteri Pendidikan.

2. Menjalankan tugas tidak berhenti siang dan malam dan akur dgn segala arahan yg diamanahkan.

3. Pandangan yg berlainan dlm 1MDB adalah satu2nya perbedaan yg ketara.

4. Mengingatkan dirinya dll pemimpin adalah sbgi pemimpin yg telah d amanahkan dan d beri tanggungjawab yg betul berdasarkan undang2 n peraturan dunia berdasarkan amal makruf nahi mungkar.

5. Beliau telah memberikan pandangan yg akhirnya mengundang beliau jadi demikian n akhirnya beliau akur n yakin mesti ada hikmah d sebaliknya dgn merasa ringan dengan beban yg telah d pikul selama ini.

6. Merasakan allah telah memberikan rehat yg secukupnya dgn allah telah menentukan segalanya.

7. Beliau merasakan keseronokan yg amat sangat dapat bergaul dgn kuarga n anak cucu.

8. Berjuang d atas landasan yg betul adalah pendiriannya.

9. Orang Pagoh jgn bimbang dan berharap Menteri Pengajian Tinggi meneruskan hub pembangunan d Pagoh.

10. Beliau masih lagi Timbalan Presiden UMNO dan akan meneruskan tanggungjawab membantu Presiden .

11. Melahirkan rasa gusar yg tinggi terhadap trend menyokong kerajaan skrg.

12. Kalau sekiranya pilihanraya skrg ... boleh kalah kita.

13. Ada dua tahun lagi betulkan kedaan suoaya terus mng dan jgn smpi kalah nanti.

14. Terus istiqamah dlm umno dan akan tetap terus turun ke mana2 bhg. dan berdoa agar DSN terus d beri hidayah sementara ada lagi nafas.


10 comments:

Anonymous said...

Sedara/sedari yg empunya diri, yg telah menerbitkan artikel ini....
Baca dan hayatilah setiap point ucapan TSMY tersebut....dan bandingkan dgn tujuan TAJUK artikel ini ditulis sedemikian rupa....
Jgn tipu diri sendiri, lebih2 lagi cuba menipu org lain...belajarlah hormati diri sendiri, kelak baru diri dihormati oleh org lain...
Oleh itu tanya semula diri sedara/sedari tujuan ia ditulis begitu....sesudah itu, jawablah sendiri...

Anonymous said...

Elok keluar dari kapal yang dah nak karam. Bagus Tan Sri.

Melayu jangan tunduk pada tekanan bugis. Biar si bugis tu ambil si jawa jadi leftenan dia.

Masa hadapan, mana tahu dia boleh bawa Daerah Pekan dengan Bagan Datoh jadi wilayah Indonesia?

Anonymous said...

Mcm ni rupanya cara memilih tajuk ye

Anonymous said...

Respek dgn sikap dan pendirian TSMY selepas disingkir dari kabinet.
Semoga Malaysia terus aman dan maju

Anonymous said...

Semoga TSMY dapat terus berjuang membantu Presiden menyatukan ummah. Bersabarlah dan cantikkanlah kesabaran mu. Allah sentiasa bersama mereka yang sabar. Pasti ada hikmah.

amir zahini Sahrim said...

Bro..

Usahlah tuang minyak lagi pada api yg kecil.takut ianya membesar dan tidak terkawal.

maae said...

Ok je. Beliau pun pernah berhasrat mengundurkan diri. Aku sokong beliau berehat seketika.

Harap secara berhemah TSMY bergerak secara bersepadu, memulihkan kembali sokongan untuk Umno - agar lebih berpadu dan kuat demi PRU 14 dan kekuatan politik, ekonomi dan syariah tunjang Melayu / Islam.

PM Najib belum selesai dengan 1MDB. Biar beliau "mentransfomasikan diri" sama ada terus jadi PM kredibel berintegriti atau sebalik nya. Kita ada Allah SWT menyelesaikan urusan yang tentu nya kita tidak boleh kawal...

TPM dan Peguam Negara baru boleh sahaja mengembalikan keadaan menjadi lebih baik dengan cara yang lebih kondusif dan terkawal penguatkuasaan akta-akta terlibat, dengan lebih tegas, berdisiplin mengikut piawai tadbir dan politik negara. Sedikit keras dan tegas demi kebaikan, apa salah nya, betul tidak ?

Semoga fitrah Melayu itu balik ke tampuk nya.

Anonymous said...

Sudah2 la tu nk jd macai. Rakyat bknnya bodoh. Lg lama kt atas lg byk la ko punya salah terdedah. Nothing to hide..

Anonymous said...

Lagi banyak kau komen lagi banyak la kebodohan dan kebabian kau terdedah.. Nothing to hide... Bodooo...!!

mohd said...

Bagus la TSMY nak akui kelemahan sendiri..
yg duk kt atas xsedar2 mcm mn plk? ringgit dh makin menjunam. malaysia kana menghampiri kegawatan ekonomi klu pahlawan bugis masih perasan rakyat masih sokong dia. ahli menteri dgn ketua bahagian je yg friend with benefit dgn najib ni yg masih sokong pembohong no wahid dlm msia utk terus kekal

 
Blogger Templates