Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 15, 2015

NI APA KES PULAK SAMPAIKAN PENGUATKUASA DBKL BELASAH PENIAGA GORENG PISANG DI BUKIT BINTANG?



Pagi tadi saya rasa sebak sewaktu melawat peniaga goreng pisang di tahanan lokap Ipd Dang Wangi KL, inikah Hak Istimewa Orang Melayu.Turut hadir isteri beliau membuat laporan polis

"Pada 4/2/15 jam lebih kurang 1900 petang saya dan suami sedang menjalankan perniagaan di tapak menjual keropok lekor dan goreng pisang yg dilesenkan oleh DBKL di Jalan Bulan 1 berhadapan Bangunan Amoda, Bukit Bintang K.Lumpur. 

Seramai 30 orang pegawai DBKL telah datang di tapak perniagaan saya dan bertindak menyita barangan perniagaan saya dan mencampakkan makanan sehingga bertaburan serta menyepak meja besi sy tanpa memberikan apa-apa penjelasan. 



Suami saya sudah memberitahu dengan baik kepada pegawai tersebut untuk mengemas barangan perniagaan kami tapi tidak dihiraukan. Semasa suami saya cuba memasukkan generator ke dalam lori bagi mengelakkan kerosakan atau kehilangan namun tiba-tiba dua orang pegawai DBKL(gambar akan disertakan) bertindak agresif mengeluarkan kata-kata kesat dan menumbuk muka suami saya yang telah mengakibatkan pendarahan di dahi dan lebam di pipi. 

Seorang lagi anggota DBKL bernama Othman menyepak suami saya di bahagian kaki. Saya cuba untuk berbincang dengan pegawai DBKL namun tidak dihiraukan sama sekali. Terdapat beberapa pegawai polis disitu namun tidak diambil apa-apa tindakan untuk meleraikan perselisihan faham tersebut. 


Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya sedang mengemas barangan saya di dalam lori untuk dibawa pulang seorang anggota DBKL wanita cuba menarik saya."



6 comments:

Anonymous said...

Apa kes isu lama up balik?

Pada 4/2/15 jam lebih kurang 1900 petang saya dan suami sedang menjalankan perniagaan di tapak menjual keropok lekor dan goreng pisang yg dilesenkan oleh DBKL di Jalan Bulan 1 berhadapan Bangunan Amoda, Bukit Bintang K.Lumpur

Anonymous said...

Kesian orang Melayu....takde ke peguam2 yang boleh membantu peniaga Melayu ni MENYAMAN DBKL kerana bertindak kasar terhadapnya?

KAlau DBKL berdepan dengan peniaga cina, berani ke DBKL bertindak kasar?

Anonymous said...

Dengan melayu berani la...

Anonymous said...

cam muka depa.....kasi langgar jer......

Anonymous said...

Kat Jalan alor tu banyak warganegara bangla, Mongolia, yang berniaga makanan. Yak dak pulak dia org kacau.
bodoh betul melayu dbkl ne.

Anonymous said...

Ni lah dia yg di namakan Org islam hidup di negara islam kononnya. Sifat yg ada dlm diri
xtau nak cakap macamana dah..

X payah pegi jauh.,klu kita masuk ke negara
jiran samada melalui padang besar ke sampailah ke Bangkok,kita sudah bole lihat., negara masyarakat kafir, klu perniagaan tepi jalan tu,usah cakap depan kedai orang ke, bawah jejambat ke, di mana saja, pihak berwajib, malah orang ramai, sesama peniaga, pihak penguasa, semua saling faham, masing-masing cari makan. Semua pun bukan senang, saling tolong menolong.

Kalau kita ke Bangkok, suasana sungguh meriah dengan economi nya rancak, rakyatnya Kreatif, tempat pun bersih.

Kita kena Sedar.,Msia sebenarnya menghadapi masaalah dengan masyarakat yg bersikap tidak gembira,pemarah,tidak bertimbang rasa,pengotor dan byk lagi sikap negatif.

Kerajaan seharusnya bertanggungjawab kenapa masyarakat kita jadi begini.
Kepentingan diri menjadi keutamaan.
Semangat JATIDIRI,SETIAKAWAN,tiada kecintaan kepada negara dan sesama kita.

 
Blogger Templates