Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, July 19, 2015

PATUT TAMPAR DAHINYA BAGI KEMEK!!! WARTAWAN CINA DARI MALAYSIAKINI BERPERANGAI SALING TAK TUMPAH SEPERTI BABI... MENYONDOL-NYONDOL SAMPAI TAK KIRA TEMPAT!!!


Apabila riuh rendah isu konflik di Low Yatt, penulis tidak pernah menganggap peniaga di situ sebagai seorang cauvinis mahu pun kurang ajar. Tindakan mereka memukul seorang lelaki Melayu kerana disyaki mencuri telefon merupakan tindak balas biasa manusia di Malaysia.

Malah pernah pencuri tabung masjid pun dipukul hampir mati. Kemarahan terhadap pencuri adalah perkara biasa mengatasi batas perkauman walaupun ia bertentangan dengan undang-undang.

Namun jika ditanya siapa cina paling kurang ajar di Malaysia, penulis tidak ragu-ragu akan menyatakan beliau ialah wartawan Malaysiakini, Kow Gah Chie.

Wajarkah seorang wartawan datang ke Majlis Rumah Terbuka Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pada hari raya pertama dan bertanya soalan seolah-olah beliau seorang yang korup?

Anda datang datang rumah orang pada hari raya dan cuba burukkan tuan rumah? Manusia jenis apa kamu ini? Tiada adab, tiada budi pekerti, malah mungkin menguasai bahasa Melayu pun.

Dalam adab Melayu dan Islam, hari raya adalah hari bermaaf-maafan dan mengeratkan silaturahim antara anggota masyarakat.

Sebaliknya kamu datang ke rumah orang pada hari raya dan mengutarakan pelbagai persoalan yang bertujuan memalukan tuan rumah? Kamu lahir di mana? Siapa ibu bapa kamu sampai tidak tahu majlis apa untuk mengutarakan soalan sedemikian.

Kemudian penerbit kamu menyiarkan pula kenyataan-kenyataan kurang ajar terhadap Perdana Menteri pada hari raya kedua. Sekian banyak hari lain mengapa kamu mahu pilih pada hari raya? Isu ini bukan baharu dan telah banyak kali dijawab oleh Perdana Menteri.

Malah Bank Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Polis Di Raja Malaysia (PDRM) telah pun menubuhkan pasukan khas menyiasat dakwaan tersebut. Jadi apa lagi yang sangat penting kamu mahu tanya Perdana Menteri?

Tidak cukup dengan itu, kamu malukan pula Perdana Menteri dalam portal berita.

Ketika kaum Cina lain menyambut hari raya aidilfitri bersama Perdana Menteri dan rakyat Malaysia lain dan melupakan perbezaan politik, kamu mengambil kesempatan “menyerang” rumah terbuka Perdana Menteri.

Cam baik-baik... inilah wajah KOH GAH CHIE

Manusia paling kurang ajar dan biadap di Malaysia hari ini tidak lain dan tidak bukan ialah Koh Gah Chie. Anda bukan sahaja memalukan kaum Cina, malah seluruh rakyat Malaysia.

Nasib baik anda di rumah Perdana Menteri. Jika anda ke rumah saya pada hari raya dan menuduh saya mencuri, satu penumbuk mungkin singgah di muka anda walau apa jantina dan bangsa anda.

Kamu dan pasukan editorial kamu sangat memalukan rakyat Malaysia. -MYKMU.NET


12 comments:

Anonymous said...

Rupa pun mmg mcm babi..babi betina ke jantan?

Anonymous said...

memang betul, rupa dan perangai macam babi

najib kayu said...

Ha ha haaa... Jawab la kayu... Nak tampar apa hal pulak? Ko ingat ini negara nenek ko punya nak tampar2 orang sesuka hati mak bapak ko? Kih kih kihhhh...

Anonymous said...

senang jer kenal muka ni......badan gemuk macam babi nak nyorok kat mana.

Anonymous said...

najib sendiri tak kisah...apa yg penulis ni lebih sudu dari kuah? memang patut cina tu cakap macam tu sebab najib sendiri yg bagi muka sangat kat cina cina tu semua...baru padan muka dia...ahjib gor konon...hahaha...

Anonymous said...

Mmg muka babi tonyok

Anonymous said...


cinapig mana ada tau malu daa, paling2 dia kata mana dia tau itu adat Melayu, lain la kalau dia org bagi hadiah salah warna disisi tahyul mereka pun bising gila.

Anonymous said...

sah memang seekor babi, bagi free pun tak nak

Ted Manoff said...

Muka pon kembang macham al-Khinzir

Anonymous said...

ni negara mak nenek ko ke tak boleh tampar kalau buat kurang ajor kat rumah org 😡

Anonymous said...

Bertanya dah tak boleh ke? Apa punya PM kalau tak boleh jawab soalan? Adakah soalan itu berbaur menghasut? ugutan? ancaman? jawabnya tidak? soalan aje..soalan aje..soalan aje..tak boleh ke? rakyat merata tempat dah suarakan ketidakpuasan hati terhadap najib, di surau, kedai kopi tempat awam dah tak selindung lagi dah.

Mudah aje najib oi, pilih antara satu...

1.adakah anda sayang pada jawatan atau umno?

2.adakah benar 700juta USD masuk akaun anda?

Mudah amat mudah, tak payah pening kepala...pilih antara satu.

Anonymous said...

Ko bertanya soalan seolah-olah peguam dan kemudian menyiarkan berita mengaitkan dengan fitnah masa lalu yang mahkamah dah putuskan? Ini geng Sarawak Report juga dan sepatutnya SKMM bertindak segera.

 
Blogger Templates