Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, July 9, 2015

POLIS SIASAT DAN AKAN AMBIL TINDAKAN KE ATAS HASUTAN ANTHONY LOKE NAK BUAT DEMO BESAR-BESARAN KALAU NAJIB TAK LETAK JAWATAN!!!



Arahan siasat daripada Ketua Polis Negara atas hasutan yang dilakukannya, menyebabkan Anthony Loke segera membetulkan semula kenyataannya. Kalau sebelum ini, Anthony Loke bukan main garang menyebut, demonstrasi besar-besaran akan dianjurkan dan dibuat sekiranya Najib Abdul Razak masih lagi menjadi Perdana Menteri dalam tempoh terdekat, hari ini, nadanya berubah sama sekali. (RUJUK SINI)

Hari ini, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar telah mengeluarkan arahan siasat terhadap pemula mesej amaran demonstrasi besar jikalau Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak tidak meletakkan jawatan. Arahan kepada Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) itu dibuat menerusi Twitter peribadinya semalam.

Sebaik-baik sahaja mengetahui arahan Tan Sri Khalid Abu Bakar itu, seperti para pemimpin DAP yang lain, segera beralih lidah dan memutarbelitkan kata-katanya sendiri. Anthony Loke dalam kenyataan balasnya, cuba menyalahkan Ketua Polis Negar dengan menyatakan, Khalid tidak seharusnya beralih daripada isu asas. Isu asas yang dimaksudkannya adalah wang yang didakwa disalurkan masuk ke akaun peribadi Najib seperti yang ditohmahkan oleh WSJ dan Sarawak Report.

Katanya lagi, "Saya tidak kata akan ada demonstrasi, tapi saya menjawab soalan pemberita yang tanya sama ada akan ada demonstrasi terhadap Najib, saya cakap saya tidak tolak kemungkinan itu."

Amaran Tan Sri Khalid itu bagi Anthony Loke adalah tidak masuk akal kerana mencadangkan demonstrasi dianggap sebagai hasutan. Malahan, Anthony Loke dengan megahnya berkata, tidak salah untuk mengadakan perhimpunan bagi mendesak Najib berundur kerana itu adalah hak rakyat Malaysia.


Menariknya, semasa demonstrasi mendesak Lim Guan Eng menjawab beberapa isu di Pulau Pinang, Anthony Loke adalah antara yang paling terawal meminta polis mengambil tindakan ke atas para pendemontrasi. Tidak pula dia menyatakan bahawa setiap orang ada hak berdemonstrasi untuk mendesak Lim Guan Eng menjawab kesemua isu tersebut.

Seperti mahu mewujudkan persepsi yang PDRM akan melindungi persepsi rasuah dan salahguna Perdana Menteri, Anthony Loke meminta polis menumpukan siasatan mereka terhadap Perdana Menteri dan dakwaan-dakwaan ke atasnya.

Tetapi apabila membabitkan Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang yang seringkali didesak dalam isu penyelewengan dan skandal tanah negeri selain pembabitan dalam Tragedi Berdarah 13 Mei 1969, Anthony Loke adalah yang paling awal melenting dan menentang!!!


14 comments:

Anonymous said...

Bodoh bangang betul punya cina rasis, ni chen se yau se liau.

Anonymous said...

run faster...... ok safe now...

Anonymous said...

Tangkap je binatang ni. Kenyataan dah dibuat. Apa lagi jalankan siasatan

Anonymous said...

APABILA PORTAL LUAR NEGARA MEROSAKKAN MINDA RAKYAT MALAYSIA!! NEGARA IRAQ MUSNAH KERANA MEREKA!!

BILA PORTAL ZIONIS BERJAYA KUCAR KACIRKAN MINDA RAKYAT MALAYSIA, DIBANTU PULA DENGAN PORTAL PEMBELIT UTAMA DI MALAYSIA IAITU MALAYSIAKINI, MALAYSIAN INSIDER, TEAM CYBER PRO TUN SERTA PRO PAKATAN SERTA PAGE-PAGE POPULAR DI FACEBOOK, MAKA KEROSAKAN ITU SUDAH BERLAKU.

TETAPI TAK MENGAPA, KEBENARAN BUKAN MUDAH NAK DITEWASKAN, WALAU DIKALANGAN SYAITAN-SYAITAN PERSEPSI SEMAKIN SERONOK DALAM MENJAJA CERITA PALSU, MALAH DIBANTU PULA DENGAN SEGEROMBOLAN PENGHIRUP DANA-DANA HARAM, MAKA KERJA-KERJA JAHAT ITU DILAKUKAN DENGAN CUKUP MUDAH.

TETAPI HARUS DIINGAT, NAK MELAWAN KEJAHATAN MUSUH, PERANCANGAN KENA CERDIK, LICIK, TERSUSUN, MEROSAKKAN MEREKA DENGAN CARA CUKUP TERKESAN, BUKAN SATU KERJA YANG MUDAH.

DOSA TERAMAT BESAR AKHBAR/PORTAL THE WALL STREET JOURNAL KEPADA UMAT ISLAM IRAQ.

Mungkin ramai yang begitu teruja dengan pendedahan akhbar harian The Wall Street Journal tentang kemasukan dana sebanyak USD $ 700 juta ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak baru-baru ini. Masing-masing dengan megah berkongsi artikel WSJ kedalam akaun Facebook masing-masing mengandaikan Perdana Menteri akan tunduk dengan mainan WSJ ini.

Benar seperti yang pernah disampaikan oleh Nabi Muhammad S.A.W bahawa manusia ini mudah lupa. Mungkin ramai yang lupa apa yang berlaku di Iraq dan Libya. Di Iraq, tiada lagi kita mendengar cerita keindahan kota Baghdad, pusat ilmu Islam suatu ketika dahulu.

Di Tripoli, tiada lagi keindahan pantainya menghiasi carta tempat menarik untuk dilawati. Semuanya kini hancur dijarah oleh Amerikaa Syarikat menerusi cerita-cerita yang direka. Siapakah yang bertanggungjawab dalam hal ini?

Jika kita masih ingat 2 siri Perang Teluk berlaku dan kebetulan perang ini diketuai oleh George H. W. Bush Senior dan anaknya George W Bush. Jika peperangan yang pertama kita dimomokkan dengan cerita Iraq menyerang Kuwait demi telaga minyak, tetapi Perang Teluk ke 2 lebih mendatangkan kehancuran secara total.

Pentadbiran White House menerusi Jabatan Pertahanannya, Colin Powell menyatakan Iraq menyimpan senjata pemusnah besar-besaran (WMD) yang dikhabarkan sistem peluru berpandunya boleh menghancurkan Tel Aviv. Dan paling utama Iraq juga dikhabarkan kepada kita menyimpan plutonium untuk membina peluru nuklear dan Allahyarham Saddam Hussien dikhabarkan mahu menghancurkan terus Israel dari peta dunia. Inilah alasan utama Iraq di serang buat kali kedua dalam 10 tahun.

Siapakah yang mula-mula sekali mengeluarkan andaian dan tuduhan Pentagon terhadap Iraq yang kini terbukti karut ini? THE WALL STREET JOURNAL adalah akhbar pertama yang menyiarkan kenyataan perisikan CIA dan laporan “separa masak” dari Colin Powell untuk menghalalkan perang di Iraq. Dan paling utama, Perdana Menteri Malaysia pada ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamed menghentam teruk sumber akhbar dari barat dengan mengatakan laporan akhbar dari barat merupakan penyumbang kerosakan nyata di seluruh dunia.headbomb.blogspot [copypaste ]

Anonymous said...

Mereka secara kosisten menyatakan Agensi Perisikan Pusat (CIA) mengesahkan bahawa Iraq menyimpan senjata ini di beberapa lokasi strategik dan paling banyak dilaporkan di Tikrit, bandar kelahiran Saddam sendiri. Setiap kali mereka menyiarkan berita ini, The New York Times akan memetik semula cerita ini dan di sebarkan ke seluruh rantau arab dan dunia.

Sewaktu Setiausaha Agung PBB pada masa itu, Kofi Annan menolak untuk kali pertama desakan Washington mahu menyerang Iraq, WSJ sekali lagi memainkan peranan menghentam Kofi dengan mengatakan beliau lembik dan takut mengambil keputusan demi keselamatan dunia. Akhirnya, selepas desakan hampir seluruh media di New York, satu draft resolusi membenarkan Amerika menyerang Iraq diluluskan dengan hanya Rusia dan China sahaja tidak menyokong.

Lihat sahaja permainan media WSJ. Mereka tidak memperdulikan kebenaran asalkan laporan mereka sentiasa dibaca dan ini dikhabarkan merupakan strategi melariskan jualan mereka. Apa yang dialami oleh Datuk Seri Mohd Najib boleh dikatakan senasib dengan apa yang dialami oleh Muammar Ghadaffi. Imej beliau yang boleh dikatakan “over reacted” pada setiap lawatan beliau keluar negara juga hasil dari serangan pertama WSJ.

Anehnya, mereka juga boleh “membersihkan” imej seseorang dengan laporan terbaik kepada musuh mereka. Ini yang dialami Ghadaffi sewaktu Libya kembali diterima oleh masyarakat dunia. Peristiwa rampasan pesawat Lockerby, Scotland seolah-olah begitu mudah dilupakan Amerika dan Britain apabila Ghadaffi kembali menghadiri sidang kemuncak PBB di New York.HEADBOMB.BLOGSPOT

Anonymous said...

Dan WSJ sekali lagi menggunakan kuasa media mereka dalam menghalalkan pembunuhan Ghadaffi sewaktu Arab Spring 3 tahun lalu. Lihatlah percaturan akhbar ini dalam mengganggu urusan pentadbiran negara lain dan paling utama mengganggu negara Islam yang sedang progresif.

Jika di beberapa negara arab seperti Iraq, Syria, Lebanon, Libya dan Tunisia sudah menolak laporan dari sumber-sumber media barat sebegini, tetapi di Malaysia, begitu ramai mengambil terus laporan dari media ini tanpa sedikit pun memperdulikan nasib yang menimpa saudara seIslam mereka di Baghdad, Tripoli dan lain-lain lagi.Headbomb. blogspot (copypaste )

Anonymous said...

paul joseph goebbels [menteri propaganda NAZI ]dianggap sebagai pelopor dan pengembang teknik propaganda modern. Teknik jitu ciptaannya diberi nama Argentum ad nausem atau lebih dikenali sebagai teknik Big Lie (kebohongan besar). Prinsip asas teknik ini adalah menyebarluaskan berita bohong melalui media massa "sekerap" mungkin sehinggalah "kebohongan"tersebut dianggap sebagai suatu 'kebenaran'.

Anonymous said...

Prinsip dari tekniknya itu adalah menyebarluaskan berita bohong melalui media massa sebanyak mungkin dan sesering mungkin hingga kemudian kebohongan tersebut dianggap sebagai suatu kebenaran. "Sederhana" namun "mematikan."

Anonymous said...

understand now right my great muslimin malays ummah....

Anonymous said...

SIASAT JUGAK BAPAK PENGHASUT KEJADIAN 13 MEI.

Anonymous said...

Itu yang hairan tuu... mengapa tiada serbuan ke pejabat DAP?

Anonymous said...

he,he,he,wargh,wargh,hi,hi,koh,koh,ki h,kih, kih,mua h,muah,kah,kah,kah,kah,x[infinity] ………………............................................. .......................o musuh (kafir,munafiq)allah, duduklah engkau, engkau tidak layak melaksanakan perkara tersebut setelah engkau melakukan apa yang engkau kerjakan sebelum ini................................................

Anonymous said...

Putrajaya beri amaran sebar berita palsu 1MDB boleh masuk penjara

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini memberi amaran keras terhadap mana-mana pihak didapati menyebarkan berita palsu mengenai siasatan yang sedang dijalankan ke atas syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Dalam posting di Facebook hari ini, SKMM berkata, adalah menjadi satu kesalahan berkongsi atau menyebarkan berita yang mengandungi maklumat palsu mengenai 1MDB mengikut Seksyen 211 atau 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

"Orang ramai dinasihatkan supaya berhenti menyebarkan gambar yang diubahsuai, berita yang tidak sahih atau sebarang spekulasi mengenai siasatan ke atas 1MDB menerusi laman sosial termasuk aplikasi Whatsapp," kata SKMM di laman Facebook rasminya.

"Jika didapati bersalah, hukumannya adalah denda tidak melebihi RM50,000 dan/atau tidak lebih satu tahun penjara.

Amaran itu susulan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sedang disiasat kerana didakwa menerima dana berbilion ringgit milik negara yang disalurkan ke dalam akaun peribadinya.

Dakwaan itu disiasat pasukan petugas khas terdiri daripada Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, Pengerusi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed dan Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz.

The Wall Street Journal (WSJ) pada 2 Julai lalu melaporkan, sejumlah dana AS$700 juta (RM2.67 bilion) diagihkan daripada agensi kerajaan, beberapa bank dan entiti dikaitkan dengan 1MDB sebelum dipindahkan ke akaun peribadi perdana menteri.

Najib menafikan pengambilan dana itu adalah untuk kegunaan peribadi tetapi enggan mengulas lanjut mengenai pemindahan wang ke dalam akaun beliau. Beliau sebaliknya menyalahkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai dalang tuduhan terbaharu itu.

Di sebalik penafian yang dilakukan Najib, rakyat Malaysia menggunakan media sosial untuk meluahkan kemarahan mereka terhadap perdana menteri itu.

Ada yang menggunakan beberapa nama bintang terkemuka Hollywood, dengan mengubah wajah mereka untuk mengajuk Najib dan 1MDB dengan menindih gambar beliau pada kebanyakan poster filem berkenaan.

Beberapa contoh filem itu adalah "Saving Private Funds", "Lord of the Ringgit -Fellowship of 1MDB", "Honey I Shrunk The Ringgit" dan "Forty-two Bilion Shades of Debt".

Beberapa blog juga mengaitkan pembunuhan pengasas kumpulan Arab Malaysia Banking Hussain Ahmad Najadi pada 2013 dengan skandal 1MDB, kerana akaun milik Najib yang digunakan untuk memindahkan dana berada di AmBank, Kuala Lumpur.

Polis menafikan kaitan dengan pembunuhan itu, sambil Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata kes berkenaan sudah ditutup dan pembunuhnya sudah ditangkap dan dihukum gantung sampai mati.

Khalid berkata, pihaknya juga akan menyiasat mereka yang menyebarkan "pembohongan".

Pemandu lori tunda Koong Swee Kwan dijatuhi hukuman mati kerana membunuh Najadi pada September tahun lepas. Dia juga dijatuhi hukuman penjara 18 tahun kerana cubaan membunuh isteri Najadi yang Cheong Mei Kuen. - TMI.copypaste celahgelegar.blogspot

Anonymous said...

LIM KIT SIANG TERBABIT PEMBALAKAN HARAM DI KELANTAN

Keceluparan Lim Kit Siang dalam bencana banjir besar di Kelantan sangat luar biasa.

Rupa-rupanya Lim Kit Siang berusaha menyembunyikan penglibatannya dalam pembalakan haram di Kelantan, patutlah dia menghentam semacam saja semua orang dengan harapan tidak akan ada pihak akan perasan penglibatannya. Walaupun penama dalam konsesi Pembalakan di 10,526 ekar tanah di Kelantan diberikan kepada Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham, mereka hanya Proksi Lim Kit Siang sahaja!.

Mereka ini dan DAP mengaut keuntungan berjuta-juta ringgit tetapi NYAWA rakyat Kelantan terkorban. DAP sangat-sangat tak berhati perut, DAP makan darah rakyat Kelantan dan tidak memberi apa-apa bantuan sedikitpun daripada keuntungan bisnes balak itu. Keuntungan Balak itu rupa-rupanya mereka berjoli sakan di Eropah.

Sangat menyakitkan hati melihat Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang bersenang-lenang melancong di Eropah dengan kapal first class, sangat menyakitkan hati melihat isteri Lim Guan Eng bergayashopping sakan sambil menunjuk-nunjuk beg jenama mahal Gucci Bamboo berharga 2240 pound. Sangat menyakitkan hati melihat Lim Kit Siang dan keluarganya, Lim Guan Eng dan isterinya enjoy berhabis.

Lim Kit Siang lupa Kelantan dikuasai Pakatan Rakyat yang turut dianggotai DAP. Kerajaan Pakatan Rakyat betul-betul Total Failure dan gagal mengurus bencana banjir di negeri yang mereka perintah! Bagaimana nak tadbir negara kalau negeri sendiri tak boleh tadbir?

Kita mencadangkan lebih baik Lim Kit Siang dan DAP membuat Latihan dan belajar pengurusan bencana kebakaran Ladang Babi sebelum menunjuk-nunjuk konon pandai mengurus bencana negara!

Bacaan Tambahan :-Proksi Lim Kit Siang di sini Keuntungan DAP di sini Proksi DAP di sini.copypaste.mymassa.blogspot

 
Blogger Templates