Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 22, 2015

RAFIZI RAMLI PULA KETAKUTAN DAN SAHKAN, DIA JUGA DIHALANG DARIPADA LARI MENINGGALKAN MALAYSIA!!!



Rafizi 'Sotong' Ramli mengesahkan yang dia juga telah dikenakan tahanan daripada keluar negara.

Menurut Rafizi, dia telah diberitahu yang Tony Pua telah dikenakan larangan daripada meninggalkan negara ini ekoran pembabitannya dalam provokasi 1MDB. Justeru dia telah membuat pemeriksaan sendiri menerusi laman sesawang Jabatan Imigresen dan mendapati dia juga berstatus sama seperti Tony Pua.

"Oleh kerana itu, saya syak, saya juga telah disenaraihitamkan dan tidak dibenarkan meninggalkan Malaysia," katanya dalam satu kenyataan.

Tony Pua, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, telah ditahan oleh pegawai-pegawai Imigresen di KLIA2 ketika dia mahu menaiki penerbangan ke Indonesia.

Tony Pua menyatakan pegawai-pegawai imigresen yang menahannya mendapat 'arahan dari atasan'. Manakala Ketua Polis Negara pula menyatakan, halangan Tony Pua untuk meninggalkan negara ini bukan di bawah bidang kuasa PDRM, sebaliknya Jabatan Imigresen.

Tony Pua dan Rafizi Ramli disabitkan oleh Lester Melanyi, bekas wartawan Sarawak Tribune dengan tuduhan memalsukan dokumen membabitkan 1MDB dalam usaha pembangkang menjatuhkan Najib Abdul Razak dengan tuduhan rasuah dan penyelewengan berbilion-bilion ringgit.

Lester membuat pendedahan itu menerusi pengakuan bervideo.

Tony Pua menafikan sebarang salah lakunya.

Rafizi Ramli pula seperti biasa, menyalahkan pihak lain terutama sekali UMNO dan Barisan Nasional dengan pengakuan Lester Melanyi itu. Menurutnya, pengakuan tersebut adalah konspirasi jahat untuk menutup mulutnya dan Tony Pua selain laman sesawang Sarawak Report dan akhbar The Edge daripada terus memainkan isu 1MDB.

Rafizi Ramli juga menjangkakan dia dan Tony Pua akan diberkas serta ditahan polis kerana disyaki memalsukan dan menggunakan dokumen yang telah dipinda untuk menfitnah dalam tempoh yang terdekat.


9 comments:

Anonymous said...

Woiii.. dia org cam Rafizi, Tony Pua, Lim Guan Eng dan ramai lagi dari pihak pembangkang adalah pejuang sebenar. Semua tuduhan yg dibongkar semua dgn bukti kukuh bukan cam menteri UMNO cam Rahman dan MP2 UMNO konon nak wat tuduhan tapi semua ternyata rekaan tanpa bukti... haha. Patut kau tulis "Rafizi mengesahkan yg Kerajaan Malaysia yg dipimpin oleh Najib ketakutan utk melepaskan beliau keluar negara dikhuatiri banyak lagi bukti2 skandal akan terbongkar dgn penemuan banyak lagi bukti2 1MDB" dan tambah lagi berita "Najib dan isteri ditemui sedang cuba untuk membunuh diri kerana seban hari banyak lagi skandal2 yg semakin terserlah".

Anonymous said...

padan muka kau...

Anonymous said...

banyak la prk nanti....itu la tak hingat mati. kawan ngan kafir. tak tau dosa pahala. fitnah la lagi......

Anonymous said...

kah kah kah....akhirnya pondan sial ni akan bertemu jugak dengan keadilan.

Lagi cepat pondan ni masuk, lagi bagus!

Anonymous said...

Rafizi dan tony pua. . Bersalah tetap bersalah...
Najib tak melenting semacam diaorg pun..?
Pelik??!!

Anonymous said...

Padan muka pondan ni. Sial sangat...!

Anonymous said...

Inilah akibat bersekongkol dengan si kafirharbi terutamanya DAP yang telah sekian lama merasakan yang mereka ini di tindas dan ingin menuntut kesamarataan. Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita cita di dalam menikmati kemerdekaan Tanah Melayu dan mengecapi apa yang kaum bumiputra bermajoritikan Melayu dan beragama Islam perolehi. Mereka sanggup memporak perandakan keharmonian dan keamanan yang ada baik dari sudut perlembagaan, agama, bangsa dan berbagai bagai cara lagi. Sedarlah sebelum terlambat kerana apabila nasi sudah menjadi bubur dan tahi amat mustahil untuk kembali menjadi padi beras apatah lagi nasi.

Anonymous said...

macam rapiji ko ni. bergurau yer......

Anonymous said...

Hangpa dok tuduh Najib dan Rosmah mereka steady saja tak kelam-kelibut macam puak pembangkang ni.

Baru tak boleh keluar negara rioh macam kote nak kena sunat.

Jika hangpa tak salah tak payah buat apa-apa tunggu dan tengok kesudahannya. Hangpa ingat sekali ni hangpa boleh pi merata-rata macam Anwar KETUM kah!

Ini kes konspirasi gulingkan Kerajaan dan Derhaka kepada yang Di Pertuan Agong. Hukum mati lo!

KETUM tu lain kes juburrr... jangan tunjuk pandai yang pasti berjuta Rakyat Malaysia berdiri teguh bersama Najib. Cuma Kumpulan Pemisah Red Bean Army sahaja bersama awak. Sikit masa lagi akan terbongkar pula dalang disebalik RBA ini.

 
Blogger Templates