Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 6, 2015

TERESA KOK TERSANGAT DUNGU KERANA SUDAH LAMA TIDAK DIBENARKAN MASUK KE SARAWAK!!!



Dia punya kemaruk nak tunjukkan kezaliman dan kehodohan kepada kod dan tatacara berpakaian di premis-premis awam, membuatkan dia cuba mengambil kesempatan untuk menghina masyarakat Bumiputera dan Pribumi Sarawak.

Teresa Kok barangkali memandang jijik dan menganggap pakaian tradisi masyarakat Pribumi dan Bumiputera yang pelbagai di Sarawak sebagai sesuatu yang bersifat lelucon dan dianggap sebagai SEKSI.

Bangangnya MP yang berlagak dan bercakap besar tentang kesamarataan serta MALAYSIAN, tetapi cukup tebal dengan KECINAANNYA, sengaja buat bodoh atau tidak tahu, TIADA ORANG SARAWAK yang akan ke kaunter-kaunter awam dengan pakaian tradisi. Pakaian tradisi hanya dikenakan pada majlis-majlis perayaan dan keagamaan.

Orang Sarawak yang dianggap dan cuba dipublisitikan oleh Teresa Kok sebagai 'TIDAK BERTAMADUN' menerusi persepsi yang muncul dari gambar yang disiarkannya, tahu tentang peraturan yang memerlukan mereka patuh kepada tatacara berpakaian sopan.

Kempen kebebasan berpakaian yang dibuat oleh Teresa Kok sebenarnya mempunyai elemen halus yang menghina dan memperlekehkan kod kesopanan di negara ini.

Kita nak tengok pula sama ada Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang membenarkan sesiapa sahaja datang untuk berurusan dengan berselipar, berseluar pendek atau bercoli dan berseluar dalam sahaja. Atau mereka mempunyai alasan demi alasan yang cukup banyak untuk menghalang orang yang tidak mematuhi kod dan etika berpakaian ketika di pejabat atau kaunter awam.

Benda sekecil dan semudah itu pun nak dipolitikkan oleh ANJING-ANJING serta BINATANG-BINATANG DAP, apatah lagi perkara-perkara yang mereka lihat mampu memberikan impaks besar kepada DAP...

Sudah pasti akan dipolitikkan dengan bersungguh-sungguh.

Dan tidak hairanlah kalau ada BANGANG-BANGANG yang cukup kuat menyokong apa-apa sahaja yang dibuat oleh DAP atas alasan LIBERALISME tetapi orang yang sama jugalah yang mengutuk isteri pemimpin negara yang tidak bertudung atau membiarkan rambut lepas bebas!!!

Yang mencucuk adalah KAFIR, yang menyuburkan acuman dan hasutan itu pula adalah MUNAFIQ!!!


1 comment:

Anonymous said...

Kasi sumpit sama ni kok.
Cilake punye cina dtg umah org, hina tuan rumah tapi duit tuan rumah lu mau. Komunis bangsat.

 
Blogger Templates