Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, July 20, 2015

TINDAKAN SEKAT SARAWAK REPORT OLEH SKMM SUDAH TERLAMBAT!!!


Selepas berlaku pelbagai kekecohan, fitnah dan kerosakan besar, barulah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan menutup akses ke laman sesawang Sarawak Report.

Sarawak Report asalnya diwujudkan untuk menghentam, menfitnah dan cuba menggulingkan bekas Ketua Menteri Sarawak, Taib Mahmud. Walaupun pelbagai desakan dibuat agar akses kepada Sarawak Report segera disekat, SKMM langsung tidak peduli.

Begitu juga dalam hal 1MDB. Sarawak Report adalah antara yang paling kuat melakukan fitnah dan hasutan, sehinggakan sebahagian besar rakyat Malaysia cukup percaya dan beranggapan, apa-apa sahaja yang diterbitkan oleh Sarawak Report adalah umpama ayat-ayat al Quran yang tidak dipinda atau diubahsuai selain wajib diimani.

Semua tuduhan yang dilemparkan oleh Sarawak Report, akan dianggap sebagai fakta. Fitnah Sarawak Report tentang akaun peribadi Najib Abdul Razak, disambut dengan gesaan agar Najib Abdul Razak mendedahkan semua akaun peribadinya untuk dinilai oleh rakyat Malaysia. Malah ada yang BEROTAK SEKERAT, menggesa pula pihak bank agar menjadikan kerahsiaan akaun peribadi pelanggan-pelanggan mereka sebagai akses semata-mata untuk membuktikan tiada sebarang penyelewengan dilakukan.

Menariknya, puak yang sama, yang kuat berkompang agar bank dan Najib Abdul Razak mengikut kehendak mereka, tidak pula mampu berbuat begitu. Tiada seorang pun daripada mereka yang bercakap pandai, berani untuk mendedahkan setiap butiran dan perincian dalam akaun bank masing-masing kepada awam terutama sekali punca dan kemasukan wang ke dalam akaun mereka.

Setelah sekian lama, SKMM bagaikan baru tersedar dari tidur dan melakukan sekatan, walaupun ketika sekatan dibuat, kerosakan telah pun berlaku secara besar-besaran dan TIDAK LAGI BOLEH DIPERBAIKI atau mengambil masa dan kos yang sangat besar untuk pemulihan.

Artikel berikut dari CILISOS sedap untuk dibaca!!!


3 comments:

Ted Manoff said...

Ketua Pengarah Skmm jenis Melayu haramjadah.. tak reti jaga kepentingan dan keselamatan negara. .boleh juga dianggap treason dan dibunuh mati sebagai hukuman.mungkin geng madey kutty

Anonymous said...

Dulu masa sibuk2 pasal fitnah yg dibuat olih red bean army.sibuk le SKMM melalui menterinya keluarkan kenyataan yg red bean army telah dikenal pasti dan tindakan akan diambil,tapi sampai le ni habuk pun tarak..pptuiiii

Anonymous said...

KEROSAKAN DAH TERJADI......ADA ISA DIBUANG.
TINGGAL IS JER......

 
Blogger Templates