Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 10, 2015

ADA MANA-MANA BANDUAN YANG NAK SAMBUT HARIJADI, SILA BERHUBUNG DENGAN PKR DAN LAWYERS FOR LIBERTY!!!



Senang cakap... KEPALA HOTAK KORANGLAH!

Anwar Ibrahim adalah BANDUAN JENAYAH. Dia bukannya mangsa jenayah politik. Dia melakukan perbuatan jenayah dan dia dimasukkan ke penjara selama 5 tahun kerana kesalahan jenayah.

Lawyers for Liberty yang Pengarah Eksekutifnya dalah Eric Paulsen telah menggambarkan kekejaman dan kezaliman peraturan penjara kepada keluarga Anwar Ibrahim kerana terlalu banyak had dan batas yang dikenakan. (BACA DI SINI)

Sama ada dia mendatangkan bahaya atau tidak kalau disentuh, dipeluk atau dicium oleh ahli keluarganya, itu bukanlah persoalannya. Yang penting ialah, ANWAR IBRAHIM ADALAH BANDUAN JENAYAH yang sedang menjalani hukuman penjara. Setiap banduan perlu mematuhi peraturan yang telah ditetapkan oleh penjara.


Beberapa perkara telah dibangkitkan oleh pihak awam yang melihat Penjara Sungai Buloh memberikan layanan berbeza kepada Anwar Ibrahim berbanding banduan-banduan lain. Dengan ruang penjara sendiri, dengan kemudahan yang lebih enak dan empuk, dengan kelebihan berhubung dengan dunia luar, dengan lawatan tidak mengira waktu sama ada oleh peguam mahupun ahli keluarganya, sepatutnya perkara yang sama juga diberikan kepada banduan-banduan lain, terutama sekali banduan-banduan jenayah kecil yang menjalani hukuman di Penjara Sungai Buloh.

Mengapa mereka tidak menikmati keistimewaan seperti yang diterima oleh Anwar Ibrahim?

Dilaporkan seramai lebih kurang 50 orang terdiri daripada Ahli-Ahli Parlimen PKR, DAPdan GHB serta penyokong mereka telah datang ke pintu masuk Penjara Sungai Buloh sempena sambutan harijadi Anwar Ibrahim antara jam12:45 tengah hari tadi sehingga 1:10 tengah hari tadi.



Antara yang hadir termasuklah, Wan Azizah, Rafizi Ramli, Nurul Izzah, Tian Chua, Zuraidah Kamaruddin, Wong Tuck (Pengerusi Anti Lynas), Manivanan, Imran Abdul Hamid dan Abdullah Sani.

Mereka turut melakukan gimik lawatan dengan memotong kek harijadi Anwar Ibrahim yang dibuat oleh Wan Azizah.


3 comments:

Anonymous said...

WAWI cuba tanya Mat Sapu@Bulu kenapa digelarnya Alsyeikh Alanwar Aljuburi. Masuk penjara kerana jenayah jijik. Sumpah laknat takut.

Anonymous said...

la... hidup lagi PELIWAT tu...

ingatkan dah mampus, sakit macam2 melanda, berak berdarah la, ketumbuhan 4 inci la, hantu raya datang nak bunuh la... alih2 arini dtg lembu2 nak sambut harijadi dgn PELIWAT tu.

Jangan lupa, mlm nanti pasang lilin beramai-ramai, mursyidul am GHB kata HALALLL!!!!

Anonymous said...

Wa HARAM MU Wa HALAL KU....kihkihkih

 
Blogger Templates