Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, August 29, 2015

APAKAH PERKASA DAN GENG PRO-TUN AKAN MENYERTAI DEMONSTRASI DAP ESOK EKORAN KEHADIRAN MAHATHIR BERI SOKONGAN KEPADA BERSIH 4.0?



Jam 7:30 malam tadi, negara mencatatkan satu lagi sejarah apabila bekas Perdana Menteri yang sepanjang pentadbirannya begitu mengeji semua bentuk demonstrasi, menghadirkan diri di lokasi demonstrasi BERSIH 4.0 diadakan.

Pada penghujung 1990-an, ketika Mahathir memecat Anwar Ibrahim daripada jawatan kabinet dan keahlian UMNO, siri demonstrasi besar-besaran telah diadakan. Malah Naib Presiden Amerika Syarikat pada waktu itu, memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada demonstrasi besar-besaran berkenaa menyebabkan Mahathir mengambil langkah menggunakan undang-undang untuk mengembalikan keamanan negara ini selain memperkukuhkan kuasanya, juga dengan undang-undang.

Apa label yang tidak diberikan kepada warga yang berdemonstrasi.


Hari ini, Mahathir menelan semua label yang diberikannya itu, malah menafikan apa yang diperkatakannya sebelum ini tentang demonstrasi menggulingkan kerajaan (rujuk sini) apabila dia sendiri hadir ke demonstrasi tersebut ketika kebanyakan umat Islam sedang bersolat maghrib.

Tiada ucapan yang diberikan oleh Mahathir ketika dia hadir di persimpangan jalan itu tetapi kehadirannya mendapat sambutan hangat daripada para penyokong DAP yang masih berkumpul di situ. Malah kehadirannya dianggap sebagai satu inspirasi kepada mereka untuk terus berkumpul dan berdemonstrasi agar Najib Abdul Razak melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Umum mengetahui, walaupun Malaysiakini cuba melakukan spin berita dengan menyatakan lebih 200,000 orang telah hadir dalam demonstrasi BERSIH 4.0 namun berdasarkan daripada perbualan di kalangan para peserta demonstrasi BERSIH 4.0 sendiri, ketiadaan PAS menyebabkan jumlah penyertaan Melayu di dalam demonstrasi ini jauh berkurangan.


Sekaligus secara tidak langsung, jumlah yang diperkatakan iaitu 200,000 orang, boleh sangat dipertikakan. Apatah lagi, kebanyakan gambar mahupun video ang dipaparkan menerusi media-media sosial, tidak langsung menunjukkan dan membenarkan jumlah 200,000 orang sepertimana yang cuba diputarbelitkan oleh Malaysiakini.

Justeru, kehadiran Mahathir di lokasi BERSIH 4.0 akan digunakan sepenuhnya dalam tempoh 12 jam ini untuk mendapatkan sokongan serta penyertaan daripada orang Melayu seramai-ramainya bagi menggambarkan desakan untuk Najib turun daripada jawatan adalah kuat dengan sebahagian besar daripada mereka adalah KUASA CINA yang telah mengawal ekonomi malah politik negara ini semenjak dari zaman merdeka lagi.

Tanda tanya kini timbul dan mula diperkatakan, apakah PERKASA yang kuat menyokong Mahathir, akan menyertai DAP setelah Mahathir sendiri seakan-akan memberikan persetujuan dan sokongan kepada usaha DAP untuk menguasai negara ini menerusi demonstrasi?


Adakah beberapa pertubuhan Melayu lain yang sebelum ini cukup anti dengan DAP, akan meninggalkan fahaman dan kebencian serta syak wasangka mereka kepada DAP dengan beramai-ramai menyertai demonstrasi DAP atas nama BERSIH 4.0 esok?

Beberapa pihak sebelum ini, marah kerana pihak parti politik terutama sekali PKR dan DAP yang dikatakan cuba merampas BERSIH 4.0 dengan agenda politik mereka.

Apakah pendapat dan kemarahan tersebut telah berkurangan dengan kehadiran Mahathir dan sokongan yang diberikan?

Bagaimana pula dengan para penyokong yang sebelum ini membabi buta mengikut lidah DAP dan pemodal-pemodal kapitalis yang telah banyak mendapat keistimewaan sewaktu Mahathir berkuasa dahulu?


Atau adakah ini merupakan satu game yang menyebabkan Najib akan mengambil tindakan lebih drastik, lebih keras, malah tidak akan peduli lagi dengan segala tuntutan daripada kaum kapitalis yang telah banyak mengaut keuntungan serta kekayaan negara ini?

Walaupun Mahathir tidak menyatakan sokongan secara lisan, walaupun Mahathir tidak mengangkat placard atau kain pemidang, malah walaupun Mahathir mungkin sekadar meninjau persiapan Hari Kebangsaan pada waktu maghrib bermula dari lokasi para DAP berkumpul untuk menggulingkan Najib dan Kerajaan Malaysia, yang pastinya ia adalah isyarat yang boleh diputarbelitkan oleh DAP dan rakan-rakan sekongkolnya.

Apa yang boleh kita lakukan lagi... Tunggu sajalah....


18 comments:

Anonymous said...

Tun ada jati diri...semua orang tahu...tun tidak sama sama sekali akan tunduk dan kompromi pada pakatan terutama DAP....tun seorang yg bijak....tujuan utama hanya mahu najib turun sebab najib liabilliti pada umno dan melayu....sebab tu seolah nnpk tun sokong bersih 4...sebenarnya tidak...tun mme bijak...

Anonymous said...

Bijak? Utk jatuhkan Najib memang bijak. Cuma setakat mana bijaknya? Apa untungnya kpd org melayu? Kita dk berbuih cakap perhimpunan haram alih2 bekas PM pegi.

Anonymous said...

Anon 10.11 pm
Sebenarnya Tun dah nyanyok bukan bijak seperti yang anda fikirkan.

Anonymous said...

Jatuh kredibiliti yg dia bina selama berpuluh tahun. Semasa zaman reformasi dan bersih 1 dulu inilah org yg guna kekerasan terhadap org awam semasa berhimpun. Tear gas, water canon, chotar menjadi senjata membelasah rakyat. Semua pemimpin yg menentang ditahan tanpa bicara hanya kerana bersetuju dgn Anwar.

Jatuh Melaka kerana si kitul, kini si kitul muncul kembali ironinya dari suku yg sama, mamak. Paling hebat ayah kesayangan Marina presiden lesbian gay seMalaysia muncul waktu maghrib.

Menyokong bersih sama maksud menentang sistem yg ada. Tun sanggup kropomi dgn kristian dan yahudi yg menaja kempen ini. DAP tahu tanpa ketua umum PKR dan presiden PAS mereka tidak akan berjaya tarik masyarakat melayu. Jadi Tun jadi jemputan khas lebih2 sbb anaknya salah satu NGO dlm Bershit 4.

Anonymous said...

Siang tadi masa PC di Pasir Gudang Tun dah bg kenyataan dia TIDAK sokong bersih. Dia sokong rakyat. Bagus dia turun ke lokasi tu hilang aura pemimpin bangsat DAP dll sekutunya. Dan paling penting terlopong mulut yg puak2 pakatan yg benci pd Tun

Anonymous said...

Walau apa pun alasan tun, aku telah menolak 10% sokongan aku terhadap tun kerana telah memberi kredit kpd kaum dap, kini tinggal 90% lagi baki kalau tun berterusan memberi kredit kat dap makanya walaupun pahit aku terpaksa sokong Ah Jib Gor.

Anonymous said...

Salute TUN...hanya racist totok aje yg hatinya dah hitam...sbb asik kene kencin...

Anonymous said...

Aku malu dengan blogger yang masih mempertahankan Najib walaupun secara terang-terangan telah mengambil rasuah dan menyonglap tanah kerajaan melalui 1MDB. Tak cukup dengan tu, menyalah guna kuasa memecat timbalan sendiri dan peguam negara demi mengelak semua kerja rasuahnya terbongkar.

Anonymous said...

Bijak kepala hotak engkau. Bijak memperkudakan rakyat untuk membayar tarif elektrik yang tinggi dengan mengadakan blackout terancang dan kemudiannya mewujudkan IPP oleh kroni2nya. Kroni2nya pula memperkayakan anak-anaknya. Mahataik juga menggunakan wang Petronas berbilion-bilion untuk bail out syarikat anak sendiri. Mahataik telah meghabiskan wang rakyat sebanyak RM100 Billion dengan berjudi di Forex. Menghabiskan wang rakyat sebanyak RM1000 Billion (1 Trilion) untuk menyokong kewujudan Proton. Menghabiskan berpuluh-puluh billion dengan industri besi keluli (PERWAJA) yang muflis begitu saja. Dia tidak ubah seperti Mat Jenin Moden. Tapi dia hanya bernasib baik kerana harga minyak tinggi melambong semasa dia memerintah

Sekarang mamak tua celaka ini sanggup menggadai bangsa sendiri dengan berpakat dengan DAP bagi mengambil alih kuasa politik orang2 Melayu. Tengok mukanya saja sudah meluat nampak macam muka syaitan.

Anonymous said...

Tinggi mn pun jasa tun m .....
Kuat mn pun pengaruh dia ...
Atau sepetah/lAncar mnpun kata katanya ....

Dia akan lakukan kesilapan juga ....

Jd : tdk perlu sanjung .....risau "menikam diri".

Anonymous said...


Bijak bijak, dulu masa dia dgn nuar duit hilang rm10billion atas kertas (nilai sekarang #rm20blion++),
dua dua manusia ni pandai baca paper tamil.

kalau najib bedal 2.6b pun kalau ya saya tak kisah sgt, bukan la tak kisah langsung TAPI kalau bagi cina jadi TPM saya rasa mcm hilang 1(Satu)Trillion dollar amerika harta Melayu setahun.

jangan la guna budaya 'orang sakit dibagi racun',

najib pun apa punya la nasib ko, pilih bini pun mcm tangkap muat je, kalau saya la anak pm, kurang2 era fazira masa menang ratu aritu mesti rentap punya, takda la org lekehkan bini ko, tgk bung moktar, tgk taib mahmud, azhar idrus dll, baru la ada klas playboy, org pun walau bising (sekejp) tapi dia org mesti respect punya.

ps. tak pun cari la yg 'blonde', hehe.

Anonymous said...

ogos 1988....tunku beri amanat...apa mahathir jawab??????

Anonymous said...

Tak ada sapa jemput Tun. Dia sendiri hadir. Ingat rakyat sayang dan sokong BN lagi kalau krn derma semata2 kenapa sampai huru hara pemerintahan Najib?

Rizal Zainal said...

Anon 12:28 bkn semua orng Thu tentang bnda ni

Anonymous said...

Mahathir dah percaya pada LKS dan LGE boleh bawa melayu ke hadapan,

Anonymous said...

Semuanya berpunca daripada najib yang lembik....tunggulah setakat mana dia boleh bertahan dengan kelembikannya tu.

Anonymous said...

Sekurang2nya Tun membawa sisa hormat yg ada pd umno kepada chinese..apa pemimpin umno lain buat untuk beri keyakinan pada parti? Kalo lembaga disiplin ada telo.. lucut la keahlian Tun...

Anonymous said...

Tun turun membuktikan parti umno bukan sekadar parti pak turut dan demokratik..jgnle kerana najib yg lemah parti pun yg kene tempias..sure Tun akan dikenakan tindakan parti. Sebab umno adalah parti najib..bukan parti melayu..

 
Blogger Templates