Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 27, 2015

BERSIH 4.0 ISYTIHAR 'KEJAYAAN' DI BATU PAHAT... DENDAM KEKALAHAN DI TANGAN TENTERA PARANG PANJANG 1945 SEPERTI TERBALAS!!!



Dengan penuh bangganya, penyokong BERSIH 4.0 memuji demonstrasi para penyokong DAP di Batu Pahat semalam. 'Kejayaan' berdemonstrasi BERSIH 4.0 di Batu Pahat seolah-olah memberikan kemenangan besar kepada mereka yang rata-rata terdiri daripada orang Cina yang leluhur mereka tidak pernah terlibat dengan usaha-usaha mendapatkan kemerdekaan negara ini.

Berkata seorang penyokong bodoh DAP, Batu Pahat adalah 'tempat berasasnya' UMNO.

Namun catatan sejarah pula mencatatkan sebaliknya.

1945, Bintang Tiga atau Komunis bermaharajalela membunuh, menzalimi, menjarah dan melakukan pelbagai jenayah ke atas orang Melayu di Batu Pahat sebagai cara mereka menimbulkan ketakutan di kalangan orang Melayu dan sebagai cara mendapat penghormatan dan pengiktirafan mereka sebagai TUAN BARU Tanah Melayu selepas Inggeris dan Jepun,

Cerita tentang orang Melayu sekeluarga dicampakkan ke dalam jerumun api yang marak, direbus hidup-hidup, dipancung, dikudung kaki dan tangan, dipotong telinga dan hidung, dicungkil mata, diselar dengan besi panas, bahkan dimasukkan ke dalam guni dan dilemaskan secara hidup-hidup di dalam sungai dan parit tali air, merupakan rutin yang dilakukan oleh Bintang Tiga PKM.

Mahkamah Rakyat telah diperkenalkan oleh Bintang Tiga bagi menunjukkan konon-kononnya mereka menjunjung undang-undang. Mahkamah Rakyat itulah juga yang mahu diwujudkan oleh DAP dan PKR menggunakan lisan Anwar Ibrahim sebelum ini. Namun Mahkamah Rakyat itulah yang telah membunuh ribuan orang Melayu di Daerah Batu Pahat dan Muar oleh Bintang Tiga.


Kiai Salleh berdiri di tengah-tengah

Bagaimanapun, Bintang Tiga yang berasa sangat megah kerana dapat menakutkan orang Melayu, akhirnya ketakutan apabila Haji Mohd Salleh bin Abdul Karim atau Penghulu Salleh, atau Panglima Salleh Parang Panjang atau Kiai Salleh Selempang Merah, mula muncul dan memimpin ketumbukan pejuang-pejuang Melayu hanya bersenjatakan parang panjang dan Ayat Empat.

Tentangan Tentera Parang Panjang pimpinan Panglima Salleh telah membunuh ratusan pengganas komunis yang sebelum itu megah menyatakan, Melayu tiada hak lagi di Batu Pahat kerana Batu Pahat telah dibebaskan untuk menjadi koloni komunis. Mereka dan para penyokong mereka diburu serta dibunuh.

Tentera Parang Panjang setelah berjaya menawan dan membersihkan 
bandar Batu Pahat daripada komunis dan penyokong mereka.


Ketakutan di kalangan komunis dan para penyokong mereka yang sebelum itu cukup megah kerana berjaya menzalimi Melayu setelah mendapat sokongan daripada Melayu-Melayu seperti Mat Indera, membuatkan mereka mencari helah baru dengan menyatakan perdamaian kepada Datuk Onn Jaafar.

Baca sejarah berdarah Batu Pahat pada zaman darurat, anda akan dapat menilai perangai komunis-komunis ini.



Gambar-gambar 'kemenangan' BERSIH 4.0 malam tadi di
Batu Pahat... perhatikan para pesertanya.

Semalam, mereka cuba mengembalikan kenangan tersebut dengan mengisytiharkan kemenangan di Batu Pahat. Mereka mahu membalas dendam kerana Kiai Salleh dan orang Melayu telah membunuh ramai komunis dan penyokong serta keluarga mereka, sepertimana juga yang berlaku di Teluk Intan yang juga dipimpin oleh seorang lagi Kiai Salleh.

Pengisytiharan kemenangan dan kejayaan malam tadi oleh BERSIH 4.0, samalah seperti yang berlaku pada September 1945 apabila komunis mengisytiharkan perang dan pemusnahan ke atas orang Melayu Batu Pahat!!!


5 comments:

Anonymous said...

Pendatang bangsat tak sedar diri. dengan hanya 26 orang pendemo dak naik kepala besar. lancau lah.

Anonymous said...

Marilah kita sama sama berdoa agar MALAYSIA tak jadi macam singapura,

Anonymous said...

Perpaduan umat melayu amat kental satu masa dahulu dan tidak hairalah mengapa puak puak itu boleh 'diajar'..
tidak akan berlaku penyatuan dan perpaduan umat melayu di zaman ini untuk memberi sekali lagi pengajaran kepada puak puak berkenaan kerana umat melayu telah berpecah sekarang ini.. inilah hakikat pahit yang perlu ditelan..

Anonymous said...

Guru Al quran kita sama..selera makan kita sama..keinginan kita majoritinya sama..cikgu kita di sekolah dulu pun cikgu yg sama...
Hakikatnya tidak ada yang mustahil untuk Melayu akan bersatu...oleh itu cina..janganlah engkau sombong..dan sedarlah orang melayu ni ada sikit 'gila' dan mereka tidak pernah fikir tentang untung rugi sangat...belajarlah dari British..belajarlah..tengok ke belakang sama..perangai kit siang ngan anaknya dah nampak semakin haprak..jangan sampai nasi jadi bubur ye soo hai...ermmmm...

Anti Haprak

Anonymous said...

Bersih di taja oleh Yahudi. Yahudi musuh Islam. Yahudi telah berjaya pecah belahkan PAS. Sekarang nak jatuhkan pemimpin Melayu

 
Blogger Templates