Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, August 29, 2015

BERSIH 4.0: MEREKA TELAH BERMULA DENGAN 80% PESERTA ADALAH CINA!!!



11:00am: SOGO - Puluhan orang berbaju kuning BERSIH 4 mula berkumpul di hadapan pusat membeli-belah Sogo.

Pusat membeli-belah berkenaan turut beroperasi seperti biasa.

Bagaimanapun kawalan keselamatan di pusat membeli-belah berkenaan dipertingkatkan apabila beberapa orang yang memakai jaket keselamatan memantau dari dalam bangunan.

Orang ramai turut membeli-belah di dalam Sogo seperti biasa.

10.40am: Pasar Seni – Kira-kira 150 orang berkumpul di kawasan itu. Polis juga kelihatan beredar sekitar kawasan pelancongan itu.
Laluan utama dari Pasar Seni ke Dataran Merdeka melalui Lebuh Pasar sudah ditutup.

Di luar bangunan itu, NGO Tindak Malaysia membuka tempat pendaftaran untuk kempen mereka Satu Rakyat Satu Undi Satu Nilai (1RUN).

Pengerusinya PY Wong berkata kempen itu bertujuan menyatakan bantahan terhadap proses persempadanan semula yang dijalankan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

10:26am: Selain peserta ‪#‎BERSIH4‬ mula membanjiri banda raya Kuala Lumpur, terdapat juga iklan yang ditampal di sekitar kawasan Jalan Tun Perak yang menawarkan makanan percuma kepada peserta yang memakai baju BERSIH 4.


Sementara itu, sekumpulan polis kini sudah berada di Jalan Raja - menuju ke Dataran Merdeka. Mereka berbaris dan bertindak mengawal orang ramai supaya tidak memasuki kawasan Dataran Merdeka.

Seorang polis yang ditemui berkata, mereka bertindak mengawal bagi menghalang individu yang memakai baju berwarna kuning dan merah dari masuk ke Dataran Merdeka.

"Baju kuning dan merah tak boleh. Orang biasa boleh masuk tapi kuning dan merah tak boleh," kata anggota polis tersebut.

9.02 pagi: Terdapat peserta Bersih 4 yang mengambil kesempatan untuk tidur di restoran makanan segera sehingga mengganggu pelanggan lain.



6 comments:

Anonymous said...

sudah terang lagi bersuluh...

Anonymous said...

Majoriti yang berbaju kuning adalah anak muda kaum cina. Sudah terang lagi bersuluh perhimpunan tersebut merupakan bantahan kaum cina yang sudah tidak menghiraukan lagi amaran dari pihak polis dan kerajaan supaya tidak mengadakan perhimpunan tersebut. Sirih cina sudah naik junjung. Cina sekarang lain dari cina dahulu.tepuk dada tanya selera. Lu pikir lah sendiri.

Anonymous said...

DAPigs + BABIGA + Maria D'Cheap MONKEY..

Anonymous said...

Kaum pendatang kafir harbi babi nak take over the country secara haram, takkan PDRM dan ATM nak biarkan sahaja? Tangkaplah dan sumbatkan mereka ke dalam penjara. Kalau ada ISA kan lebih baik, wahai, Najib Bongok?

Anonymous said...

MELAYU hero Malaysia. Kaum melayu last minutes.

UMNO pengkianat dan penipu ISLAM,RAJA,MELAYU DAN MALAYSIA

Anonymous said...

Banyak babi berkeliaran .anon 2.44pm dah lama ke jd pencacai angkat taik cina ?

 
Blogger Templates