Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 10, 2015

NAJIB DIFITNAH PESAWATNYA TIDAK DIBENARKAN MENDARAT DI SENAI ATAS TITAH SULTAN JOHOR... INI JAWAPAN SUA PM!!!



Datuk Seri Najib Tun Razak difitnah lagi oleh pengguna laman sosial tidak bertanggungjawab apabila melaga-lagakan beliau dengan Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni almarhum Sultan Iskandar.

Menerusi Facebook, pengguna itu memuatnaik status mendakwa kapal terbang yang dinaiki Perdana Menteri tidak dibenarkan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai atas titah Sultan Johor.

“Laporan dalam sejarah Malaysia kehadiran PM malaysia ke Johor terpaksa melalui Singapura Airport dan naik kereta Singapore kerana tidak dibenarkan landing di Senai aiport. Dan tiada kemudahan dan majlis sambutan disediakan. Oleh kerajaan negeri atas titah Sultan Johor”, tulis status itu.

Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Datuk Akmar Hisham Mokhles berkata, penerbangan Najib memang dijadualkan mendarat di Lapangan Terbang Changi atas urusan rasmi sebelum beliau mengikuti program UMNO di Johor Bahru.

“PM (Perdana Menteri) diundang sebagai tetamu kehormat dalam Majlis Sambutan Hari Kebangsaan di sana (Singapura). Sebab itu penerbangannya mendarat di Changi.

“Kalau ada orang yang berkata selain itu ia adalah sesuatu yang direka-reka dan tidak benar,” katanya kepada FMT.

Pegawai Khas kepada isteri Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor juga menafikan dakwaan di media sosial itu dan menegaskan dakwaan itu merupakan fitnah untuk mencemarkan imej Perdana Menteri.

“Perdana Menteri sememangnya telah dijadualkan berlepas dari Lapangan Terbang Kuala Lumpur terus ke Lapangan Terbang Changi (Singapura).

“Beliau ke Singapura atas undangan kerajaan negara itu menyertai sambutan Hari Kebangsaan dan kereta yang digunakan Perdana Menteri juga disediakan kerajaan Singapura untuk masuk semula ke Johor bagi merasmikan Persidangan Mesyuarat UMNO Bahagian Pasir Gudang.

“Beliau kembali ke Singapura untuk acara rasmi di sana,” katanya ketika dihubungi.

Rizal turut menjelaskan hubungan mesra Najib dan Sultan Johor dibuktikan melalui satu gambar yang dimuatnaik dalam akaun Facebook Perdana Menteri itu.

Sementara itu, Setiausaha Akhbar Menteri Besar Johor, Ahmad Asri Kalbi berkata, dakwaan itu tindakan yang tidak bertanggungjawab.

“Rakyat Malaysia yang bertanggungjawab tidak akan menyebarkan fitnah seperti itu dan tidak akan melaga-lagakan Sultan Johor dengan pemimpin negara.

“Baginda amat mengambil berat kehadiran Perdana Menteri dalam Majlis Perasmian UMNO Bahagian Pasir Gudang,” katanya. (SUMBER)


6 comments:

Anonymous said...

dajal-dajal politik sudah mula bertapak di malaysia atas kerakusan untuk berkuasa maka berwaspadalah sebelum terjebak..

Anonymous said...

Sekarang apa saja yang ditulis oleh dapig dan barua2 mereka, AKU TAK PERCAYA!

Membuang masa je layan fitnah2 dapigs tu.

Anonymous said...

Sebenarnya Sultan Johor adalah perihatin dan tahu keadaan sebenar. Yang tak tahu pencacai pembangkang dan lagi bodoh adalah orang yang terus termakan cerita bodoh.

Anonymous said...

Mcm puak Najib je yg buat posting FB tu, sbb tadak modal nak backing najib, ayat tu mcm tk logik

Anonymous said...

gbr Sultan Johor dgn pm ada dimuat naik dlm fb pro Sultan Johor tak? sekadar bertanya.

Anonymous said...

patut skmm amek tindakan segera !!!!! tabur fitnah boleh menjahanamkan negara......

 
Blogger Templates