Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, August 1, 2015

NAJIB SETUJU DEDAHKAN SUMBER DANA YANG DIPERTIKAIKAN!!!



Najib Abdul Razak mendedahkan bagaimana usulnya agar parti-parti politik mengisytiharkan sumber-sumber dana mereka, telah ditolak oleh DAP dan PKR. Malah menurutnya, DAP adalah yang paling lantang menolak usul tersebut.

"Saya akan membawa usul itu sekali lagi tahun ini. Kami (Barisan Nasional) bersedia untuk mendedahkan sumber-sumber dana kami tetapi pihak ang satu lagi juga, mesti bersedia untuk melakukannya," katanya ketika merasmikan mesyuarat UMNO Bahagian Seremban tadi.

Kata Najib lagi, dia bersedia untuk menyenaraikan semua penderma, bagaimanapun DAP dan PKR serta beberapa pemimpin parti lain menentang dan enggan berbuat begitu.

DAP menurutnya mempunyai agenda sendiri mengapa mereka enggan mendedahkan sumber dana dan peruntukan mereka.

Abdul Rahman Dahlan yang mengulas perkara ini berkata, DAP enggan berbuat begitu kerana pendedahan akan menyebabkan mereka kerugian besar.

Jadi, kalau DAP dan PKR begitu menentang, jadah apa pula nak suruh Najib dedahkan sumber dana dan peruntukan untuk Barisan Nasional pula?


9 comments:

Anonymous said...

buat forum tbuka, tertutup dll bincang dan ulas isu ini. ciralkan. hentam habis2 knp dap dan pkr takut dedah sumber dana mereka.

Anonymous said...

Pembangkang memang bijak guna kepala lutut.orang suruh dier.dia pulak taici.pastu cari apa2 isue yg memerangkap najib supaya dlm keadaan terpakse mendedahkn sember nya.isue nya 1 mdb.yg si muhyidin pulak ambik kesempatan cucuk bontot najib.lu fikir lew sendiri.najib ambik untuk rakyat.lim guana eng,punaisihat,mat syabu ambik untuk tembolok sendiri.

aku said...

alasan mmg terbaik..kalau DAP mkn babi, hang pun boleh...adoii...ayat2 nak lepas tengkuk...dia org taknak declare itu dia org punya pasal la..kita tunjuk contoh,KEJUJURAN..rakyat Malaysia tak suruhpun DAP/PKR declare..kita org nak tahu pasal Jibby je...kata Islam sejati bukan liberal atau sekular...

AlangSiantan said...

AKU KAH PENGKHIANAT PADA NAJIB..ATAU NAJIB YG MENDERHAKA MELANGGAR SUMPAH PADA KU

MOHD HAFILI SHAHAR said...

Saya sokong 100% DS Najib, saya percaya anda di pihak yg benar. DAP n PKR adalah parti "talam 2 muka", dpn rakyat ckp lain blkng rakyat ckp lain.

Anonymous said...

lanthui.....sape nak makan babi selain mat sabu. jangan pandai menyalak. tunjuk kita jugak telus. orang lain tak telus. kita tulus mulus. pigi daaaa.....
tsmy pun gatal mulut.....bukan dia tak tau masalah ini. ini hal parti. kerana nak cepat naik. jolok sikit. tapi terjolok telor sendiri.

Anonymous said...

Kalau tak faham. Jangan sembang ler......

Anonymous said...

DAP/PKR tak nak declare itu mereka punya pasal. Mereka memang have plenty2hide dan tak jujur. Itu sebab kita tak pernah nak sokong mereka. Kita konsisten inginkan pemimpin yang amanah dan jujur. Itu sebab kita nak Jibby buktikan kejujuran dia supaya kita tidak golongkan Jibby pada level sama keparat macam DAP/PKR.

Anonymous said...

Banyak perkara baik yang BN buat tapi x dipandang dan dihargai sebaliknya perkara yang x baik dilakukan oleh pembangkang rakyat buat x tau seolah bukan satu keselahan atau itu memang dah kerja pembangkang. Adil ke begitu? dan lebih x adil jika dibandingkan dengan makan babi.

 
Blogger Templates