Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 21, 2015

RM2.6 BILION GEGAK GEMPITA TAPI RM30 BILION SENYAP SUNYI MACAM TELUR MASUK KE PERUT!!!



Setakat ini, golongan yang paling kuat memekak tentang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun atas nama Najib Abdul Razak, terus menyepikan diri seolah-olah mereka naif, dan sangat lurus apabila isu Darul Ehsan Investment Group (DEIG) ditimbulkan oleh bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim dan beberapa orang pemimpin DAP Selangor.

Menariknya juga, orang seperti Tony Pua dan Rafizi Ramli seperti tidak wujud lagsung di dunia ini walaupun dalam sebarang isu yang membabitkan Najib, UMNO dan Barisan Nasional, merekalah yang paling ke hadapan dan paling hebat.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir juga tidak membuat sebarang entri di blognya berhubung kehilangan lebih RM7 bilion hasil penstrukturan air Selangor sepertimana yang dibangkitkan oleh Khalid Ibrahim.

Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng juga tidak memberikan sebarang ulasan tentang DEIG. Lim Kit Siang sebaliknya masih lagi sibuk dengan pelbagai teori dan konspirasinya untuk menjatuhkan Najib Abdul Razak dan UMNO-BN seolah-olah jumlah RM2.6 bilion itu jauh lebih kecil berbanding RM30 bilion yang membabitkan Kerajaan DAP-PKR Selangor.

Namun yang paling menarik sudah tentulah para pemimpin UMNO dari peringkat atasan sehinggalah ke ahli biasa, yang sebelum ini sibuk menyalahkan Najib dan menuduh Presiden UMNO itu sebagai penyonglap, tidak langsung mendapat ilham untuk memperlihatkan dan membuktikan mereka benar-benar seperti yang diperkatakan iaitu berjuang untuk rakyat.

Hanya apabila membabitkan serangan sesama sendiri sahaja, otak cukup ligat untuk merangka pelbagai strategi dan helah untuk menewaskan pesaing tetapi apabila berhadapan dengan lawan sebenar, masing-masing tidak ubah seperti pondan yang pembedahan menukar jantinanya tidak jadi.

Semuanya jadi penakut, pengecut dan bacul. Semuanya tiba-tiba sahaja menjadi bodoh, benak dan bengap. Terlalu bengong dan tersangatlah naif sehinggakan bahasa tubuh mereka boleh dilihat ketara yang telur mereka sedang menggigil di dalam seluar.

Walaupun sudah terhidang isu besar namun nampaknya mereka langsung tidak tertarik dengan isu ini sebaliknya kalau kita perhatikan di dada media sama sama media massa, elektronik mahupun media sosial, ada lagi yang seronok bercakap tentang 1MDB dan RM2.6 bilion sehingga ada pula yang sanggup ke Switzerland.

Begitu juga dengan golongan yang cuba membuktikan kepada Presiden UMNO mereka adalah orang Najib, masih ada lagi yang sempat memikirkan hujah untuk menyerang orang UMNO yang sudah pasti kalau mengundi, mereka tetap akan memangkah lambang Barisan Nasional atau paling teruk, mereka akan memulaukan pilihanraya itu.

Namun, kalau diperhatikan, orang yang sama jugalah langsung tidak bersuara, tidak berani bersuara, bodoh bebal dan tidak mempunyai sebarang idea untuk menyerang pihak lawan apabila ada isu besar yang boleh digunakan untuk melakukan serangan.


Disebabkan itulah, setelah dua hari isu DEIG, yang paling lantang hanyalah YB BAJU PETAK RAMBUT BELAH TENGAH dari DUN Sungai Panjang, Budiman Zohdi. Manakala yang lain-lain masih lagi bercakap tentang sama ada Najib akan letak jawatan atau sebaliknya.

Agak aneh jugalah kerana masih ada lagi yang sangat berkeyakinan, UMNO lebih kuat sekarang ini sedangkan isu sebesar ini pun, tidak mampu digunakan untuk melakukan serangan hendap ke atas PKR dan DAP khususnya di Selangor!!!

Ini isu-isu asas DEIG yang menimbulkan banyak persoalan Netizen:

DEIG:
Jun 2015 - Daftar di ROS
July 2015 - Bayar zakat 5 juta seluruh Malaysia
2016 - Dijangka beroperasi (MB umum dlm DUN 20/8/2015)

* DEIG belum mula berniaga dah bayar zakat seluruh Malaysia?

* Darul Ehsan Investment GROUP? Berapa & apa anak2 syarikat yg dinaunginya dlm GROUP?

* DEIG bermodal RM2 ada asset RM30 Billion. Kayanya!

* 2 pemegang saham berdaftar DEIG bila2 masa boleh tendang MB, SUK dan Peg Kewangan Negeri dari 'pengarah syarikat' dan bawa lari asset kerana ketiga2 mrk TIDAK berdaftar di ROS sbg 'Pengarah'

* 2 Pemegang saham DEIG boleh bila2 masa cagarkan RM30 Bil asset utk dptkan berbillion pinjaman bank dan cabut lari tanpa sbrg kerugian.

* DEIG digunakan sbg dana politik PKR. Guna harta kerajaan negeri utk parti

* DEIG berdaftar dengan ROS sbg syarikat perniagaan tapi yang diniagakan adalah asset2 rakyat Sgor. Hasil mana2 kerajaan adalah dari cukai dan hasil bumi, dan pulang kpd rakyat dlm bentuk kemudahan bukan niagakan hak rakyat.

* Pendapatan asas mana2 kerajaan didunia ialah dari royalti atau cukai dari mana2 perniagaan dlm negara/negerinya tapi bukan berisiko dengan berniaga. DEIG bangkrap, seluruh negeri bangkrap.- SUMBER


12 comments:

Anonymous said...

30b x masuk poket sensdri....2.6b masuk poket sendri tuan oooittt....

Anonymous said...

Bersih 4 ni nk guling2 pasal 2.6bil ke 30bil..aku nk gi guling2 jugak ni..kikiki

Anonymous said...

Haha blogang patut cermin diri dulu la...kesian aku tengok blogang2 Najib ni memang bodoh..

Anonymous said...

Nasib baik dekat korea kalau kat Malaysia curi la berapa bilion pun masih selamat Jibby adalah PM PALING TAK TAHU MALU MUKA TEMBOK HARAM JADAH http://www.astroawani.com/berita-dunia/bekas-pm-korea-selatan-masuk-penjara-kerana-dana-politik-haram-70648

blog bongok said...

hahahaaa... blogger bongok dah meroyan. kih kih kih... halo blogger bongok! rm2.6 billion siapa yang derma?

Anonymous said...

Apa kata suruh Rafizi cari ADUN yang cukup untuk buat undi tidak percaya kepada Azmin. Kes ni lagi berat ni.

Anonymous said...

Anon 1144 ko yg keliru... 2.6b bebas disiasat sprm bnm pdrm.. 30b tak boleh audit tuan oooitt... ada berani sprm bnm pdrm siasat 30b?

Anonymous said...

Anon 1249 ko yg keliru... 2.6b bebas disiasat sprm bnm pdrm.. 30b tak boleh audit. ada berani sprm bnm pdrm siasat 30b? MUKA ASSMIN LAGI BESAR PUNYA TEMBOK HARAM JADAH

Anonymous said...

Hahahaa.. pengomen blog bongok mmg bongok dah meroyan. Kih kih kih.. halo blog bongok! Rm2.6 billion dah disiasat sprm bnm pdrm.. rm30 billion bila lagi?

Anonymous said...

Mana si tony puaka? Taknak lapur kat pelawok report ka? Si rapiji pula tak tahu nak bezakan 2.8b dgn 7.65bilion ka? Si pengfitnah tampa bukti apa cerita? Takkan senyap sahaja atau sudah jadi bodoh setelah di perbodohkan oleh si ajmin.

Anonymous said...

Anon 12.49..aku nk dengar kau maki kat azmin sikit..boleh tak.??pasal 30billion ni.

Anonymous said...

Hmm...30 billion. Takde angin masakan pokok bergoyang..(pinjam kata2 macai pr dulu..)

 
Blogger Templates