Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, August 30, 2015

TAK PAYAH TEMBERANGLAH NAK JATUHKAN NAJIB KALAU TAK BERANI TUTUP KEDAI MENIAGA!!!



Sembang nak jatuhkan Najib sudah lama kedengaran. Apa-apa sahaja isu yang ditimbulkan, kemudian akan disusuli dengan jerit pekik, 'JATUHKAN NAJIB'. Paling hebat dan paling termampu dibuat hanyalah berdemonstrasi, menunjuk lagak dan kuat di khalayak umum sepertimana para pengganas komunis berarak keluar dari hutan dengan senjata-senjata yang diberikan oleh British untuk menunjukkan merekalah sebenarnya yang menghalau Jepun dari Tanah Melayu walaupun sebenarnya, mereka yang lari terbirit-birit apabila terdengar letupan senapang Jepun.

Berkumpul ramai-ramai dan mengganggu jalanraya di lokasi terpilih, sebenarnya tidak lebih daripada sekadar menjuahkan diri. Hakikatnya, BERSIH 4.0 sebenarnya tidaklah sehebat mana pun.

Buktinya, setelah dua hari mereka berdemonstrasi dan ditambah pula dengan penyertaan Dr. Mahathir yang mereka sendiri benci dalam demonstrasi tersebut, NAJIB ABDUL RAZAK MASIH LAGI PERDANA MENTERI MALAYSIA. Lim Kit Siang masih lagi APEK PUAKA yang dendam 1969nya tidak padam-padam dan Lim Guan Eng pula terpaksa memerah otak mencari jalan bagaimana hendak menutup segala kejalangannya ke atas Pulau Pinang, sebuah daerah Negeri Kedah yang kini berstatus negeri tetapi masih lagi tertakluk di bawah Kedah.

Macam-macam sudah dilakukan oleh Lim Kit Siang dan cinapek-cinapek pengikutnya. Mereka menghasut, mereka memecahbelahkan, mereka menfitnah, mereka mendabik dada, bahkan mereka mempersoalkan kerakyatan orang Melayu sedangkan mereka sendiri boleh dipersoalkan sama ada mereka benar-benar rakyat Malaysia atau sebaliknya. Mereka juga mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan, mempertikaikan raja-raja Melayu, mempertikaikan dan menghina Islam yang menjadi agama majoriti rakyat Malaysia dan agama rasmi negara, malah mereka juga berlagak seolah-olah negara ini akan muflis seandainya mereka beramai-ramai keluar dari Malaysia seperti yang dikatakan oleh Teresa Kok menjelang PRU-13.

Namun yang pasti, mereka tidak berani langsung untuk menutup kedai, menamatkan perniagaan, tidak lagi berurusniaga dan tidak lagi terlibat dengan ekonomi di negara ini. Sebaliknya, mereka berusaha membolot semahu-mahunya. Mereka mempersoalkan segala-galanya teramsuklah hak-hak perlembagaan yang ada pada SURUHANJAYA PILIHANRAYA kerana mereka melihat kepentingan ekonomi dan kewangan pada sebarang keputusan yang dibuat oleh SPR.

Malah mereka juga mempersoalkan kewujudan MARA, kewujudan bantuan-bantuan serta subsidi untuk Melayu-Bumiputera, mempertikaikan pengagihan zakat dan segala-galanya.



Kalau betul mereka melihat Malaysia di bawah Najib atau lebih tepat lagi di bawah pentadbiran Melayu-Bumiputera sebagai teruk dan memalukan, mengapa tidak mereka pindahkan segala perniagaan mereka ke negara asing? Mengapa mereka masih seperti lalat menghurung tahi apabila ada kawasan-kawasan perniagaan baru diwujudkan? Mengapa pemaju-pemaju hartanah yang mereka kuasai, berlumba-lumba membina rumah serta kedai serta bangunan pejabat yang harganya tidak akan mampu dibeli oleh Melayu-Bumiputera?

Mereka bercakap tentang rasuah. Mereka bercakap tentang penyelewengan kuasa, tetapi mereka kenyang melantak daripada lantunan ekonomi serta kewangan negara hasil daripada dasar kerajaan yang mereka benci. Malah di Pulau Pinang yang menjadi KAABAH buat Cina-Cina DAP, tidak pula menjadi tumpuan para penyokong DAP untuk berniaga dan mengembangbiakkan ekonomi, sebaliknya mereka tetap kekal di kawasan-kawasan yang didominasi oleh orang Melayu.

Kalau betul seperti yang mereka katakan, mengapa mereka tidak mengulangi HARTAL atau mogok umum dengan menutup semua kedai dan perniagaan selama berbulan-bulan? Mengapa mereka tidak cuba melumpuhkan ekonomi dan mengharamkan pembabitan orang-orang Cina dalam aktiviti ekonomi dan kewangan kalau negara ini dan pentadbirannya terlalu buruk seperti yang diperkatakan?

Mogoklah! Tutuplah kedai! Tak payahlah berniaga!

Kemudian, berdemonstrasilah berhari-hari, berbulan-bulan di Dataran Merdeka itu sampai Najib jatuh.

Atau mereka sebenarnya mahukan kuasa politik yang turut disokong oleh golongan berkepentingan yang cuba bersembunyi di sebalik topeng anti rasuah dan anti penyelewengan?

Yang pasti, Najib Abdul Razak setelah dua hari BERSIH 4.0 berdemonstrasi, MASIH KEKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA!!!

Dan Lim Kit Siang pula, masih kekal sebagai APEK PUAKA yang kerjanya dari tahun 1965 sehingga ke hari ini, sentiasa mengatakan negara ini akan bankrap!!!


10 comments:

Anonymous said...

kedai melayu/bangla/indon/burma jaga bhai :)

Anonymous said...

SIKITUL ADA....RAJA MANDALIAR PUN ADA......BUKAN KA ITU MADEY SRUPA RAJA MANDALIAR.....

Anonymous said...

Tujuan BERSIH diadakan adalah untuk kepentingan DAP semata-mata. Mereka cuba menarik pengundi daripada kaum lain untuk PRU akan datang. Tetapi tindakan mereka hanyalah sia-sia kerana mereka langsung tidak dapat menunjukkan kekuatan parti mereka sendiri. Apa yang mereka buat hanyalah melemparkan fitnah dan menambahkan kebencian rakyat terhadap kerajaan. Sedarlah wahai rakyat.

gabenor johor said...

terbaikkkk tuan..sehati sejiwa

Anonymous said...

Kalaulah tak ada 1MDB dan kalaulah bukan krn derma hingga pecat AG, gugurkan Muhyiddin, tukar peg SPRM, Tim.SB dll , semua huru hara Bersih tidak akan berlaku. Maka bangsat2 DAP tidak cuba menjadi hero menentang korupsi walhal mereka sendiri pun sama. Sekarang siapa yg menjadi punca kebangsatan?

Anonymous said...

Apek PUAKA kan ke berjiwa komunis maaaa ....

Anonymous said...

Nampak gaya Mat Sabu tak berguna. Melayu semakin menjauhi DAP. DAP & PKR akan kecundang PRU 14. Pemimpin2 GHB tiada sokongan akar umbi. Hampir semua nampak muka cina dalam demostrasi Bershit 4.0. Bagaimanapun, Bershit 4.0 BERJAYA. Berjaya menyusahkan peniaga2 Melayu dan meyempitkan rezeki mereka.

Diharap Kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap penganjur. Dakwa dan penjara mereka. Mereka telah membawa kesusahan kepada rakyat Malaysia.

gabenor johor said...

Terbaikkkk..kita Sehati Sejiwa

Nor Aidi said...

Tetap pembangkang yg bigai tak tahu bersyukur

Melayu Geram said...

Aku rasa bukan aku je melayu tgh geram dan marah tersgt ni...mmg btul la laknat haramjadah ni....kita org melayu patut tunjuk kuasa kita...mana pegi bebudak umno? Kumpul la beratus ribu, penuhkn jln di pulau pinang...kita demo pulakkat sana, byk alasan utk demo kat sana..kalau setakat gempark masa perhimpunan agung je, Ketua cawangan biasa pun boleh buat...dah x boleh biarkn bangsat2 haramjadah ni naik kepala...dah tiba rasanya ORANG MELAYU TUNJUK KUASA MELAYU KITA....
MERDEKA !!!!

 
Blogger Templates