Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, August 12, 2015

TERESA KOK TUNTUT ISMAIL SABRI DIPECAT KERANA MAHU WUJUDKAN PUSAT JUALAN PERKAKASAN IT UNTUK MELAYU!!!



Seperti yang dijangka, kenyataan Ismail Sabri, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang mana MARA berada di bawah pentadbiran kementeriannya tentang kewujudan sebuah pusat jualan barangan dan perkakasan IT di bangunan MARA akan menggamit reaksi negatif daripada DAP.

Teresa Kok telah memulakannya!!!

Menurut Teresa Kok, Ismail Sabri Yaakob perlu dipecat daripada Kabinet kerana usulnya untuk mewujudkan pusat IT yang akan dijalankan oleh Melayu bertentangan dengan sumpahnya untuk memberikan khidmat kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum.

Naib Pengerusi DAP itu berkata, komen-komen yang diberikan oleh Ismail Sabri menunjukkan dia adalah seorang menteri yang menentang konsep 1Malaysia yang merupakan idea Perdana Menteri.

Katanya lagi, Ismail Sabri juga telah mengkhianati sumpah jawatannya.

"Sekiranya Najib berhujah yang Muhyiddin telah melakukan dosa sehingga menyebabkan Muhyiddin dipecat, Ismail Sabri telah melakukan dosa yang lebih besar. Ismail Sabri perlu disingkirkan dari Kabinet," katanya. (RUJUK SINI)

"Saya ingin bertanya Ismail Sabri, selepas mewujudkan Low Yat 2 untuk Melayu, adakah dia akan mewujudkan Low Yat 3 untuk India, Low Yat 4 untuk Iban, Low Yat 5 untuk Kadazan-Dusun-Murut dan Low Yat 6 untuk Orang Asli?"

Bangang keterlaluan atau sebenarnya lebih tepat lagi untuk mewujudkan terus perpecahan dalam kelompok Bumiputera. Sukar untuk Cina-Yahudi ini untuk menerima kenyataan bahawa semua Bumiputera dan Pribumi di Wilayah Nusantara adalah Melayu. Seperti juga suku-suku etnik Cina yang bersepah-sepah dan jumlahnya sangat banyak tetapi hanya dikenali sebagai Cina, baik yang beragama mahupun tidak beragama. Kalau hujah etnik itu digunakan, Teresa Kok seharusnya menunjukkan mana satukah bangsa Cina kerana sekurang-kurangnya terdapat 52 etnik dari pelbagai suku dalam kelompok Kaum Cina di Malaysia.

Teresa Kok bercakap tentang sumpah?


Bagaimana sumpah taat setianya sendiri? Adakah dia berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum atau dia menjadi juara kepada kaum Cina dengan membuat pelbagai tuntutan untuk Cina dengan mengenepikan orang Melayu, agama Islam, malahan orang Hindu yang turut menyokongnya?

Bukankah pada April lepas, dia telah dikenakan denda sebanyak RM50,000 oleh mahkamah setelah dia gagal dalam tuntutan samannya? Bukankah dia menyaman PDRM kerana menganggapnya penahanannya tidak sah? Bukankah dia ditahan kerana dia cuba mencetuskan ketidaktenteraman apabila mempersoalkan laungan azan di beberapa buah masjid?

Sepatutnya BETINA GARIK ini sebelum menuding ke arah orang lain, dia perlu tuding ke mukanya sendiri terlebih dahulu. Dengar pertuturan Bahasa Kebangsaannya? Adakah anda rasa, dia seorang rakyat Malaysia kalau berdasarkan kepada Bahasa Kebangsaannya?

Yang nak dibuat adalah di dalam bangunan MARA. MARA ditubuhkan untuk Melayu dan Bumiputera di Malaysia. Apa yang ditakutkan sangat oleh Teresa Kok dan kaum sejenisnya jikalau ada persaingan sebab selama ini mereka seringkali mendabik dada kononnya hanya mereka sahaja yang tahu berniaga?

ISMAIL SABRI dan MARA SEHARUSNYA MEMPERCEPATKAN KEWUJUDAN LOW YAT 2. Juga mempercepatkan kewujudan pelbagai premis lain untuk menjual bahan mentah tanpa menggunakan orang tengah dan broker yang dikuasai oleh puak Teresa Kok yang sentiasa memanipulasi harga dengan pelbagai alasan untuk menaikkannya.


13 comments:

Anonymous said...

sape tak kenal betina kafir sial tu...!!? hanya melayu bodoh je yg terhegeh2 menjadi penjilat lobang taik puak2 kafir sial tu...

Anonymous said...

Anon 6:18 jgn ckp gitu....ni kalau najib dgr Ni mau di pecatnya di sabri nih maklumlah najib suka jilat jubor cina yg tk cuci.

Anonymous said...

tak usah pedulikan kata-kata pompuan ni....biaq pi laa dia nak kata apa pun yg penting kerajaan perbanyakkan usahawan dan pekedai-pekedai daripada melayu dan bumi dalam pelbagai bidang ...mudah-mudahan rakyat kita taklah bergantung pada umat mata sepet ni .

Anonymous said...

betina sundal ni akan melalak kalau kjaan memperkasakan orang melayu..

Anonymous said...

Sejak kes 1MDB n 2.6b wang derma..isu2 bersangkut dgn pembangkang dah jadi isu remeh je.. kesian para blogger pro kerajaan.. najib lialibiti kpd umno..dah cukup jelas..

Anonymous said...

INI NYONYA TUA BOLIH LARI CARI TEMPAT LAIN LA......
INI MALAYSIA........

Anonymous said...

aku nak cakap satu je cibai ko..
teruskan ismail sabri..melayu sokong...selama ni dah lama puak makan babi ini dok tipu kita..
BOIKOT low yat sampai lingkup..

Anonymous said...

Woii babiee 2 ekor, apehal ko nk kaitkan dgn Najib..?? Siall macai babi menyondol2 jgk bkn nk kutuk betina pemkn babi nih, tp terus serang Najib!
liabiliti sbrnya ialah Pakatan Haram jadah, yg mna istilah rasis diblhkn diguna DAPig ketas Melayu yg nk tegakkan haknya, tp klu cina DAPig tuntut sekolah Cina, gereja haram, china town etc, xde sekor pun babie2 ni bising ckp rasis..!

Haramjadah Paktan Haram!

Anonymous said...

Si Kafir tu kalau tak untung kaum dia semua tak kena, kenapa la mudahnya pemimpin dahulu beri kerakyatan kepada kaum yg dibawa penjajah.

anakmalaysia said...

Cina Dapig memang dicopkan sial dan jahanam dari dulu lagi...tak hairan klu mereka tahu kedudukan mereka tergugat...sebab klu Melayu dah dapat 30% economic pie, percaya la Cina Dapig ni akan musnah untuk selama-lamanya... tu pasal mereka takut....

Anonymous said...

Ni salah satu suku cina jenis yahudi.!

Anonymous said...

Buat aje lah... pedulikan apa yg mereka nak cakap... biar ekonomi Melayu meningkat..

FIFI HIFZHAN said...

Buat je..pedulikan cina tu..kita kasi pecah penguasaan cina dlm ekonomi..kami akan sokong menteri

 
Blogger Templates