Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, September 16, 2015

16 SEPTEMBER AKAN TERUS DIKENANG... SELAIN HIMPUNAN BAJU MERAH, JUGA ULANG TAHUN KE-7 ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA 'DALAM MIMPI'!!!



Himpunan Baju Merah 169 sebenarnya telah merencatkan satu lagi sambutan yang sangat penting di negara ini selain Sambutan Hari Malaysia.

Pada tarikh 16 September inilah, bermulanya satu era baru pentadbiran yang menang menerusi Undi Tidak Percaya di Parlimen yang dibuat di luar musim persidangan.

Pada tarikh inilah juga, proses pendemokrasian di negara ini telah dimusnahkan dengan desakan agar Parlimen bersidang dan Perdana Menteri dipaksa memerintahkan persidangan Parlimen bagi membolehkan proses undi tidak percaya dibuat, sekaligus menabalkan seorang Ketua Pakatan yang tidak berjaya memenangi jumlah majoriti kerusi Parlimen untuk dilantik sebagai Perdana Menteri.

Lebih tepat lagi, seorang tertuduh dan pelaku jenayah liwat dilantik menggantikan Perdana Menteri yang dipilih menerusi penguasaan jumlah kerusi Parlimen.

Lebih menarik lagi ialah, pada 16 September inilah, si tertuduh yang kemudiannya setelah menjalani proses perbicaraan yang penuh dengan penangguhan serta putarbelit teknikal untuk melepaskan diri, dan kemudian didapati bersalah berdasarkan fakta dan bukti-bukti di mahkamah, keluar dari tempat persembunyiannya di Kediaman Rasmi Duta Turki.

Dia cuba mendapatkan suaka politik apabila mengetahui mangsanya membuat laporan polis. Hampir dua minggu dia menghilangkan diri, sambil cuba digemparkan oleh anak bininya, konon dia telah diculik dan kononnya juga terdapat cubaan membunuh.


Setelah dihalau keluar dari rumah Duta Besar Turki, dengan wajah selamba, dia mengumumkan dia akan menjadi Perdana Menteri pada 16 September 2008 menerusi undi tidak percaya kepada Perdana Menteri pada waktu itu.

16 September demi 16 September berlalu, tetapi jangankan menjadi Perdana Menteri, keyakinan besarnya bahawa Pakatan yang diketuainya akan menang besar di Parlimen pada PRU-13 juga berkecai. Dan demi mencapai 16 September 2013, dia cuba menggerakkan demonstrasi demi demonstrasi bermula dengan Demonstrasi Blackout 505 dengan pelbagai tuduhan dilemparkan kepada SPR dan Kerajaan UMNO-BN.

Hari ini adalah ulangtahun yang ke-7. Mungkin disebabkan itulah, anak perempuannya, Nurul Izzah segera bergegas ke Amerika Syarikat dengan alasan untuk mendapatkan sokongan daripada Amerika Syarikat untuk membantu menekan Malaysia mengeluarkan Anwar Ibrahim daripada penjara bagi rawatan bahunya yang kononnya sakit teruk, sedangkan hakikat yang diketahui mempunyai kaitan dengan 16 September.


21 comments:

Anonymous said...

tak kenang pun tak dak dosa
doas bila ada malayau sanggup bagi hak pada orang lain
masa kemarok nak kuasa dari penjajah
lani baru rasa akibat dari perbuatan itu
meracau bikin kacau
padan muka puak tu

Anonymous said...

Anak betina dia melarikan diri ke US sebab penglibatan betina sundal tu dalam kes Clare Rewcastle untuk MENJATUHKAN kerajaan yang dipilih oleh rakyat.....akan terbongkar.

THAT BITCH'S TIME IS UP!

Anonymous said...

ngeh3, apa nak jadi ye, Anwar selepas ni

adzzam adzzam said...

Ramai betul org Melayu yg jadi kambing hitam kerana diperbodoh oleh Najib dan juak2 pengampu.

Permasalahan timbul akibat perhimpunan2 Bersih yg dikaitkan dgn keceluparan, kebiadapan Cina2 DAP dan puak liberal yg mencaci hina agama Islam dan org2 Melayu.

Rentetan drpd itu, org Melayu bangkit utk menunjukkan mereka masih bermaruah.
Persoalannya, perlu ke buat perhimpunan ini.

Aku rasa tak perlu kerana punca sebenar tak dicari, dibongkar dan ditutup.

Dulu mana ada puak2 bedebah ni berani turun buat demo.
Lepas ISA dimansuhkan oleh kebodohan Najib, kita boleh lihat, serangan,cacian dan hinaan bertali arus ke atas Islam dan org2 Melayu.

Cina2 DAP ni mmg cukup takut dgn ISA, terutama zaman Tun M.

Sepatutnya perhimpunan ni dibuat utk tuntut Najib dan juak2 pengampunya letak jawatan
Umno yg tak bersalah pun turut diheret Najib, menyebabkan org Melayu sendiri membenci Umno.

Admin. Tolong siarkan komen aku kalau berani.

Anonymous said...

Najib tak salah. Yang salah Mahataik kerana telah melemahkan UMNO bermula 1998. Anwar merupakan satu faktor utama Melayu berpecah. Perpecahan diambil kesempatan oleh DAP untuk menghasut kaum Cina supaya membenci Kerajaan. Yang menjadikan Cina kurang ajar ialah Anwar Ibrahim bukan Najib.

Anonymous said...

Chin peng pun mampus 16 Sept juga. Kalau takde himpunan baju merah ni tak mustahil Dap buat tuntutan bawa balik abu mayat CP ke Malaysia.

Anonymous said...

pedih jubo ingat PM betukar 16 sept 2013..kikiki

Anonymous said...

Yg bersalah ialah yg berkonspirasi memfitnah. Fitnah itu satu jenayah. Dan yg amat dibenci ialah pemfitnah itu, bukan Najib, bukan UMNO.

Anonymous said...

Takat komen bau2 kandang babi ni tak payah nak bangga la bro... Komen bjela2 isi kosong... Haaaaakkktuuuuuiihh...kena setepek kat muka lu...kahkahkah..

Anonymous said...

Adzzam Adzzam. Masih mentah kau ni. Perhimpunan ni bukan sebab Najib dan Najib meng-kambing hitam kan melayu. Ini sbnrnya memberi peringatan pada kaum lain jgn nk pijak kepala org melayu. Najib dh ikut byk kehendak kaum non-malay tp mereka pula ambil kesempatan di atas kelonggaran ni. Agama, Ketuanan melayu, hak istimewa org melayu...semua nk dihapuskan di samaratakan mcm negara komunis. Contoh ucapan hari malaysia oleh kerajaan penang, di poster dlm tulisan cina yg besar tertulis "Selamat Hari Malaysia Negara Pulau Pinang" dan tulisan BM yg kecil saiznya Selamat Hari Malaysia. Kamu tak nmpk lg ke yg mereka2 ni nk jadikan pulai pinang sebagai negara sendiri....utk menjadi spore no 2. Kita dh bg ekonomi 70% pd mereka, 30% utk melayu dan kuasa 70% utk melayu dan 30% pd non-malay. Skrg dorang nk perintah, guna nama Alah, letak anjing dlm troli, lori bwk babi xyah tutup lagi dan berbagai lagi. Ini psl kaum lain nk perintah dan xhormat kan org melayu lg dan hak mereka. Baca balik syarat kontrak sosial ketika kita mendapat kemerdekaan. Ada faham???

adzzam adzzam said...

Admin i salute you.tq.

Juragan 69 said...

Wow..tak 'berani" aku nk mmbacanya...

perhimpunan baju merah BODO said...

kahkahkah.. perhimpunan yang tiada motif. lawak betul puak2 melayu bodo penganut umno. konon nak tunjuk himpunan dapat sokongan ramai maka ditunjukkan gambar himpunan Bantah GST tahun lepas di dataran merdeka. banyak minum air longkang puak2 penganut umno bodo nih. kihkihkih...

Anonymous said...

Apa yg kita perlu tahu...?

Asas kepada Perlembagaaan Tanah Melayu (MALAYSIA) ialah berasaskan "Kontrak Sosial" iaitu berkenaan 5 Hak di bawah dan daripada situ Perlembagaan MALAYsia digubal :

1. Raja Berperlembagaan
2. Agama Islam
3. Bahasa MELAYU
4. Hak Istimewa Orang MELAYU
5. Kerakyatan 

Apabila org2 bukan MELAYU bersetuju berkenaan hak no.1 hingga no.4 untuk diberikan kepada orang MELAYU, maka org MELAYU pun bersetuju untuk berkongsi syarat ke 5 itu dengan mereka yang dibawa British masuk ke Tanah MELAYU.

Semasa Kontrak Sosial ini dibincangkan antara kaum2 ketika itu, pihak British telah menawarkan kepada kaum yg mereka bawa masuk dari luar Tanah Melayu sekiranya mereka tidak bersetuju dengan kontrak tersebut mereka diberi 2 pilihan iaitu :-

1. Pulang ke negara asal
2. Berpindah ke negara Asia lain yg di bawah jajahan British

Mereka bersetuju dgn syarat2 di atas dan mendapat kewarganegaraan di Tanah Melayu. Maka kini, Hak Keistimewaan Orang MELAYU tidak boleh dipertikai. Agama Islam tidak boleh dihina, Institusi Raja mesti hormati, Bahasa MELAYU tidak boleh dipertikai. Begitu juga dgn org2 MELAYU.. tidak boleh mempertikai warganegara org2 Cina dan India. Kita telah disatukan di bawah bumbung MALAYSIA atas 5 asas tadi.. Bila asas2 kemerdekaan ini dipertikaikan antara satu sama lain, maka dgn sebab itu lah terjadinya peristiwa 13 Mei 1969.

Anonymous said...

Tahniah admin kerana siarkan komen si adzzam adzzam yg sedang meroyan.

Anonymous said...

kesian ko....takde keje lain...tu yg dok kira brp tahun anwar mimpi jd pm. cari le keje lain syeikh....

Anonymous said...

next stop penang.. mmg kena pi, madey n konco2 dia yg nk mampos tu bek dok diam ja sbb tnggu time nk padam ja tu.. najib lembik nk mampoih tu bek berenti awai2 la serupa jnih demam x kebah ja org tua tu pegang tampuk kuasa.. cinapig2 DAPig mmg tunggu time nk kena sembelih idup2 ja..

Anonymous said...

melayu mmg byk yg penyabar dan berani. ko je yg sasau!

Anonymous said...

Kita buat kat jambatan pulau pinang menghala ke pulau.ok Tan sri.jambatan yang pertama tau .kita invite semua bangsa yang cintakan Msia dan sayangkan kemakmuran yang kita kecapi,cuma pakai baju merah....saya ada cakap kat blog CTS semoga ianya menjadi kenyataan InsyaAllah.

Anonymous said...

Asyik kau sebok dgn najib suruh turun tahta telor kau dah masok dlm perut tu sbb klau agama islam d hina pon kau masih sebok dgn hal najib. Tak da beza pon kau dgn najib.

Anonymous said...

Kau lagi boodo sbb teloq tak da. Simpan asyik utk pelacur dap.....laugh out loud..

 
Blogger Templates