Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 1, 2015

APASAL TERESA KOK... KAU DAH TAKUT DAN KECUT BILA PAS DAN UMNO BERSATU BUAT REPORT POLIS?



BERSIH 4.0 yang dianjurkan oleh DAP menerusi proksi mereka, BERSIH yang diketuai oleh Maria Chin Abdullah tidak ubah seperti ketuk spring dan ketukan tersebut melantun ke kepala sendiri. Apatah lagi dengan nisbah besar orang Cina yang keluar untuk menunjuk lagak di jalan-jalan raya dan kemudian berlagak seolah-olah mereka tidak melanggar sebarang kesalahan dan undang-undang, membuatkan DAP terpaksa mencari jalan untuk menyalahkan pihak lain, iaitu menggunakan kaedah yang sudah biasa mereka lakukan.

Kali ini, Teresa Kok bersuara. Katanya, Najib dan Zahid patut rasa takut dan patut membuang sindrom penafian yang sudah menebal kerana 'rakyat' sedang bangkit menentang kerajaan Barisan Nasional selain MEMBAYANGKAN 'rakyat' sedang memaksa Kerajaan UMNO-BN menyerahkan takhta pentadbiran kepada DAP. (BACA DI SINI)

Kata Teresa Kok lagi, Najib, Zahid bahkan mana-mana menteri boleh mengulas apa-apa sahaja yang negatif tentang pembabitan 'rakyat' dalam demonstrasi tersebut, tetapi demonstrasi yang ditunjukkan oleh masyarakat Cina-DAP adalah sentimen akar umbi.

Malah, Teresa Kok menggunakan berita putar belit kononnya Zahid menyeru para wartawan akhbar-akhbar berbahasa Cina dan Tamil untuk merayu sokongan kepada Barisan Nasional daripada masyarakat Cina dan India untuk PRU akan datang.

Hakikatnya, DAP dan Teresa Kok juga sedar, ditambah pula dengan dua keputusan PRU iaitu PRU-12 dan PRU-13, undi daripada masyarakat Cina tidak perlu lagi diharapkan. Undi Cina adalah untuk DAP walaupun masih ada yang menyokong Barisan Nasional. Kewujudan MCA dalam Barisan Nasional pula, tidak lebih daripada sekadar mangkuk tambah yang sangat pincang.

Kecuali GERAKAN yang memperlihatkan usaha untuk memperkukuhkan parti dan sedang bekerja kuat, MCA pula kelihatan lebih banyak bercakap dan beretorik sambil membawa suara DAP di dalam pentadbiran negara.


DAP ingatkan mereka sudah cukup pandai dan cukup hebat, namun melihat kepada ketidakhadiran PAS yang merupakan pembawa terbesar suara Melayu dalam persekongkolan dengan DAP, para pemimpin DAP melihat mereka akan lebih bermasalah. Sekaligus mengesahkan semua cerita selama ini, Cina bersatu di bawah DAP dan UMNO-BN pula masih lagi merupakan parti kampungan yang berjaya mengekalkan penguasaan menerusi undi-undi luar bandar.

Pertanyaan Najib suatu ketika dahulu, 'APA CINA MAHU LAGI' sebenarnya sudah cukup relevan untuk tindakan seterusnya menerusi impak BERSIH 4.0. Helah mereka sudah terbongkar dan tembelang mereka sudah pecah.

Sudah sepatutnya Najib dan Barisan Nasional lebih memberikan perhatian kepada Bumiputera dan kawasan-kawasan Bumiputera yang telah memberikan kemenangan kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Justeru, tindakan DAP menerusi Teresa Kok untuk cuba menimbulkan rasa bersalah dan kegerunan kepada Zahid Hamidi dan Najib Abdul Razak seharusnya dibalas dengan tindakan yang lebih luhur buat masyarakat pribumi dan bumiputera yang terus setia bersama-sama menjaga negara ini.

BERSIH 4.0 telah menunjukkan dan membuktikan SEKALI LAGI, walau apa pun perancangan baik, bantuan mahupun manis muka yang ditunjukkan kepada puak berkenaan, mereka tetap menolak dan menggigit tangan kembali.

Dan sebenarnya kalau Cina di Malaysia masih kekal sebagai Cina, menyokong kuat sekolah vernakular mereka, buta kayu dalam huruf rumi tetapi sangat ranggi dengan tulisan Cina mereka, malu berbahasa kebangsaan tetapi tidak malu bercakap bahasa Inggeris dengan lenggok dan nahu Cina mereka, selagi itulah mereka akan terus kekal dengan semangat chauvinist dan kiasu yang menjadikan mereka sangat self-centered Chinese!!!

Ubat buat penyakit itu, TAK PAYAHLAH HIRAUKAN MEREKA!


7 comments:

Anonymous said...

Pedulikan je Mak Cik ni buat apa layan?

Melayu yang sokong DAP kalau nak apa2 mintak je pada DAP pada PKR dan Peter PAN.

UMNO tolong Melayu setolong2nya LIKE NEVER BEFORE.

DS Najib we LOVE You!!!!!!!!

Anonymous said...

malayu ada satu lagi bahasa sapa pi buang
apa pasal buang
lagi banyak bahasa malayu tau lagi bagus
puak cilaka mana yang jadi dalang buang bahasa tu
ketua jabatan kerajaan banyak malayu menteri banyak malayu
apa pasal jadi dungu
itu bahasa tulisan dekat dengan bahasa arab dan Quran
sepatutnya dikembangkan bukan dipadam
malayu pun ada yang tak sedar diri
ada malayu nama saja Islam cara hidup macam orang kapir
syarat masuk syurga bukan malayu tapi orang yang bertaqwa

Anonymous said...

Aku sokong 100%.

Pemimpin2 Cina babi pendatang especially cina babi DAP akan mengelabah selepas ni. Sebab kebiadapan dan kebusukan hati budi dan akal kaum cina babi pendatang sudah di ketahui ramai. Kesan buruk akan melantun balik pada kaum mereka. Kaum Bumiputra sudah nampak.

Cina MCA sudah gabra. Presidennya cuba protect kaum nya yg kurang ajar, konon cuba nak menafikan cina2 babi yg berhimpun tu bukan mentaliti perkauman.

Maka sekarang adalah masa yg terbaik utk pemimpin2 bumiputera BALAS BALIK. 

Gunakan kedudukan dan kuasa yg ada. Inilah masa nya kasi ajar cina2 babi pendatang baik DAP, MCA,GERAKAN... kaum pendatang yg kurang ajar tak sedar diri itu rasa.

Mesti kasi ajar cukup2.

Jangan beri apa2 lagi peruntukan / bantuan pd mana2 cina babi pendatang.

Jangan hadir apa2 jemputan/ undangan yg dianjurkan oleh mana2 cina babi pendatang.

JAnagn bagi muka lagi pd mana2 cina babi pendatang.

Jangan lagi dengar apa2 pandangan / cadangan dari mana2 cina babi pendatang.

Jangan lagi mengharap cina2 babi pendatang akan berubah dan sedar.

JAngan lagi ada rasa terhutang budi lah, sehati sejiwa lah, 1 malaysia lah.

Apa2 perancangan, tak perlu lagi berbincang dgn cina2 babi pendatang. Teruskan. Jangan pedulikan.

Tunjukkan , pemimpin2 bumiputra itu bukan bodoh sebenarnya, bukan tak tahu nak bertindak balas balik.

Perbanyakkan lagi perancangan2 / program2 yg akan menguntungkan bumiputra.

Perbanyakkan lagi bantuan2 kewangan untuk bumiputra.

Perbanyakkan lagi peluang2 untuk bumiputra.

Perbanyakkan lagi bantuan kewangan yg ada kaitan dgn agama islam.

Pemimpin2 bumiputra just fokus /tumpukan je pada kaum masing2. Jangan pedulikan cina2 babi pendatang.

Dah terbukti, tanpa sokongan dari cina2 babi pendatang, BN masih lagi memimpin negara. Yang penting, jaga hati, jaga kemahuan, jaga kepentingan dan perasaan kaum bumiputra sahaja.

KAlau pemimpin2 yg ada kedudukan dan kuasa, tapi masih teragak-agak dan bacul nak gunakan kuasa, sebab masih nak jaga hati cina2 babi pendatang, konon #SEHATI SEJIWA lah, #1 MALAYSIA lah, PERPADUAN lah, memang pemimpin2 bumiputra tu keturunan BANGSAT sebangsat nya. Bodoh bacul nak mampos. Lebih baik potong kotek bagi anjing dan babi makan.

Di minta pemimpin2 bumiputra BALAS BALIK.

KAlau tak mampu BALAS BALIK, SILA LETAK JAWATAN. Ada ramai lagi pemimpin2 bumiputra yg berani dan tegas.

Anonymous said...

Terajang dapigs pd pru14 nnt, INSYAALLAH

dinbangi said...

Agenda DAP sangat jelas dan telah diperlihatkan kejahatannya oleh Allah Azza Wajalla kepada Kita.

Anonymous said...

Setuju dengan Anon 10:27 PM.

"KAlau tak mampu BALAS BALIK, SILA LETAK JAWATAN. Ada ramai lagi pemimpin2 bumiputra yg berani dan tegas".

Itu sebab Najib MUST GO sebab dialah pembodek Cinabeng Babi yang tersohor di negara ini.Daripada 3 juta ahli UMNO, takkan tak ada seorang pun yang boleh ambil alih tugas dia?

sukarno jakarta said...

harap sangat la.....tolong jgn tuduh menuduh dan salah menyalahkan lagi selepas ini sesama melayu baik umno yg memerintah mahu pun pas di meja sebelah.....kita semua satu agama dan satu kaum....kenapa kita perlu salah menyalah dan kutok mengutuk sesama sendiri.... kini ALLAH sudah tunjuk dengan jelas di depan muka kita ,siapa kaum kafir harbi ini yg sebenarnya....wajah dan tingkah laku mereka terhadap Islam & Melayu sudah jelas dlm perhimpunan BERSHIT 4 hari itu.....itulah musuh kita...ayuh....!!!! tunjukkan kita semua sudah potong lancau....jgn takut....demi alif, ba, ta....tunjukkan kehebatan kita...biar kali ini melayu pulak akan sekolahkan mereka semula buat kali ke dua selepas 13 Mei 1969 dulu...kita BELUM TERLAMBAT UNTUK SEKOLAH KAN MEREKA....!!!

 
Blogger Templates