Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, September 19, 2015

ISU 'ZAHID SETUJU KEPARAT KOYAK PASPORT MALAYSIA' DAPAT BALIK KERAKYATAN, SENGAJA DITIMBULKAN UNTUK BAGI TEKANAN BAGI MEMBUKTIKAN RASISNYA KERAJAAN DAN UMNO!!!


April 2014, Rottweiler Penang, Ng Wei Aik dengan penuh bangga kerana 'kemenangan besar' ke atas Menteri Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia mengumumkan, Kementerian Dalam Negeri telah membenarkan 1000 orang Cina, bekas rakyat Malaysia yang tersangat teringin menjadi warga negara United Kingdom atau Kanada, yang telah mengoyak pasport dan menggunting kad pengenalan mereka, datang ke negara ini dan memperolehi semula hak kependudukan di Malaysia.

Golongan berkenaan yang cukup dibela oleh DAP dan dikenali sebagai 'THE STATELESS MALAYSIAN' dibenarkan pulang ke Malaysia, walaupun mereka sebenarnya sudah tidak ada hak untuk pulang, kerana mereka bukan rakyat Malaysia lagi.

Ng Wei Aik jadi juara dalam isu BOC dan Cina yang mengoyak pasport serta melucutkan kewarganegaraan Malaysia mereka untuk menjadi warganegara Britain.

Menariknya, isu ini juga menyebabkan Zahid Hamidi, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri terkena tempias, kerana kenyataan yang dikeluarkan bahawa golongan tersebut akan dibenarkan masuk dan tinggal di negara ini semula secara undang-undang, datangnya daripada Zahid sendiri.

Bagaimanapun, Zahid tidak pula menyatakan yang dia bersetuju memberikan status kewarganegaraan kepada mereka semua. Kenyataan Ng Wei Aik bahawa mereka semua telah diberikan taraf kewarganegaraan bagi tujuan bermegah-megah dengan 'kejayaan besarnya' adalah PEMBOHONGAN dan PENDUSTAAN SEMATA-MATA.

Pembohongan dan pendustaan sudah menjadi darah daging puak sespesies Ng Wei Aik!

Zahid dalam satu kenyataan menafikan dia pernah mengeluarkan sebarang surat untuk memberikan kerakyatan kepada para pemegang passport British Overseas Citizens (BOC) melainkan berdasarkan jawapan kepada soalan Ahli Parlimen Tanjung, Ng Wei Aik pada 3 April 2014 yang kemudian SECARA SENGAJA DAN BERNIAT JAHAT, telah diputarbelitkan untuk disalahertikan.

Menurut Zahid, sehingga 11 April 2014, hanya tiga orang pemegang pasport BOC sahaja yang telah diterima pulang oleh Kerajaan Malaysia. Ketiga-tiga mereka ini pula hanya dikeluarkan dengan kemudahan Pas Residen dan bukannya bertaraf kewarganegaraan.

Pengeluaran Pas Residen kepada para pemegang pasport BOC, tidak bermakna mereka diberikan taraf kewargangaraan. Ini adalah kerana berdasarkan kepada model permohonan kewarganegaraan, seseorang bekas warganegara perlukan sekurang-kurangnya 17 tahun untuk mendapatkan semula status kewarganegaraan Malaysia mereka.

Isu 'ZAHID BAGI KERAKYATAN KEPADA 1000 ORANG BOC' nampaknya sengaja ditimbulkan semula selepas DAP dan MCA kelihatan cukup bersemangat menaikkan isu RASIS yang dicetuskan daripada Himpunan Baju Merah.

Sedangkan pada masa yang sama, kerajaan dan parti tunggak kerajaan yang dikatakan RASIS itulah juga yang diharapkan akan meluluskan kembali kerakyatan kaum yang bukan sahaja tidak mengenang budi, bahkan sanggup membuang kerakyatan negara ini untuk mendapatkan kerakyatan negara lain tetapi kemudian merayu-rayu untuk kembali menjadi rakyat Malaysia selepas mereka tidak layak menjadi rakyat negara yang diingini.

Cerita Zahid bagi kerakyatan itu sebenarnya merupakan salah satu daripada kaedah yang digunakan oleh DAP untuk menimbulkan rasa bersalah kerana tidak membenarkan penyokong DAP luar negara menjadi warganegara Malaysia semula. Cerita ini sengaja diputarbelit dan disalahfahamkan untuk membuatkan Melayu dan UMNO rasa bersalah dan akhirnya terpaksa akur dengan permainan Ng Wei Aik dan DAP.

Tiada keperluan untuk Malaysia menerima puak-puak KURANG AJAR dan TIDAK MENGENANG BUDI itu untuk kembali menjadi rakyat Malaysia sekalipun para penyokong DAP cuba mencipta tekanan baru agar mereka dilihat sebagai perwira kaum Cina!

Yang pastinya, cerita ini 'pemberian 1000 kerakyatan Malaysia' kepada puak yang tidak mengenang budi itu TIDAK BENAR dan SENGAJA DIADA-ADAKAN bertujuan memberi tekanan kepada isu RASIS yang mereka timbulkan.

Alang-alang sudah digelar RASIS, mengapa tidak rasis yang sebenar-benarnya!!!


10 comments:

tobeng said...

Rasis adalah satu sikap terpuji dan fitrah setiap manusia.Lawan kepada rasis adalah dayus.Pilih nak jadi rasis atau nak jadi dayus.Aku pilih rasis.Masalah Melayu adalah apabila Melayu takut dicop rasis oleh kaum pendatang.Sedangkan pada hakikatnya kaum pendatang inilah yg sebenar2 rasis 10 kali lebih rasis drp Melayu.

Melayu gempak saja lebih,suara saja kuat berbunyi rasis tapi tindakannya yillek.Kaum pendatang pula suara mereka simpan walaupun selalu juga terlepas tapi tindakan mereka adalah sebaliknya.Cina terutamanya adalah satu bangsa yg secara semulajadinya adalah sangat rasis.Segala2 dalam kehidupan mereka adalah berkisar pada bangsa mereka sehingga ada hari perayaan khas untuk bangsa cina seperti tahun baru cina sedangkan tidak ada pula kita menyambut hari Melayu atau tahun baru Melayu.

Zahid sinonim dengan gelaran tong kosong kerana suka cakap gempak tapi akhirnya senyap begitu saja.Perhatikan kes lahad datu dan syiahnya mat sabu.Saya ada bukti itu,saya ada bukti ini..bukti kelas A..sambil menuding2kan jarinya..tapi hujung2 habuk pun tarak.Itulah zahid hamidi.

Jangan sampai kes 1000 cina angkuh yg benci negara Malaysia ini pun zahid cuba kompromi senyap2.Cina2 keparat ini sangat angkuh dan biadap sehingga tanpa rasa bersalah mengoyakkan passport Malaysia dan membuang kerakyatan semata2 kerana mahu jadi warganegara negara mat salleh yg cina2 ini pandang tinggi.

Biarkan cina2 ini terlungkup dan mati kering kerana mereka bukan tanggungjawab kita pun.Ini satu pengajaran yg sangat baik kepada cina2 biadap lain yg mempunyai pemikiran yg sama seperti cina2 terbuang itu supaya tidak bermain2 dengan kerajaan Melayu dan negara Melayu.

Cina2 ini kalau dibawa balik akan menjadi beban dan masalah kepada kita.Seperti melepaskan anjing tersepit mereka akan menggigit tangan kita balik.Jadi zahid,tolong jangan jadi dayus,jadilah seorang rasis yg dihormati!

Anonymous said...

sebab sendiri pun suka cakap ikut sedap mulut padan muaka kalaau orang lain pun ikut perangai burok kita
banyak sangat cakapk prinsip goyang
pemimpin kalau tak sedar diri orang pun benci

Anonymous said...

90% cina Malaysia rasis tegar!
- mengutuk, mencaci, menghina UMNO sepanjang tahun tanpa henti.
mereka anti-Melayu dan anti-Islam.
- dan mereka berfahaman komunis.
- mereka tidak mempunyai sifat malu dan tidak tahu berterima kasih.
- mengajar anak-anak mereka menentang kerajaan kerana pemimpin Malaysia adalah bangsa Melayu.

BERMAKNA:

majoriti cina Malaysia tidak ada rasa cintakan negara.
bila bangsa mereka perintah Malaysia baru mereka mengaku rakyat Malaysia.
mereka menganggap Malaysia hanya tempat mengumpul harta, menipu utk jadi kaya, dsbnya.

Jadi apa lagi yg Melayu harap dari mereka?
kalau cina boleh bersikap rasis, mengapa Melayu sebagai anak bumi Malaysia takut bersikap rasis dan bertindak rasis.
malah sepatutnya bangsa Melayu kena LEBIH RASIS dari pendatang bawaan british yg rasis ini.

Anonymous said...

jangan di bagi kerakyatan kepada sesiapa yang telah membuang kerakyatan..jika kerajaan umno/bn tunduk kepada tekanan itu terang2 pada pru14 nt pasti akan kalah kerana rakyat menolak kerajaan yang lemau

Hidup Melayu Islam said...

Cina cina Malaysia yang dah berhijrah di UK nak pulang balik dan jadi rakyat Malaysia perlu ditimbangkan semula sebabnya mereka mereka ini penyokong DAP.Dan lagi nanti mengganggu keharmonian kaum di Malaysia wajib tidak dibenarkan.

ramlan aziz said...

Zahid...hehe....flip flop terancang nih...demi kpntingan dunia.....hehe...

KAW said...

Aku setuju...alang2 dah digelar rasis...mengapa tidak rasis yang sebenar-benarnya...

sepatutnya zahid hamidi jangan bagi depa masuk langsung ke malaysia...bukan setakat itu saja...arahan melarang masuk 1000 orang BOC cina keparat macam nih patut diumumkan dalam berita TV3 dan maklumkan sekali kenapa larangan ini dikuatkuasakan...

klu aku alasannya sebab cina2 keparat ini dah koyak passport malaysia depa sendiri dan ini menunjukkan puak2 macam nih langsung tak ada rasa patriotik kepada negara Malaysia nih...

Aku cadangkan sebarang penafian mengenai pengeluaran surat untuk bagi semula kerakyatan kepada cina2 keparat nih perlu diumumkan secara terang2 dalam berita TV3...

Anonymous said...

Kalau tgk cara dia berpeluk dgn LGE, aku kurang yakin dgn dia ni.

Anonymous said...

wassalam. Kalo Zahid bori balik kerayattan kepado sikeparat ni mako Zahid pengkhianat bangso, negaro dan Ugamo. Bilo sesaorang tu dah berputus arang berkerat rotan jangan lah kito layan kehondak mereko. JANGAN SESKALI DIBORI KAN KERAYATAN KEPADO ORANG YANF TAK ATHU BERTERIMO KASIH. SUBHANA ALLH.

Orang Kampong said...

zahid..juara tong kosong...masyyyuuuuukkkk

 
Blogger Templates