Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, September 23, 2015

PADAN MUKA KERANA DIHALAU KELUAR SARAWAK... TONY PUA TERUS JADI BODOH DAN TIDAK TAHU KUASA AUTONOMI SARAWAK BERKAITAN IMIGRESEN!!!



Tony Pua dihalau keluar dari Sarawak hari ini enam jam selepas dia secara tidak sengaja dibenarkan memasuki negeri itu.

Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu berkata, dia tiba di Sarawak pada jam 9:30 pagi tetapi kemudian ditahan oleh pihak berkuasa Imigresen Sarawak ketika menuju ke Lutong, Miri pada jam 2:00 petang dan pada pukul 4:20 petang diarahkan menaiki pesawat ke Kuala Lumpur.

Tony Pua yang tidak berpuas hati dengan larangan yang dikenakan ke atasnya dan pada masa yang sama, sengaja buat-buat lupa tentang kuasa autonomi Sarawak, cuba mengungkit apa yang dikatakan oleh Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem sebelum ini.

"Adenan memberitahu dalam Sidang Anti Korupsi sebelum ini, hanya rasis dan pelanggar undang-undang yang diharamkan daripada memasuki Sarawak. Jadi, mengapa saya yang tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan berbaur perkauman, dilarang daripada memasuki Sarawak," katanya dalam satu teks mesej yang telah diedarkan.

"Saya harap Kerajaan Negeri Sarawak memansuhkan larangan ke atas saya sebagai bukti bahawa larangn tersebut bukanlah satu bentuk pencabulan kuasa bagi memastikan Kerajaan Barisan Nasional Negeri Sarawak terus berkuasa dalam PRN akan datang."


Tony Pua juga memberitahu bahawa tiada alasan yang diberikan kepadanya mengapa dia diminta meninggalkan negeri itu.

Punyalah pandai korek maklumat sana sini, punyalah hebat melemparkan pelbagai hujah, tetapi rupa-rupanya dia tersangat bangang untuk mencari sebab mengapa dia dilarang masuk ke Sarawak rupa-rupanya!

Bukankah DAP yang beria-ia sangat mahukan Sarawak memperolehi autonomi sepenuhnya? Bukankah DAP yang mahu mencipta 'NEGARA DI DALAM NEGARA' melibatkan Sarawak dan Malaysia?

Takkanlah tak tahu, kuasa imigresen di Sarawak adalah autonomi negeri itu yang tidak dan tidak boleh dipertikaikan oleh Putrajaya sendiri?

Kena kat batang hidung sendiri, terus melompat. Bila bercakap, dia saja yang pandai!!!

Pandey kutti punya budak!


6 comments:

Anonymous said...

Evil in human skin....low class politicians...

Gabenor johor said...

dia ni nanti akn sebarkn Penyakit Anjing Gila kt sarawak dan sabah..mmg patut imigresen dan jab vateriner mengharamkan dia pijak bumi sarawak dan sabah

Anonymous said...

PADANN MUKA ENGKAU, TONY SAMSENG!!!

Anonymous said...

Tony pua ka? Ooo... patut la..

Anonymous said...

Toni puaka is s low class politician & migrant. Balik kampung tanam jagong la.

Anonymous said...

Aku memang menyampah dengan sekor ni....

Teruk!!!

 
Blogger Templates