Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, September 5, 2015

RONNIE LIU KETUAI BANTAHAN DAN BUAT LAPORAN POLIS SEBAB MELAYU NAK BERHIMPUN DI BUKIT BINTANG PADA16 SEPTEMBER!!!



DAP menerusi Ronnie Liu telah membuat laporan polis bagi menghalang orang Melayu berhimpun beramai-ramai pada 16 September nanti di Bukit Bintang dengan alasan perhimpunan tersebut akan membahayakan keselamatan orang ramai selain berpotensi untuk menumpahkan darah.

Manakala Lim Kit Siang pula menggesa pihak polis bertindak tegas kerana himpunan Melayu pada 1 September dan 10 Oktober seperti yang dirancang, bersifat sangat ekstrim serta provokatif. (BACA DI SINI)

Peliknya, inilah juga orang yang memperlekeh-lekehkan apabila penentangan ke atas BERSIH 4.0 dibuat oleh pelbagai pihak dengan menyifatkan tentangan tersebut sebagai melanggar Artikel 10 Perlembagaan Persekutuan. Konon-kononnya penentangan ke atas demonstrasi yang melibatkan majoritinya adalah orang Cina penyokong DAP, adalah bertentangan dengan kebebasan bersuara dan berhimpun.

Itu kalau kena kat mereka.

Sekarang, orang Melayu pula ingin berhimpun dan berdemonstrasi. Demonstrasi pula akan dibuat di Bukit Bintang, kawasan majoriti perniagaan orang Cina berbanding di Jalan Tunku Abdul Rahman dan Dataran Merdeka yang menyaksikan majoriti peniaga-peniaga kecil adalah orang Melayu.

Menggunapakai alasan penentang-penentang BERSIH 4.0, DAP pula berlagak seolah-olah mereka adalah penjaga keamanan walaupun hakikatnya, BERSIH 4.0 mendapat sokongan daripada DAP, bahkan DAP bertindak seperti penganjur BERSIH 4.0 walaupun mereka sendiri menafikan peranan sebagai penganjur.

Nampaknya kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun hanya untuk orang Cina. Orang Melayu tidak boleh berhimpun dan berdemonstrasi. Kalau hendak berdemonstrasi, dan mengganggu kelancaran jalanraya, mestilah dibuat di kawasan orang Melayu berniaga, bukannya di kawasan orang Cina seperti di Petaling Street atau Bukit Bintang.

Mana suara Melayu-Melayu penjilat DAP yang sebelum ini lantang menyuarakan KEBEBASAN BERSUARA dan BERHIMPUN?

Mengapa pula apabila orang Melayu hendak berdemonstrasi, maka akan segera dilabelkan sebagai provokatif dan boleh menumpahkan darah.

Sedangkan ORANG-ORANG MELAYU JUGALAH yang membenarkan orang Cina menjadi warganegara negara ini bahkan berkongsi hak berpolitik sama rata termasuklah membolehkan mereka menjadi penggubal undang-undang walaupun di negara lain, status sebagai warganegara pemberian, tidak mempunyai sebarang hak kecuali untuk hidup dan membayar cukai serta berniaga.

Bukankah orang Melayu yang cuba digambarkan sebagai lapar darah itulah juga yang telah mempertahankan orang Cina daripada dimusnahkan oleh tentera Jepun pada Perang Dunia Kedua, bahkan tidak mengganggu gugat kawasan penempatan mereka walaupun tanah yang digunakan sebagai Kampung Baru Cina itu merupakan tanah sultan!

13 comments:

Ted Manoff said...

Kalau dalam ilmu Allah swt akan ada pertumpahan darah ...tiada siapa boleh halang..Bro KPN ka.. . Agong kalau , PM ka...Kit Siang ka ....Hadi Awang ka ...siapa pon tak boleh halang...mudahan tidak sampai ke situ hendaknya...

Anonymous said...

Ini yang best, bangkitlah wahai bangsa ku, lama sudah kita nanti saat dan tika ini. Bangkitlah wahai Melayu cukup sudah Islam di persenda, Melayu di perbodoh dan diperlekehkan oleh puak puak haram jadah ni.

Anonymous said...

masa nak bagi awat tak pikir akibat yang akan terjadi dimasa kan datang
malayu gagal pikir panjang nak seanag dapat kuasa dari penjajah
inilah akibatnya
meraung la setiap bulan setiap tahun
biar susah dulu senang kemudian nyesal pun dah tarak gunalagi
belajar la hidup dalam masalah yang dicipta sendiri

Anonymous said...

Bukit Bintang Im coming

Anonymous said...

Kita sarankan perhimpunan nanti bukan sahaja disekitar kawasan Bukit Bintang tetapi hendaklah meliputi jalan pudu dan jalan pekliling, berarak lah semampu boleh wahai orang melayu, sudah masa nya kita bersatu, desaklah kerajaan suapay mengurangkan hak orang cina dari mengundi untuk menentukan kerajaan malah jika perlu cadangkan kepada kerajaan supaya kontrak sosial diperhalusi semula agar kaum cina sedar siapa mereka, jika peristiwa 13 Mei menyedar golongan kaum cina yang berumar sekarang didalam 50'an keatas maka ajarlah pula kaum cina generasi X dan Y apa pentingnya hidup bersama dan tidak tamak untuk merampas kuasa dari tangan orang melayu

Anonymous said...

Inilah masanya melayu buktikan muslihat bersih salah satunya menggangu kawasan peniaga melayu sekarang melayu nak try himpunan kat bukit bintang apa rasa penaga kaum bawaan penjajah.

Anonymous said...

Jaga jaga nanti ada talibarut cina yg buat kecoh dan salahkan perhimpunan orang MELAYU ,

Katakana puru said...

Buat jgn tak buat!...Jgn rhetoric! saja. Tunjukan ketuanan melayu, melayu boleh!..

kohlberg steven said...

tu dia.....Cina (Kafir harbi) dah mula gentar.....mereka yg berhimpun bersih dulu belum pernah dan tak pernah melihat garangnya melayu bila mula bersatu ...........tok nenek mereka dulu munkin dah mampozz sekarang, tak sempat nak pesan kat anak cucu, bila melayu mula bersatu, parang panjang terbang mula mencari mangsa.....

Wahid waren said...

MALAY-SIA apa sikacang lupa nama negeri bermula dari perkataan MALAY.

adzzam adzzam said...

Ahaii
Kalau Melayu berhimpun dgn agenda mempertahankan Najib, itu perhimpunan Melayu Bangang dan Tolol namanya.

Negara , agama ,bangsa dan begitu teruk dimalukan oleh Najib dan juak2 pengampunya tapi ada lagi yg buta hati dan pekak tuli tak mahu langsung berfikir waras ttg isu2 yg berbangkit berkenaan Najib.

Anonymous said...

ayuh para pendekar kasi ajar bangsa pendatang komunis ni

Mohamed Sapri said...

In shaa Allah swt menyuruh kita membela Agama Allah swt Agama Islam Aamiin Umat Malayu Islam harus bangkit membela maruah Bangsa nya dari pada di hina di Negara nya oleh puak kafir laknatullah di dalam Negara mahu pun juga dari puak kafir laknatullah dari luar Negara In shaa Allah swt tidak akan merubah nasib sesuatu kaum itu selagi kita masih tidak bertindak berubah nasib hidup kita di dalam Negara kita sendiri Aamiin Ya rabbala lamiin Allahuakbar

 
Blogger Templates