Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 29, 2015

UMAT ISLAM WAJIB SOKONG PENUH KEENGGANAN JABATAN AGAMA ISLAM MOHON MAAF KEPADA DAP!!!



Walaupun ada yang mengaku beragama Islam dan bernama Melayu, tidak bersetuju untuk menyokong Jabatan Agama Islam Pahang dalam kemelut Khutbah Aidul Adha yang kemudiannya dijadikan senjata oleh DAP untuk memperlekeh-lekehkan institusi Islam di negara ini, yang enggan memohon maaf kepada DAP, sebaliknya menuntut parti itu yang memohon maaf kerana bersikap kurang ajar, biadap, dan tidak faham Bahasa Kebangsaan, ironinya, majoriti umat Islam di negara ini sudah jelak dengan perangai DAP.

Sekaligus memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada JAIP.

Hanya golongan munafiq, zindiq dan penyokong liberalisme yang mengambil dasar Bahai yang membenarkan tempat ibadat mereka dikongsi dan digunakan oleh semua agama, sahaja yang akan menyebelahi DAP dalam isu ini.

Mufti Pahang, Abdul Rahman Osman menolak paksaan DAP agar Institusi Islam Pahang itu memohon maaf kepada DAP, sebaliknya menggesa DAP memohon maaf kepadanya dan umat Islam kerana mempertikaikan khutbah yang disampaikannya pada Hari Raya Haji.

"Kami tidak akan tunduk kepada mana-mana parti yang mahu jabatan kami untuk meminta maaf dan menarik kembali teks Khutbah Aidil Adha," katanya Abdul Rahman.

Menurutnya, DAP seharusnya menjadi pihak yang memohon maaf kerana cuba campurtangan dalam hal ehwal Islam. Contoh paling ketara ialah apabila para pemimpin parti tersebut bertungkus-lumus menentang pengenalan hukuman hudud di Kelantan.

Abdul Rahman memberikan reaksi kepada kenyataan Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Sha yang memberikan masa selama lima hari kepada Jabatan Agama Islam Pahang untuk memohon maaf. Menurutnya, DAP akan mengambil tindakan mahkamah sekiranya Jabatan Agama Islam tidak memohon maaf kepada DAP dalam tempoh yang diperintahkan.

Dalam khutbahnya, Abdul Rahman menekankan perpecahan di kalangan umat Islam dan menyatakan bahawa ia berpunca daripada politik. Dia turut kesal dengan sebahagian orang Islam yang menjadi anggota DAP, sedangkan DAP SECARA TERBUKA MENENTANG ISLAM sepertimana yang ditunjukkan oleh DAP dalam Isu Hudud dan kebimbangan keterlaluan DAP terhadap PAS Selangor yang mungkin akan membawa isu yang sama.

Mufti Pahang itu juga melahirkan kekecewaannya dengan orang-orang Islam di dalam DAP.

"Mereka seharusnya mempertahankan institusi dan badan-badan rasmi Islam berbanding mengancamnya dengan mengambil tindakan undang-undang," katanya.

Menurutnya lagi, khutbah itu adalah berdasarkan ayat-ayat al Quran yang antara lain melarang golongan yang beriman daripada bersekutu dengan golongan kafir sebaliknya memerintahkan umat Islam agar bersatu.

Mufti Pahang itu turut menafikan khutbah itu mengandungi unsur-unsur hasutan sebagaimana yang didakwa oleh DAP!


6 comments:

Anonymous said...

Pemimpin Cina DAP cuba untuk memberitahu umat Islam Malaysia bahawa ayat Al Quran dan Hadis Rasulullah yg melarang umat Islam daripada memutuskan hubungan silaturrahim sesama ugama dan bangsa adalah bersifat rasist. Yg pelik tu yg kuat berbunyi adalah orang Melayu penyokong DAP. Besar kemungkinan mereka ini yg sudah merelakan diri mereka untuk menjadi lembu-lembu politik pemimpin Cina DAP.

Yang menarik tu mereka ini mungkin sahaja mengaku masih Islam tetapi sanggup pulak untuk "menyembah" dan taat setia kepada pemimpin Cina DAP seolah-olah manusia bermata sepet yg bakal menjadi bangkai itu lebih bjjak dan lebih mengetahui dari Allah dan RasulNya. Lebih hebat atau lebih tepat kurang ajar, mereka boleh suruh minta maaf kalau tidak nak disamannya. Apa komen pencacai DAP dari kalangan melayu didalam GHB dan PKR agaknya?

Anonymous said...

Jangan sesekali mohon maaf. DAP tak ada kena mengena dengan urusan Agama Islam di negara ini. Agama Rasmi Malaysia adalah Islam dan ianya termaktub didalam Perlembagaan. Ada orang Melayu atau Umno ganggu DAP bila diaorg berkumpul dan berceramah dalam tokong? Pada DAP 'MIND YOUR OWN BUSINESS'.

Anonymous said...

masa mca gerakan dan mic pertikai hina hukum hukum Islam apa pasai tak mau keluarkan teks khutbah diseluroh negara
ada jugak orang Islam menenatng hudud sampai saman
kalau betul nak tunjuk adil semau yang menantang hukum Islam mesti dibantai dalm khutbah
buat kerja pun pilih pilih ka
Islam ada ajar ini macam ka

Anonymous said...

Hallo zullpundek balaci DAPork! bertaubat lah !sudah sudah la tu menjilat bontot cina komunis!

Anonymous said...

Melayu yg sokong dap dah murtad sebenarnya tapi menyorok seblk name dan agama. Munafik la mcm pak nuar. Melayu harbi.

Anonymous said...

Dah klr kau tu pekak lagi tuli...adil bertempatnya. Ingat sikit...jgn buat sesuka walau islam sudah cukup adil kpd babi2 bandar nih...termsk babi kampong mcm lu.

 
Blogger Templates