Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, October 1, 2015

AKHIRNYA FARIZ MUSA DAN JINGGA 13 HANCUR ANGKARA KETAMAKAN, KEHALOBAAN DAN KESERAKAHAN!!!



Jangankan PAS yang dipecahkan oleh kumpulan PARASIT penyembah Lim Guan Eng, PKR juga nampaknya turut mengalami perpecahan yang amat nyata. Walaupun tidak sebising seperti golongan pro-Tun dalam UMNO atau Parti Cangkul dalam PAS, PKR yang sudah lama berpecah membabitkan kumpulan pro-Khalid Ibrahim dengan pro-Azmin Ali serta pro-Wan Azizah, kini bertambah lagi apabila barisan hadapan mereka yang bergerak dalam NGO dan menguasai media siber suatu masa dahulu, JINGGA 13 pula sedang berpecah teruk.

Sama seperti PENYAKIT GILA KUASA dan PERANGAI KUKU BESI yang melanda pucuk kepimpinan, begitulah juga yang berlaku dalam JINGGA 13.

Perangai kuku besi Anwar Ibrahim, nampaknya telah terjangkit kepada Fariz Musa yang merupakan Ketua Koordinator JINGGA 13.

JINGGA 13 sedang menghadapi krisis kepimpinan yang sangat teruk ekoran perletakan jawatan dan penarikan diri salah seorang pengasasnya yang dikenali dengan nama ORENJI.

Tidak dapat dipastikan dengan tepat, mengapa Orenji yang menjadi antara tulang belakang NGO itu menarik diri, tetapi berdasarkan sumber-sumber dalaman PKR dan JINGGA 13 yang boleh dipercayai, tindakannya itu berkait rapat dengan beberapa isu yang melibatkan pergerakan JINGGA 13 selaku jentera tempur PKR yang penting.

Diberitakan juga Ketua Koordinator JINGGA 13, Fariz Musa teruk diserang dan dibelasah oleh orang kanannya sendiri, Orenji, setelah mengambil sikap enggan mempedulikan ahli-ahli bawahan, malahan menyimpang jauh daripada landasan sebenar penubuhan JINGGA 13 termasuklah beberapa isu penting membabitkan politik PKR.

Fariz Musa selaku ketua JINGGA 13 sengaja buat-buat pekak badak dan buta mata dengan tidak menghiraukan isu-isu yang dibangkitkan oleh ahli-ahli, termasuklah oleh Orenji sendiri. Gelagat hodohnya itu, akhirnya menimbulkan jurang keretakan besar antara pemimpin-pemimpin dalam JINGGA 13.

Beberapa orang tenaga penting dalam JINGGA 13 juga dikhabarkan tidak senang dengan apa yang berlaku dan berkemungkinan besar akan mengikut jejak langkah Orenji yang merupakan Ketua Koordinator Penerangan dan Komunikasi JINGGA 13.

Perlu diingatkan, setiap pemimpin di dalam JINGGA 13 mempunyai pengaruh dan bala tentera siber mereka sendiri. Justeru, adakah ini merupakan titik mula kepada penghapusan JINGGA 13, sama seperti yang berlaku kepada begitu banyak NGO Pro-PKR sebelum ini?

Apa sebenarnya yang berlaku sehingga mencetuskan masalah meruncing itu? Apakah Fariz Musa sekadar menggunakan JINGGA 13 sebagai kenderaan politiknya memandangkan dia mempunyai cita-cita besar sebagai orang politik, bukannya orang NGO sebagaimana yang dibuktikannya dalam PRU-13 lalu?

Yang pasti, UMNO sudah terlalu lama mengenali Fariz Musa yang ketika berada di dalam UMNO, hanya berjuang untuk jawatan dan politik bukannya untuk rakyat. Orang seperti Orenji dan para pengikut PKR telah dibutakan dengan retorik keterlaluan sepertimana mereka dibutakan dengan pembohongan dan tipu perdaya Anwar Ibrahim. Sekarang baru mereka tahu siapa Fariz Musa yang sebenarnya.

Nak kata apa lagi... PADAN MUKA sahajalah perkataan yang paling sesuai!!!


No comments:

 
Blogger Templates