Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, October 1, 2015

BANTUAN KE SEKOLAH AGAMA RAKYAT DITARIK BALIK, PAS MINTA PENJELASAN DAP!!!


Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

"Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

"Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu.

"Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

"Dewan Ulama Pas Pusat mengingatkan kerajaan DAP dan PKR Pulau Pinang agar jangan bertindak seperti parti pemerintah sebelum ini yang menyekat dan tidak memberi bantuan kepada sebahagian sekolah agama rakyat milik ahli-ahli Pas kerana sentimen politik.

"Tindakan ini memberi mesej bahawa DAP dan PKR yang sebelumnya menjadi pembangkang apabila berkuasa juga menjadi zalim dan tidak memberikan keadilan dan hak terhadap mereka yang tidak sehaluan politik dengan mereka," katanya. (SUMBER)


4 comments:

Anonymous said...

milik ahli pas ka
kena cari sendiri la
jangan bersedih

Anonymous said...

muka tak malu! minta duit dr org kapir utk sekolah yg akan ajar pelajarnya benci org cina.

woi mangkuk! pas dah putus dgn dap. ahli pas tak tau malu masih lg mkn gaji dgn lim guan eng...

memang benarlah ko ni munafiq hakiri...

KAW said...

BANTUAN KE SEKOLAH AGAMA RAKYAT DITARIK BALIK, PAS MINTA PENJELASAN DAP!!!...

Ini jawapan DAP kepada PAS...

FUCK YOU MAN..!!! IN MY EYES YOU ARE NOT MORE THAN A USELESS RUBBISH...(fullstop).....

Anonymous said...

Ni jawaban kaw kaw punya...taik jubo hangit kaw la....peruntukan pulau pinang tu byk dr pusat...kaw nak nafi????? Peruntukan jab agama dtg dr pusat..begitu juga selangor...kaw nak nafi????

Kaw ingat duit utk masjid tu dr tabung duit dap...taik jubo hangit kau la..

FUCK U MAN KAW KAW PUNYA!!!!!!!!!! org tak tengok kaw ngan mata...org tengok kaw ngan jubo...ADA FAHAM bahasa kaw kawwww jubo hangit!!!!!!!!!!

 
Blogger Templates