Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, October 13, 2015

BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!!



Sudah berapa banyak YTL dan Francis Yeoh mendapat laba keuntungan daripada KERAJAAN MALAYSIA?

Adakah laba dan keuntungan itu telah dipulangkan kembali kepada rakyat Malaysia yang tidak pernah mempersoalkan pun 'anugerah' kerajaan Malaysia menerusi pelbagai projek kepadanya atau Francis Yeoh berlagak kononnya Malaysia telah menyekatnya dan kekayaannya diperolehi dari negara-negara seberang laut?


Walhal sejarah YTL itu sendiri sebelum memperolehi projek-projek besar kerajaan, hanyalah sebuah syarikat yang tidak mungkin mampu menjana pendapatan lebih RM1 bilion setahun.

Jualan syarikat-syarikat YTL di Singapura yang dikawal oleh anak perempuan Francis Yeoh ini dikatakan mencecah USD6.3 bilion.

Persoalannya sekarang, sampai bila Kerajaan harus memberikan 'keutamaan' kepada syarikat ini yang sudah boleh berdiri di atas kaki sendiri dan seterusnya mewujudkan konglomerat lain yang mempunyai dan mampu memikul tanggungjawab sosial kepada rakyat Malaysia yang lebih besar?


Sampai bila YTL dibiarkan terus mempunyai 'mesin cetak duit' padahal mereka telah mendapat lebih daripada sepatutnya?

Mana RAFIZI RAMLI? Mana TONY PUA? Mana LIM GUAN ENG?

Bukankah mereka sangat ALERGIK kalau ada Melayu yang kaya dan segera melabelkan Melayu kaya itu sebagai UMNOPUTRA tetapi langsung tidak bersuara apa-apa tentang kekayaan YTL dan Francis Yeo serta keluarganya sedangkan orientasi dan teras perniagaan mereka sendiri adalah PROJEK-PROJEK KERAJAAN?


11 comments:

Anonymous said...

Bila lagi Najib nak saman WSJ, SARAWAK REPORTS, AL JAZEERA DAN LING LIONG SIK?

Anonymous said...

Aset 1MDB lebih banyak drpd hutangnya. Gunakan aset tu utk beli semua IPP YTL.
Tak gitu nek tempoyak haram jadah?

Anonymous said...

ADA JUGA RBA DAPIG KAT SINI.HEBAT2

Anonymous said...

sabarrr.....jangan bila dah saman nanti...sibuk pula ungkit kata Najib zalim laaa, diktator laa dan macam-macam....siap kata 'BERGURAU" lagi...gituuuu
manusia byk hipoooo....

Anonymous said...

Alahai....anjing DAPIGS 3:26PM terpaksa ulang2 komen di merata rata blog.
Lagi ramai orang baca komen bodoh ko, lagi ramai orang benci perangai sial DAPIGS dan ANJING2 DAPIGS.

Anonymous said...

Najib tak payah saman....kalau saman nanti ANJING2 dapigs ada cerita baru pulak konon Kerajaan zalim sebab PM suka menyaman!

Tak kenal lagi ke perangai cilaka DAPIGS yang ANTI ISLAM dan ANTI MELAYU?

Korang ingat anjing2 yang menyalak tu Bangsa Melayu ke? Dorang ni anjing2 cinapek RBA DAPIGS kelulusan SJKC! Hidup hanya untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam dengan cara MENGHASUT dena MEMFITNAH 24/7!

Dalam ajaran sesat Tohkong2 DAPIGS, memfitnah dan menghasut tu tak berdosa!

Anonymous said...

Tolak kroni lama kerana dah kaya raya.

Bintangjauh said...

Salam The Saviour,

malam tadi menengok satu liputan mengenai "kejayaan à la hotel Marina Bay Sands" yang bertajuk "Singapour : les secrets de la réussite Singapura"/rahsia kejayaan Singapura yang digambarkan begitu amat berjaya dan sempurna pentadbirannya, akan tetapi pada keseluruhan liputan reportage tersebut hanya tertumpu kepada satu bangsa yaitu CINA, selepas itu india dan terakhir sekali Melayu yang bekerja dipenjara !!! Betapa rendah harga diri bangsa Melayu yang diletak ditangga ke tiga yang jelas disinggirkan ke tepi !

Sedikit pun saya tidak merasa terpegun atau teruja disepanjang liputan tersebut karena "kejayaan" tersebut adalah satu strategik bagi menguatkan nafsu mereka yang bercita-cita untuk menduduki jiran seberang pada satu masa nanti dimana sekarang jelas mereka sudah kepupusan tempat tanah, banyak pantai laut telah ditambak untuk memperluaskan tempat tinggal bagi mengisi penduduknya sampai meraih 10 juta yang perlu ditunggu oleh masaalah kekurangan pasir dan tambakan yang memakan masa. Contoh gimana cina berjaya dimasa yang sama mencengkam kebebasan manusia dengan topengan kemajuannya!

Dari sekarang dan seterusnya kita semestinya mendahului bangsa Melayu yang cekap didalam ilmu kemahiran/kepakaran memasing bagi menerokai perniagaan & perindustrian dan apa jua projek-projek pembangunan dan sebagainya sebagai peluang bagi menguasainya yang nanti akan setanding dengan bangsa-bangsa yang lain.

Dan sudah-suadahlah menerima duit sogokan dari mereka karena dari belakang mereka semua(cina)tersenyum sinis terhadap kita yang hanya setakat mampu menerima duit haram dari membela kepentingan bangsa sendiri.

Disini Peranchis ramai cina dari Asia berkata secara terang tanpa taboo bagaimana mereka mempermainkan duit umpan dan agenda illicit sebagai pancingan untuk meraih segala peluang perniagaan yang sukar bagi kita untuk menembusi tembok cina mereka yang kukuh dek permainan kotor itu !

Apakah bilion-bilion tersebut yang sedari dimulai dengan cara "kongsi gelap" itu yang kita sengajakan terus berkembang dek mereka hanya disebabkan kerajaan dibawah pentadbiran Melayu kira/sangka kurang dosanya dengan menerima "duit penghargaan" dari mereka? Sampai bila para pemimpin semua boleh sampai hatinya membiarkan bangsa kita masih berada ditangga bawahan walhal yang menerajui negara adalah bangsa kita sendiri.

Yang ramai kayaraya hanya kelompok mereka, pusing-pusing muka yang sama dan mereka masih-sanggup menuduh kita tidak berlaku adil yang bersikap perkauman, walhal puak mereka lah yang terbaris ramai orang yang terkaya di Malay-sia dan Asia ! dan satu-satunya negara didunia ini ujudnya sekolah-sekolah vernakular dan bahasa Kebangsaan Malay-sia dihina-ketawakan !

Malangnya... kita tidak sedar-sedar sehingga sekarang, sebok berbalah sesama kita dek kelainan part-parti tahap senget entah apa yang nak ditegakan sampai keluar dari Kifayah yang sebenarnya. Maka itu tidak hairan mengapa kita masih lagi ketinggalan dalam semua bidang, kurang bermaruah, kurang maju dan kemiskinan masih bersepah, ini semua karena daya untuk maju dan bersaing kita ketepikan dimana lebih cenderung menggunakan jalan sengkat/senang bagi pehak yang ada kuasa untuk membolosi keuntungan peribadi semata !


Dari jauh saya merasa senak dihati bukan karena kerakusan orang cina akan tetapi sikaplaku lupa daratan oleh bangasa kita yang cepat menjadi golongan BODOH SOMBONG !!!

Salam mesra.

Anonymous said...

Ya.....betul saya sokong.....mereka ni termasuklah Mahadey yng menjadikan kroninya hidup mewah atas kesusahan dan keperitan rakyat biasa.....jadi bila ada seorang pemimpin yang betul2 ikhlas nak bantu kita rakyat biasa ...sepatutnya kita sokong bukan kita kutuk ,kita fitnah....semoga Allah buktikan knbenaran dan keikhlasan PM Najib.....biar seribu malah sejuta yang menghina dan menfitnah Pm Najib tapi akhirnya ...Allah jualah tempat kita memohon agar kebenaran segera di tunjukkan.....tengok.....macm Tedd Maanof cakap.....orang2 yang kita kata siapa tangan ghaib tu sendiri sudah tunjuk muka......ni semua kuasa Allah....tamak harta dunia.....

Anonymous said...

Mudah mudahan,,insyaAllah

Anonymous said...

Semoga Allah memberi Mahathir balasan yang setimpal dengan dosa2nya. Semoga Allah menunjukkan pembalasanNya kepada manusia durjana ini semasa dia hidup di dunia lagi untuk dibuat pengajaran kepada anak cucu kita dimasa hadapan. Memperkayakan kroni2nya dengan mencekik darah rakyat. Komisyen yang diberi kroni2nya digunakan untuk memperkayakan anak-anaknya.

 
Blogger Templates