Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, October 5, 2015

'KAKI ALLAH TERAJANG ADAM DAN HAWA'... POHON PIHAK BERKUASA SIASAT PENERBITAN YANG BERPUSAT DI JOHOR INI!!!



Antara lain, buku tersebut mengandungi ilustrasi yang menunjukkan:

1. Kaki Allah yang menyerupai kaki manusia sedang menendang Adam dan Hawa dari syurga.
2. Sepasang Dewi Tanah dan Dewa Lelaki sedang melahirkan 3 orang manusia.

Mungkin bagi agama Kristian atau Katholik, isi kandungannya tidak salah dan bertentangan tetapi penerbit seharusnya lebih peka dan memberitahu bahawa buku yang berorientasikan pelajar-pelajar peringkat rendah itu, sebenarnya adalah untuk bahan bacaan pelajar-pelajar beragama Kristian sahaja.

Tanpa label seperti yang dituntut oleh undang-undang, tidak salah kalau dikatakan Penerbitan Pelangi berniat dan secara sengaja mahu memasarkan buku tersebut secara terbuka kepada semua orang, termasuklah umat Islam.



Persoalannya sekarang, adakah kerana wujudnya tentangan terhadap undang-undang di Malaysia yang tidak membenarkan penggunaan Kalimah ALLAH bagi bukan beragama Islam, dan kelonggaran undang-undang tersebut di Sarawak dan Sabah, maka, penerbitan yang berpejabat di Johor itu, bebas berbuat sekehendak hati?

Pihak berkuasa seharusnya menjalankan siasatan dan mencari motif sebenar syarikat penerbitan yang banyak memperolehi projek-projek pembekalan daripada Kerajaan itu!... KLIK BULETIN 247 UNTUK PERINCIANNYA!


No comments:

 
Blogger Templates