Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, October 24, 2015

KESIAN PAKATAN HARAPAN... USUL UNDI TAK PERCAYA GAGAL, CUBAAN BOIKOT PEMBENTANGAN BAJET KANTOI, BAJET ALTERNATIF SALIN TAMPAL BUKU JINGGA YANG LAPOK!!!



Disebabkan kecewa kerana semua rancangan mereka tidak membuahkan hasil, akhirnya para Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAPigs terpaksa angkat plakad dan cuba menyembunyikan kegagalan dengan menyebut ulang tentang RM2.6 bilion.

Menariknya, ramai juga kalangan penyokong mereka yang jenis haprak, turut bersetuju dengan gelagat BERUK MATYEH LAPAR PISANG yang ditunjukkan oleh para pemimpin mereka sekalipun mereka juga tahu bahawa petang semalam adalah PEMBENTANGAN BAJET bukannya perbahasan.

Lebih malang lagi, mereka cuba menimbulkan persoalan tentang RM2.6 bilion walaupun telah dijawab berkali-kali oleh pelbagai pihak, malah turut dijanjikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman bahawa sekali lagi jawapan akan diberikan di Dewan Rakyat, para BERUK MATYEH LAPAR PISANG itu tetap juga mahu menimbulkan sensasi.

Barangkali mereka sangat takut sekiranya Azmin Ali didesak tentang DEIG dan kehilangan RM9.75 bilion wang rakyat Selangor berbanding RM2.6 bilion dari sumber luar, maka mereka terpaksalah bertungkus-lumus menghangatkan kembali isu RM2.6 bilion.

Sebelum ini, DAP awal-awal lagi menyerang Azmin Ali dalam usaha untuk mengelak daripada dikenalpasti sebagai rakan subahat. DAP kalau bab berlakon jadi wali, memang hebat... macam Lim Guan Eng bercakap tentang anti-rasuah dan anti-penyelewengan ler juga walhal isu dia laki bini kuasai hartanah di Pulau Pinang menerusi anak syarikat yang diwujudkan oleh proksi utamanya, langsung tidak terjawab sampai ke hari ini. Bahkan isu puncak bukit yang digondolkan oleh pemaju hartanah kroni Lim Guan Eng juga, terus senyap sampai ke hari ini.


Beberapa pihak pula mula mengungkit tentang kilang-kilang besar di Pulau Pinang yang telah berpindah operasi ke negeri-negeri lain seperti Johor dan Melaka walaupun Zairil Khir Johari, si balaci Guan Eng yang mengaku Melayu tetapi sebenarnya Cina, cuba bercakap besar kononnya, Pulau Pinang jauh lebih maju dan makmur serta menarik lebih banyak pelaburan ke negeri itu kerana pentadbiran yang sangat cekap.

Pendedahan tersebut sebenarnya sangat memalukan Guan Eng. Dia yang mahu dipandang sebagai TOKONG BESAR, kehilangan maruah dengan pendedahan sebegitu. Beberapa pendedahan lain termasuklah layanan istimewa daripada PENGURUS DANA rakyat Pulau Pinang yang menetap di Hong Kong, membuatkan Guan Eng merah muka dan bertambah malu kerana anti-rasuahnya terpatuk balik ke batang hidung sendiri.

Isu-isu itulah yang membuatkan barisan Pakatan Harapan menjadi gila dan tidak waras. Mereka terpaksa mencipta isu demi isu demi menutup salahlaku dan kesilapan pentadbiran mereka sendiri.


Dan tidak hairanlah mengapa Lim Guan Eng menyatakan, pembentangan bajet 2016 oleh Perdana Menteri adalah semata-mata untuk menutup skandal yang lebih besar sahaja. (RUJUK SINI)

Sebabnya bukan apa, Lim Guan Eng adalah PAKAR dalam bab mengalihkan perhatian daripada isu sebenar dan tidak mampu dijawabnya, sepertimana yang berlaku apabila pendedahan dibuat, isterinya, Betty Chew dipertanggungjawabkan untuk menguruskan hartanah di seluruh Pulau Pinang. (RUJUK SINI). Itu sebablah dia kata, bajet 2016 adalah untuk tutup skandal.

Sebab dia memang semulajadi macam tuh!





1 comment:

Anonymous said...

guan eng lu lanchow

 
Blogger Templates