Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, October 31, 2015

KETAKUTAN, KEBIMBANGAN DAN SINDROM KECUT TELUR BUATKAN PARA PENYOKONG TONY PUA DAN PROTUN SALAHKAN ARUL KERANA BERANI BERDEBAT DENGAN TONY PUA!!!



Sebelum ini berkokok-kokok para penentang Najib dan 1MDB. Apa yang mereka tidak katakan. Apa tohmahan yang tidak mereka lakukan. Apa pembohongan dan putarbelit yang tidak mereka usahakan.

Anehnya pendedahan tentang kolaborasi dan konspirasi melibatkan Clare Brown, Sarawak Report, pembabitan langsung Tony Pua sebagai broker yang membawa Tong Koii Ong dan Ong Kay Tat dalam fitnah dan pembohongan Sarawak Report selain pembabitan beberapa orang pemimpin UMNO seperti yang disebut dalam perbualan antara Justo dan Clare, cuba diselindungi dan kalau boleh dibuat-buat lupa.


Sampai sekarang Tony Pua masih tidak menyaman Melanyi, bekas kakitangan Clare yang mendedahkan pembabitannya dalam konspirasi menfitnah 1MDB dan Najib Abdul Razak.

Tanggungjawabnya sebagai CEO 1MDB membuatkan Arul beranggapan dia tidak perlu mencampuri urusan politik atau terperangkap dengan mainan politik.

Malangnya Arul tersilap tentang hal itu. Dia wajib terjun dalam kancah politik kerana di Malaysia kalau terberak keluar cirit pun, ianya akan dipolitikkan dengan kesalahan diletakkan ke bahu Najib dan UMNO.

Cabar mencabar dan cubaan membuli kerana Arul pada mulanya keberatan untuk bermain politik, akhirnya menyerlahkan siapa sebenarnya yang banyak menipu dan hidup atas penipuan.

Mengapa Tony Pua tidak menbenarkan soalan ditujukan kepadanya, amat mudah. Semuanya disebabkan 3 November yang amat ditakutinya kerana pendedahan di mahkamah Singapura yang membabitkan saman Justo ke atas Clare, Tong Koii Ong dan Ong Kay Tat akan pasti mengheret namanya juga.



Disebabkan itulah para penyokongnya baik yang sememangnya DAP Tulen mahupun golongan dari UMNO yang sebelum ini begitu terlonjak tiba-tiba sahaja bersikap defensif. Sudah ada pula yang menyatakan Arul tidak seharusnya menjawab sebaliknya meneruskan kerja sebenarnya. Ada pula yang berkata, Arul lupa bahawa gajinya dari rakyat Malaysia dan debatnya dengan Tony Pua hanya akan membazir wang rakyat padahal dia digajikan untuk menjaga institusi pelaburan negara.


Dah jadi salah pula... tak jawab dan tak layan cabaran Tony Pua dikatakan Arul tidak berani menjawab dan sedang menyembunyikan sesuatu. Bila Arul setuju nak berdebat, pun salah juga sebab Arul digajikan untuk menjaga 1MDB bukannya untuk berpolitik.

Jadi kesimpulannya mudahlah.. puak-puak yang banyak bercakap dan buat cerita tentang 1MDB dan mendewa-dewakan maklunat dari Sarawak Report sebenarnya amat takutkan kebenaran. Mereka hanya mahukan Najib jadi boneka serta perkakas bekas Perdana Menteri sahaja dan DAP!!!


10 comments:

Anonymous said...

Muka yaakub osman ni macam lahanat , contoh melayu durjana...sial..barua cina yg patut di.....

Anonymous said...

Apaaa..??? TONY PUA takuttt..kerrr.....???

Anonymous said...

The debate is to get tony resign from pac supaya tak jumpa dia dalam pac. Debate boleh goreng tapi dalam pac nanti kena goreng.

Anonymous said...

Abih..najib, nurjazlan, zahid tak ketaq ka? Teloq depa tak kecut sbb ramai dok jilat juboq depa...kote saja kecik mcm tukang jilat cam hg...muahahaha....dan keruak tu takat cakap la..bila betui nnt kensel. Geng najib semua tarak peliaq!

Anonymous said...

Donia sudah tau .... tak payah tutup la

Anonymous said...

siapa yg takut dgn keling paria arul nasi kanda tu?. keling ni memang autar kuat.kalau jumpa dia dengan ular, ketuk dia dulu kerana paria ni memang tak boleh pakai.kerja dia hanya membohong aje.

Anonymous said...

chiken..chiken..chiken..always chiken. tony pee elok pakai gincu duduk belakang mati.

Anonymous said...

anon 10.12am ni lagi lebih keling pariah dr keling pariah,puih

Anonymous said...

Wei bahalol...yang kau pulak yang mengelabah apa hal...? Belum puas lagi jadi anjing ke...?

Anonymous said...

Tanpa nama 8:13 /10:10/10:12. Mengaku jelah.....akhirnya puak penfitnah tetap tewas kerana Allah MAHA MELIHAT.....dan ingat doa orang yang difitnah tiada hijab dengan Allah ..so tak perlulah menggunakan bahasa yang amat jijik dan kotor kerana itu melambangkan diri kamu ni orang yang tak berbudi bahasa dan jenis orang yang senang cakap tak jaga solat....kalau orang ynag jaga solat tentu setiap perbuatan mahupun perkataan akan dijaga kerana takut berdosa.....dan sia2 solatnya......ingatlah walau arul tu india kamu tak boleh hina dia kalau tak kamu ni pun spesis TONY PUAKA mengelar orang india paria dah tu tak mengaku....lainlah kamu ni memang cina si pemakan babi....mana tahu dosa ...bila mati kena bakar....kat kubur kena siksa ...kat akhirat kena bakar lagi...kesian siksa hidup orang cina pemakan babi nikan sebab itu dunia ni ibarat syurga mereka cari harta dengan cara halal ke haram ke tak kisah...janji senang....bukan macm orang Islam....akhiratlah yang kita kejar tapi kat dunia ni kita menanam so janganlah guna perkataan yang tak elok didengar.

 
Blogger Templates