Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, November 17, 2015

ALASAN ADUN PKR YANG BOLEH MENYEBABKAN SYAITAN PUN TEPUK DAHI... BANJIR KILAT DI SHAH ALAM SEBAB LANDASAN KERETAPI!!!



Inilah standard ADUN PKR yang amat dibangga-banggakan oleh para penyokong Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng.

Inilah juga kebijaksanaan PKR yang tiada bandingannya di dunia ini yang boleh membuatkan setiap bulu, meremang dan cering kesan daripada kenyataannya yang sangat hebat dan pandai.

Banjir kilat yang melanda Shah Alam mencetuskan kemarahan dan rungutan daripada penduduk. Walaupun semua pihak tahu, banjir kilat antara lain faktor utamanya adalah saliran dan perparitan yang tidak diselenggara atau pembangunan tidak seimbang dengan penjagaan alam sekitar, ADUN Batu Tiga, Rodziah Ismail tanpa berasa sedikit malu pun, membuat tuduhan bahawa banjir kilat di Shah Alam adalah berpunca daripada KTMB yang gagal menyelenggara kawasan sekitar Stesen Komuter Batu Tiga. (RUJUK SINI)





Kenyataan bodoh Rodziah Ismail itu kemudiannya mengundang kemarahan Kesatuan Sekerja KTMB dan Netizen yang menyifatkan Rodziah sekadar pandai mencari alasan tetapi langsung tidak berani mengaku bahawa penyelenggaraan perparitan dan saliran oleh PBT adalah punca sebenar kepada banjir kilat di Shah Alam dan beberapa tempat di Selangor.

Agak menarik ialah, Rodziah yang juga merupakan Exco Negeri Selangor menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Selangor telah meluluskan bajet untuk menaik taraf Sungai Damansara di Batu Tiga.

Ini sudah kali keberapa peruntukan untuk menaiktaraf sungai dilakukan. Bagaimanapun, di mana-mana di seluruh negeri Selangor, tiada sebarang kerja-kerja menaiktaraf sungai dilakukan walaupun peruntukan telah diluluskan.


Dalam Projek 'River of Life', Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor menyalak dan melalak kononnya Kerajaan Persekutuan telah menganaktirikan Selangor apabila mendakwa Kerajaan Persekutuan hanya melibatkan sungai di kawasan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sahaja. (RUJUK SINI)

Projek tersebut bernilai RM4.4 bilion di mana RM1 bilion telah diperuntukkan di Selangor. (RUJUK SINI)

Senang sungguh jadi Kerajaan Negeri Selangor... semua kerja dibuat oleh Kerajaan Persekutuan yang ditunjangi oleh UMNO dan Barisan Nasional. Tetapi semua kredit termasuklah peruntukan untuk negeri pulak, hilang ghaib begitu sahaja.

Kalau setakat inilah mentaliti Exco Negeri Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor amnya, lebih baik lantik budak tingkatan 3 sebagai Menteri Besar dan barisan Exco!!!




8 comments:

Anonymous said...

Wakil rakyat pkr kebanyakkannya macam CELAKA!Kerja tak buat...tak habis2 menunding jari. Sebijik macam ketum. Sebijik macam bini korea ketum. Sebijik macam anak betina sundal pemfitnah ketum...sebijik macam pondan rafizi kekasih ketum.

Anonymous said...

Dulu ada MP PKR lagi ngok. Jadi MP krna video correct correct. Dalam dewan senyap ekor masuk celah kaki.

Anonymous said...

Inilah ADUN pilihan rakyat Selangor yang majoriti BONGKAK dan suka kutuk UMNO BN.Maka Tuhan 'anugerahi' mereka pemimpin yang setaraf dengan akal mereka.. lebih bodoh dari penduduk kampung orang hutan yang tak berpelajaran..

Lihat gambar pun dah jelas warna air banjir itu menunjukkan ada salah laku penerokaan tanah, saliran tak di jaga oleh MBSA, dan kerosakan2 lain yang di tipu oleh ADUN2 Lanun PR..

Tuhan balas kepada org Shah Alam yg yng angkuh bangga dgn politik longkang mereka... !

Anonymous said...

bongok nye pompuan

Anonymous said...

Wakil rakyat yg berkelulusan engineering akan jadi setaraf BAGHAL!!! Setelah masuk politik Dan take reti nak letak politik @ perkhdmatan kpd rakyat ditempat sepatutnya. Teringat kat husam, bila banjir besar Kelantan tahun lepas, sedap2 mulut ajer cakap TNB lepas air x bagi warning, sedangkan pangkal kayu balak sama besa LR ngan Lori satu tan bergolek atas serambi rumah orang kampung keje sapa Tue? Taraf wakil rakyat pembangkang macam taik!

Anonymous said...

Teloq Tun dah kecut & kuncup sebab tak bukti atas tuduhannya. Harap ada kes kasi dia masuk dalam, bagi cell sebelah Anwar, biaq depa pandang satu sama lain, seorang dok kata tu lah hang, seorang lagi pun kata benda sama  "tu lah hang" dari pagi sampai petang.  Kita tengok je Kat cctv.  Clip cctv kita jual kat Lim pemakan babi kit Siang.  Lim siang malam dok nonton, ha ha ha ha tergelak dia berguling sampai mati. Selesai masalah negara, ha ha ha. This one for you Din Mamak.

Anonymous said...

Kebanyakan alasan yg di beri mesti salah orang lain , cuba bagi alasan nanti kena siasat dulu ke , kan elok ,awak tu perempuan bertudung pulak tu beranilah bertanggungjawab sikit dengan tanggungjawab anda,

Anonymous said...

Ini salah khalid samad....masuk PAN so....bini tertalak 3 tapi tak mengaku....cuma beri makan orang miskin....nauzubillah inilah YB yang orang Shah Alam pilih.....agama Islam dibuat main2 demi kepentingan kuasa.....tak sedar banjir tu musibah atau amaran dari Allah....Yb bergelumang dgn dosa.....

 
Blogger Templates