Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, November 24, 2015

ISU NFCORP: SALLEH DIBEBASKAN DARIPADA SEMUA TUDUHAN, RAFIZI RAMLI YANG BUAT FITNAH BILA LAGI NAK BERTANGGUNGJAWAB?



Hari ini, pagi tadi, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah melepas dan membebaskan Pengerusi Eksekutif Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp), Datuk Seri Dr. Mohammad Salleh Ismail daripada semua pertuduhan yang dihadapi, termasuklah pecah amanah membabitkan wang berjumlah RM49.7 juta.


Rafizi Ramli begitu bangga kerana pendedahannya pada tahun 2011 telah berjaya menggagalkan projek feedlot kebangsaan yang bertujuan membekalkan daging halal kepada pasaran domestik dan menjadi hub daging halal untuk pasaran serantau. (RUJUK SINI)

Dari tahun 2011 sehinggalah kini, isu NFCorp telah digabungkan dan dikelirukan oleh Rafizi Ramli serta gerombolannya dengan NFC, entiti kerajaan yang telah ditegur oleh Ketua Audit Negara berhubung kegagalan entiti tersebut untuk mengawalselia jumlah ternakan lembu yang sepatutnya.

Pasaran daging halal di Malaysia merupakan antara perniagaan 'kecil' yang menjana pendapatan berbilion-bilion ringgit setahun. Dan pasaran daging halal pula, dikuasai sepenuhnya oleh kartel yang majoriti mereka memperolehi bekalan daging lembu atau sebenarnya lebih tepat lagi, kerbau, dari India. Hanya segelintir pemain kecil industri tersebut dari kalangan umat Islam dan memperolehi bekalan dari negara-negara yang mempunyai protokol dan prosedur penyembelihan serta pembekalan yang menepati peraturan halal.


Kejayaan besar Rafizi Ramli dan PKR menggagalkan projek fidlot kebangsaan yang mana NFCorp adalah antara pemainnya, memperlihatkan bagaimana kartel-kartel berjaya menggunakan permainan dan persepsi politik untuk terus mendominasi dan memonopoli pasaran daging halal tempatan.

Hari ini, sudah terbukti, segala pendedahan yang dibuat oleh Rafizi Ramli dan gerombolannya adalah berniat jahat dan mewakili kepentingan sesuatu pihak.



Rafizi Ramli masih berhadapan dengan beberapa kes pendakwaan dalam isu ini. Antara yang paling menarik ialah BAFIA dan ketirisan maklumat perbankan yang kalau tidak ditangani dengan sempurna, akan memperlihatkan industri perbankan negara ini sebagai TIDAK BOLEH DIPERCAYAI.

Adakah dengan pembebasan Datuk Seri Salleh ini, akan membolehkan Rafizi menanggung dosa-dosa ciptaannya sendiri atau dia juga akan dibebas serta dilepaskan walaupun kerosakan yang dilakukannya cukup besar?




3 comments:

Anonymous said...

Sumbatkan pondan sial lapiji tu masuk satu sel dengan kekasihnya, abang non.

Anonymous said...

Saman balas balik rafizi lembu 350juta...

Anonymous said...

takan nk biarkan saja rafizi lembu ni bebas menjahanamkan negara.

 
Blogger Templates