Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 25, 2016

ADAKAH AHLI SINDIKET DADAH YANG DITANGKAP DI THAILAND RAKYAT MALAYSIA AKAN DITOLONG OLEH KERAJAAN MALAYSIA DEMI PILIHANRAYA!!!



Mereka adalah gerombolan perosak masyarakat yang sanggup berbuat apa-apa sahaja demi keuntungan ringgit. Rangkaian mereka saling berkait antara satu sama lain di seluruh dunia.

Dengan 226 kilogram ice crystal atau syabu, tangkapan dan rampasan yang dilakukan oleh polis Thailand merupakan yang terbesar di negara itu pada tahun ini. Dua serbuan dan tangkapan menghasilkan 12 orang pengedar dadah telah berjaya ditahan oleh polis negara itu.

Dan kesemua mereka adalah rakyat Malaysia yang membentuk kartel dadah sintetik yang bersindiket di Thailand.

Kalau di Malaysia, mereka tidak akan dipamerkan kepada awam. Wajah mereka dibenarkan ditutup tetapi di Thailand berbeza sama sekali.

Satu prosedur yang sepatutnya ditiru oleh Malaysia terutama yang membabitkan penjenayah dadah.


Persoalannya kini ialah sehingga setakat ini kita belum mendengar ada usaha mendesak kerajaan Malaysia menyelamatkan para penjenayah itu dengan pelbagai cerita-cerita dongeng mahupun kisah-kisah sedih tentang penjenayah atau ahli-ahli keluarga mereka.

Ditokok pula dengan sikap prihatin yang bukan-bukan daripada puak peguam, pastinya isu ini akan menjadi isu politik membabitkan kaum terutama apabila para penjenayah tersebut dari kaum Cina.

Apa jangkaan anda?


10 comments:

Johan said...

Perasaan? Mestilah gembira..

Johan said...

Sama macam Rafizi bila di soal siasat polia. Tutup mulut.. Tahniah kpd polis Thai..

Anonymous said...

AMAT BANGANG DAN BODOH KALAU KERAJAAN MALAYSIA NAK TOLONG GOLONGAN LINTANH DARAH YANG TELAH MEMBUNUH RIBUAN RAKYAT MALAYSIA DENGAN DADAH. TIDAK KIRA PEROLEHAN JAUL DADAH DIGUNAKAN UNTUK KEGIATAN JUDI HARAM DAN AH-LONG DAN MACAM2 JENAYAH SEHINGGA GOLONGAN INI TERAMAT BERANI MEMBUNUH SAPA2 TERMASUK PIHAK BERKUASA.
LAGI BAGUS BIARKAN MEREKA2 TU MAMPUS JER DI PENJARA THAILAND. PIHAK KUASA MESTI BERKERJA KERAS UNTUK BENTERAS PENYELUDUPAN DADAH SECARA SERIUS TERMASUK TANGKAP DAN TEMBAK MATI SESIAPA YANG MENJADI TALIBARUT DAN DALANG PENTYELUDUPAN DI BUMI MALAYSIA.

Anonymous said...

Paguam2 DAP mmg suke membela penjenayah terutama cinapek, supaya malay sia hancur. Klu pariah yg tahan akan naik la mr bean gobind mempertahanknnya. Dap = pembela penjenayah itu pasal malaysia susah mau aman.

Anonymous said...

dari senarai penjenayah yg ditangkap, tertera nama keluarga lim, ngor dan tan :-)

Anonymous said...

Ramai anak bangsa menagih, menghancurkan masa depan sendiri akibat dadah. Biarkan saja kerajaan Thailand mengurus mereka.

Anonymous said...

Pastinya akan dipolitikan oleh puak-puak perjuang hak asasi kumpulan mata sepet serpihan dari Regimen Rimba Malaya.

Maklumlah ramai akan ke tali gantung.

Bila suruh istihar dari mana datang dana politik, mana mungkin puak-puak ini setuju.

Anonymous said...

Katanya mereka ni keldai dadah dapat upah rm500 je....kesiankan....boleh percaya ke....kalau itu anak orang Melayu ke anak orang asli ke mungkin kita boleh faham...tapi ni anak cina lo....mereka tak pandang duit rm 500 ...dan lagi satu...hebatkan kuasa Allah kurang sikit orang cina penyokong Dap ni di bumi Malaysia....walau kereka ni tak digantung tapi at least duduklah kau penjara kat Thailand tu...dah tahu dadah tu haram ...yang kau sanggup bawa benda tu buat apa..tanggunglah

Anonymous said...

BIARKAN SILAHANAT TU MAMPUS MEREPUT DALAM PENJARA THAILAND.

Anonymous said...

Klu benar bangsa kita yg paling ramai menagih...Bangsa kita diserang dari segenap sudut... sedarlah!

 
Blogger Templates