Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 10, 2016

AKTA HASUTAN 1948: BENG KOR KATA ADENAN SATEM BODOH BAHLOL KERANA TIDAK KELUARKAN SARAWAK DARI MALAYSIA!!!


Seorang aktivis pemisah Sarawak hari ini sekali lagi melancarkan provokasi terhadap Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem.

Menerusi akaun facebook 'Beng Kor' beliau mengatakan Adenan sebagai pemimpin bodoh kerana tidak mahu berjuang agar Sarawak keluar Malaysia, sebaliknya hanya mengharap autonomi dari kerajaan pusat.

'Beng Kor' mendakwa Adenan sangat bodoh kerana cuma dapat 5% dari kerajaan persekutuan.

Tindakan 'Beng Kor' yang menghina Adenan dengan kata-kata kesat menarik perhatian pengguna media sosial yang rata-rata kurang senang dengan keadaan tersebut.


'Beng Kor' dilihat berulang-ulang mencaci Ketua Menteri sambil mengajak warga Sarawak berjuang untuk keluar dari persekutuan Malaysia, dan menyifatkan itu saja langkah yang terbaik.


'Beng Kor' turut merayu orang ramai menderma untuk menampung kos perjuangannya membawa Sarawak keluar dari Malaysia, termasuk untuk bertanding dalam pilihan raya negeri ini nanti.

Ini bukanlah kali pertama 'Beng Kor' menghina pemimpin negeri, selain melancarkan provokasi untuk tujuan menghasut rakyat Sarawak agar keluar dari persekutuan Malaysia.

Sehingga kini, tinjauan kami mendapati belum ada laporan polis terbaru dibuat terhadap pemilik akaun Facebook 'Beng Kor'.-SarawakLive


2 comments:

Anonymous said...

Buktikan kemampuan dan kesungguhan anda Beng Kok! Ada bukti baru orang percaya.

Dan sebagai permulaan awak kempenlah agar elemen non-sarakawin seperti logo Dap di nyah dari pandangan di kejiranan awak terlebih dahulu. Boleh?

Kalau perkara sekecil ini tak mampu macam mana nak buat benda lebih besar?

Nasihat aku usahlah cilok duit newbies yang kononnya untuk bantu ko buat kerja2 songsang walhal ia tak mungkin anda dapat melakukannya.

Bukan apa Beng Kok, bila duit newbies masuk saku tak ada cara untuk dapatkannya balik. Cian mereka tu Beng Kok oii!

Unknown said...

Cina ni memghasutkan. Tangkap je

 
Blogger Templates