Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 31, 2016

LTAT SUDAH BOLEH SAMAN RAFIZI RAMLI BILA DIA GAGAL SENARAIKAN WALAU SATU NAMA DARIPADA 1200 ORANG PESARA TENTERA YANG BELUM DAPAT BAYARAN GRATUITI!!!



Pagi ini sepatutnya, tamat tempoh bagi Rafizi Ramli untuk menyenaraikan nama veteran dan askar pencen yang masih belum menerima bayaran gratuiti. Tempoh tersebut diberikan oleh Pengerusi LTAT, Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor yang turut berkata, kegagalan Rafizi Ramli untuk berbuat demikian, akan menyebabkan LTAT meneruskan saman fitnah terahdapnya.

Semenjak dua minggu lepas lagi, LTAT telah menuntut Rafizi Ramli membuktikan tuduhananya bahawa terdapat bekas tentera, pesara dan pencen tentera yang belum mendapat pembayaran gratuiti mereka selepas LTAT didakwa tidak mempunyai wang kerana 1MDB tidak bayar hutang.

Ramai juga yang termakan dengan fitnah Rafizi Ramli dan membuat desakan agar pihak-pihak tertentu di dalam LTAT dan 1MDB meletak jawatan dengan bayangan wujudnya konspirasi dan rompakan ke atas institusi tersebut.

1MDB telah menjelaskan, mereka tidak mempunyai sebarang hutang dengan LTAT. Manakala LTAT pula menurut Anwar, membuat pembayaran gratuiti dalam tempoh 24 jam setelah proses permohonan anggota yang layak diluluskan. Pembayaran pula ldibuat oleh Urusan Gaji Angkatan Tentera (UGAT) dan semua pembayaran telah dibuat, tidak sebagaimana yang ditohmahkan oleh Rafizi.

Selain itu, LTAT juga memberikan jaminan bahawa semua bayaran kepada kakitangan tentera yang bersara akan dibuat dalam tempoh 24 jam setelah semua dokumen-dokumen berkaitan diluluskan.

Rafizi dengan penuh yakin tetapi berwajah pembohong memberitahu, terdapat sekurang-kurangnya 1,200 orang tentera yang tamat perkhidmatan masih belum menerima bayaran gratuiti itu walaupun selepas enam bulan bersara. Bagaimanapun, dia tidak dapat menampilkan walau satu nama dan wajah anggota tentera yang dimaksudkannya biarpun masa telah diberikan oleh LTAT.


Sebaliknya, Rafizi bermain acilut dengan membuat pendedahan tentang dokumen OSA melibatkan 1MDB dan Jawatankuasa Kira-Kira (PAC), bagi menutup malu kerana tuntutan dan desakan agar dia menyenaraikan nama anggota-anggota pesara tentera yang belum menerima gratuiti, gagal dipenuhi

Rafizi dilaporkan berkata, keupayaan LTAT membayar gratuiti terjejas kerana kelewatan pembayaran oleh 1MDB kepada sebuah anak syarikat LTAT, Perbadanan Perwira Harta Malaysia (PPHM) untuk projek pemindahan Pangkalan Udara di Sungai Besi berjumlah RM396.41 juta setakat September tahun lalu.

Sotong kembang ni patut disaman sahaja... Dia memang tidak ada bukti dan dia tidak mungkin dapat menghadirkan bukti kerana dia memang berbohong. Itulah sebabnya dia sibuk sekarang mencari publisiti dengan mendendangkan cerita kononnya dia bakal ditangkap kerana membocorkan dokumen yang belum dilucutkan status OSA.

Isunya mudah sangat... Rafizi Ramli the Sotong Kembang hanya perlu memberikan nama pesara tentera yang tidak dapat bayaran gratuiti untuk membuktikan kata-kata dan tuduhannya, tetapi nampaknya sotong kembang itu cuba untuk tidak menjawab tetapi bermain persepsi dan membina sentimen di kalangan bekas tentera serta orang ramai.

Macam dah tak ada kerja dah si sotong kembang ni, padahal di Parlimen Pandan, terlalu banyak kerja melibatkan rakyat yang ditinggalkannya!!!


3 comments:

Anonymous said...

Dia ni ayam sabung PKR. OOPS silap anak ikan BABI.

Anonymous said...

lepas kantoi memfitnah&menipu..alasan macam biasa..dia bergurau jer... Dan pihak yg kena'garu' pun jadi sejuk dan sama2 gelak ketawa sebab bergurau...dh blh agak dah...

Anonymous said...

Tuduh dulu bukti nanti2 la mo lapiji sutun..

 
Blogger Templates