Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 26, 2016

MUNGKIN MALU KERANA DIANGGAP 'AKAUNTAN BANGANG', AKHIRNYA LIM GUAN ENG TAHU NILAI BANGLONYA!!!



Elok juga kalau Lim Guan Eng dicarut-carutkan!!!

Sekarang, dia kata dia tahu nilai hartanah dan banglonya, tetapi nilainya adalah RM4.27 juta sama seperti yang dinilai oleh JPPH, bukannya, RM6.5 juta. 

Mengaku juga akhirnya si anak setan Kit Siang nih!!!

Barangkali sebab dia tertekan dan tidak ada cara lain untuk mengelak selain mengaku memandangkan dokumen duti setem LHDNnya telah bocor.

Sementara itu, sesiapa yang berkecimpung dalam hartanah, pasti tahu penilaian yang dibuat oleh JPPH adalah lebih rendah berbanding nilai pasaran biasa. 

Jadi, sekarang Lim Guan Eng kata dia tahu dan maklum tentang nilai itu sekalipun Ng Wei Aik berkata, Lim Guan Eng hanyalah akauntan dan bukannya seorang penilai, juga seorang Ketua Menteri bukannya seorang agen hartanah. 

Selama seminggu sebelum ini, Lim Guan Eng berkeras mengatakan dia tidak tahu, malah penjual hartanah itu juga tidak tahu.

Tiba-tiba sekarang, dia kata dia tahu!!!

Lebih menakjubkan lagi, dia mendakwa, BN telah menipu mengatakan dia tidak tahu!

Cacing kerawit spesies apa yang telah masuk dan merobek-robek otaknya? 

Kenapa pula BN yang dipersalahkannya sedangkan yang mengatakan tidak tahu, adalah dia sendiri dan Ahli Parlimen Tanjung Ng Wei Aik yang pernah menjadi Setiausaha Politiknya? 

Adakah kerana tekanan tentang pendedahan skandal hartanah tanah Taman Manggis, menyebabkan Lim Guan Eng mengalami kejutan pada otaknya, membuatkan dia terkeliru?

Dan adakah ini bermakna pengakuan yang dibuat oleh Lim Guan Eng bahawa sebagai penjawat awam, dia tahu dan sedar bahawa membeli hartanah di bawah nilai pasaran sebenar melanggar Seksyen 165 Kanun Keseksaan dan merupakan satu bentuk rasuah. 


8 comments:

Anonymous said...

kesian wei aik si bulldog yg back up boss dia katanya boss dia tak tau nilai hartanah sbb background dia akauntan bkn penilai hartanah..malu saja la wei aik bl tokong dah tau nilai tanah pula..adoii..makin gabra si tokong sampai ckp pun merapu sudah sampai memalukan rakan yg back up dia sbl ni..

Anonymous said...

Bukan saja baka dari keturunan penyangak cinabukit, malah keturunan penipu putar alam jugak.

Si bapak dia, apek kit sial dah la rasis pukimak nombor satu Malaysia, sekarang si anak, gong eng pulak kaki penipu. Menipu NONSTOP! Bukak mulut je menipu. Bukak mulut je menipu.

Anonymous said...

LGE ingat org bodoh ker? harga market value rumah sendiri pun tak tahu, itu BANGANG namo eh...semua tak tahu, baik letak jawatan CM lah..bodoh!!

Johan said...

Mungkin ada mamat pkr sotong akan kata, kita kena fokus, LGE bukannya sasaran jadi ulas sikit je, fokus dan checkmate pd UMNO. Bangsa kita saja...Mamat yg kaya raya hasil daripada wang rakyat (kalau tanya dia, pendapatan dari elaun MP dikit je) yang kata NOW bukan badan partisan langsung tidak berperanan. Kita tak lah kisah sangat jika bada yang ditubuh itu adalah NOW PR. Begitu juga Suaram dan Majls Peguam sering dabitt dada sebagai badan bebas untuk rakyat tetapi celaka tidak buat apa-apa. Kita tidak marah jika itu adalah SUARAM ANTI BN atau Majlis Peguam PR. Jadi jika badan-badan spt NOW (yg kutip derma), Majlis Peguam atau SUARAM mengaku bebas maka memang anak yahudi semuanya. Sial.

Anonymous said...

mana pergi ketua pan...ini mcm mau perintah ikut umar ab aziz ke? jgn lempar mic sdhlah...

Anonymous said...

LGE BARU KENA STROK HABA PANAS MELAMPAU,BARU SEDAR DARI KOMA YANG LAMA

Anonymous said...

Tokong dgn bulldog dua2 spesis kiwak.. fullstop

Anonymous said...

Ha..ha..INI Kali lab tokong berambus

 
Blogger Templates