Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 7, 2016

PEGUAM PERTIKAI KEMENTERIAN PENDIDIKAN KERANA ISU SEKOLAH CINA MERSING YANG RASIS MASIH BELUM SELESAI DAN CUBA DISENYAPKAN!!!



Saya merujuk kepada isu Sekolah Cina Pai Chee Mersing yg pernah viral sekitar 2 bulan lepas apabila seorg bapak cina telah menyerang seorg guru Melayu dgn kasar dan biadap di sekolah dan gurubesar juga bersikap perkauman dengan menganiaya guru melayu berkenaan termasuk di malukan dgn bahasa2 perkauman.

Saya di fahamkan Menteri Pendidikan dah arahkan satu jawatankuasa khas siasat kes ini dan DENGAN YAKINNYA MENTERI MENGUMUMKAN DI FB BAHAWA HASIL SIASATAN AKAN DI KETAHUI DALAM MASA 3 HARI.

Bagi menghormati semangat Menteri Pendidikan yg baru di lantik memegang jawatan berkenaan, saya memberi peluang 10 kali 3 hari tapi tetap takde apa berlaku.


Maka saya ambil inisiatif utk turun sendiri ke Mersing bagi berjumpa pihak2 berkenaan dan DUKACITA DI MAKLUMKAN, KES INI DI SAPU DI BAWAH KARPET SAJA TANPA SEBARANG TINDAKAN MELAINKAN GURU BESAR CINA RASIS BERKENAAN DI PINDAHKAN KE POOL PPD MERSING UTK MAKAN GAJI BUTA BACA SURAT KHABAR CINA HARI2 SEMENTARA TUNGGU PENCEN HUJUNG TAHUN INI.

Saya menyelar hipokrasi Kementerian Pedidikan dlm melayani hal sebegini.

Oh jika mangsanya cina, tak payah tunggu 3 hari, masuk hari kedua, guru Melayu tu dah di kenakan tindakan disiplin TETAPI BILA KENA MANGSANYA GURU MELAYU??? sapu bawah karpet as usual.


Tak betul lah camni. Patutnya guru besar tu di kenakan tindakan supaya dia pencen hujung tahun ni tanpa menikmati apa2 faedah pencen dek krn sikap rasis cauvinis ekstrimis komunis beliau di bumi Mersing.

Saya dengan ini mendesak agar Menteri Pendidikan MENGOTAKAN JANJINYA UTK MENYELESAIKAN KES INI WALAUPUN TEMPOH 3 HARI ITU DAH LAMA BERAKHIR.

Sekian.

5 comments:

juragan 69 said...

Kah kah kah...bhai lawak tul lh dgn lu nyer blog,nmpk sngt dh terdesak..knp nk persoal pemangsa tu cina atau melayu sbb yg memegang kuasa penguatkuasaan undang2 adalh KERAJAAN...dan bknkh kerajaan yg ada dari dulu dan kini adalh UMNO..dan bknkh umno ni parti MELAYU..dan melayu juga majoriti Pegawai TADBIR kerajaan..sapa yg salah? KERAJAAN kah UMNO kah MELAYU kah..knp dap yg jd isu seolah2 DAP yg jd parti pemerintah..hmmm

Anonymous said...

Mana foa perjuangan IMNO.

Anonymous said...

loyar ini yg yg kononya cuba buktikan peniaga low yat menipu Shahrul Anuar , pastu sibuk membebaskan shahrul dgn ikat jamin...skrg tgk apa shahrul dah buat - Tertuduh curi telefon bimbit di Low Yat didakwa lagi
Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2016/02/24/tertuduh-curi-telefon-bimbit-di-low-yat-didakwa-lagi/#ixzz42C98r6R6

loyar karut ni racis buta - sampai tak kenal mana yg baik dan buruk - janji melayu jer, trus nak backing - loyar haprak...

Anonymous said...

Woi juragan bangsat..fokus kt tajuk artikel..kenape tiada tindakan sewajar nye dikenakan pd guru2 racis cauvinis tue..bile tiada tindakan,memberi gambaran takkan ada ape2 tindakan kalau dierang buat peragai biadap mcm tue..dierang takkan takut,nnti buat lg..pastikan mereka2 yg biadap tue dipenjara kn,baru dier tau negara nie ade undang2

Anonymous said...

Heheh... at least Peguam ni yang cuba membantu membela..tiada lah bulat2 terus buat keputusan..
serupa mcm kes Saiful dan Anwar.. masing2 ada peguam yang mewakili mereka.. dan umum tahu apa kesudahnya..

Buka minda, skrg ni walaupun Umno/BN memerintah keadaan dah jadi mcm ni, so next PRU14 kita tunggu sbb rasanya Pakatan ada harapan untuk menang (Dgn Sokongan PAS) dan kita tgk cara mereka tangani isu2 sebgini.

Kitaaaa Tungguuuuuu..

 
Blogger Templates