Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 20, 2016

PUBLISITI MURAHAN PRODUSER FILEM YANG MAHU LAKUKAN FILEMNYA... GUNAKAN SENTIMEN 'TAKUTKAN ROSMAH'!!!



Ketika ditanya sama ada dia berasa bimbang disalah anggap atau 'dimusuhi', Zarul menjawab ringkas sambil ketawa: "Saya takut Rosmah, yang lain OK."
Bagaimanapun dia tidak menjelaskan maksud kenyataan itu dengan lebih lanjut.
"Kalau saya tak boleh terbit filem, buat masa ni sekurang-kurangnya terbitkan kartun pun jadilah," katanya.
Karikatur daripada ilham Zarul kini boleh dilihat di Facebook menggunakan kata carian ZaxKeprax Comix Art. (RUJUK SINI)
Alasan dan hujah normal bagi mereka yang cuba mencari perhatian dan kemudian sokongan.

Nama Rosmah Mansor kerap digunakan berkali-kali. Setelah bertahun-tahun imej Rosmah Mansor digambarkan sebagai ahli sihir kelas satu yang menguasai serba-serbi, sekarang ini, untuk melakukan filem terbitan sendiri pun, Rosmah Mansor digunakan sekali lagi. 

Apa maksud si penerbit filem-filem tidak laku itu dengan 'SAYA ROSMAH, YANG LAIN OKAY."

Apakah filem 'Mat Gelap' yang diterbitkan oleh Zarul Al-Bakri ini pernah menggunakan alasan Dr. Mahathir sebagai punca mengapa filemnya tak laku?

Atau pada waktu itu, dia belum mendapat idea lagi kerana tidak banyak contoh yang ada untuk mensabitkan orang lain bagi kegagalannya?

Apa kena-mengena filem dengan Rosmah Mansur atau Najib Abdul Razak? Yang dia bermasalah adalah dengan Lembaga Penapisan Filem (LPF) yang belum memberikan kelulusan kepada filemnya. Tetapi yang dia takutkan adalah Rosmah Mansor?

Konon-kononnya sebagai pemerhati politik senyap... kan senang kalau cakap jer terus terang, kepala otak dah penuh tersumbat dengan doktrin pembusukan tentang Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak serta kerajaan, maka segala-galanya nampak buruklah sebab otak tidak lagi boleh berfungsi dengan sempurna.

Kan senang gitu?

Hahaha... filem tak laku dan dibimbangi tak laku sebab trend penonton filem di Malaysia sudah boleh dijangka, terus salahkan orang lain? Kenapa tak salahkan diri sendiri yang tak mahu ikut trend serta kehendak penonton?

Lawak!!!


4 comments:

Anonymous said...

Ramainya pondan2 yang anti Kerajaan....maklum la, kerajaan tak menghalalkan amalan songsang pondan2 macam laknatullah ni.

Anonymous said...

laaa .. ada lagi bapak ikan ni yer..
tapi sorry .. anak ikan local tu duk jauh la

Anonymous said...

manusia2 yg GAGAL dgn hidup dan diri mereka.. tak habis2 nak pakai nama Rosmah.. ingat dia nk cakap takut dengan Tuhan.. rupanya dgn makhluk juga. kasihan.. looser.

Anonymous said...

agaknya kalau sakit gigi pun nanti salahkan Rosmah. Yang herannya tak pernah pulak dia orang yang blur ni ada bukti Rosmah kacau dia orang atau mengganggu pentadbiran negara.

lagipun saya pernah tengok lakonan dia, biasa2 je, nothing significant to the industry.

 
Blogger Templates