Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 25, 2016

SI BULLDOG PEMBENCI PENIAGA ISLAM AKHIRNYA SALAHKAN UMNO KERANA DEDAHKAN SKANDAL GUAN ENG!



Kalau penyokong dan pengkagum Lim Guan Eng selain pemuja DAP terpaksa mencari pelbagai alasan demi mempertahankan jubor Guan Eng, konco-konco Guan Eng pula seperti Ng Wei Aik pula cuba mencari jalan menyalahkan UMNO dan BN kerana skandal dan penyalahgunaan kuasa serta penipuan Lim Guan Eng serta Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP terdedah kepada umum.

Ahli Parlimen Tanjung, Ng Wei Aik yang juga merupakan bekas SETPOL Lim Guan Eng hari ini telah mengeluarkan kenyataan rasmi. Wei Aik yang lebih dikenali sebagai bulldog kerana air mukanya, dalam kenyataan yang dikeluarkan, berusaha mempertahankan LGE.


Dia memberikan alasan SUPER BANGANG untuk tujuan itu. Kononnya LGE tidak mengetahui nilai pasaran untuk hartanah yang dibelinya kerana LGE hanyalah seorang akauntan dan Ketua Menteri dan bukannya penilai hartanah.

Tiba-tiba sahaja seorang Cina yang sangat mementingkan keuntungan, tidak tahu tentang nilai hartanah sedangkan untk membeli hartanah, biasanya itulah yang dibuat terlebih dahulu biarpun Cina itu seorang penanam sayur!

Apatah lagi LGE sendiri selain menjadi Ketua Menteri, merupakan Exco Tanah Pulau Pinang... tidakkah ULTRA BANGANG alasan yang diberikan oleh si Bulldog dalam usaha menyelamatkan LGE dan masa hadapan DAP di Pulau Pinang?


Bulldog turut menyalahkan UMNO-BN kerana pendedahan skandal banglo dan tanah Taman Manggis selain turut mendedahkan kewujudan Phang Li Koon.

Kata Ng Wei Aik, semua itu adalah konspirasi jahat UMNO. Dengan kata lain, UMNO-BN telah memperdayakan LGE untuk beli hartanah itu pada harga rendah, mempengaruhi LGE untuk merampas tanah PPR di Taman Manggis untuk dijual kepada KLIDC pada harga RM11.5 juta manakala KLIDC adalah sebuah syarikat UMNO yang berproksikan seorang Cina yang menggunakan seorang wanita bernama Phang Li Koon unyuk memikat dan mengenakan Lim Guan Eng. UMNO-BN juga telah menggunakan tipu perdaya ketika menawarkan pembelian tanah Taman Manggis itu pada kadar harga RM22.4 juta supaya projek PPR Taman Manfgis Fasa II boleh diteruskan dengan mempengaruhi LGE untuk menolak dan sebaliknya menjual tanah tersebut kepada KLIDC dengan kadar lebih rendah.

UMNO-BN juga telah memperdaya dan memaksa LGE membeli hartanah di No.25, Jalan Pinhorn tanpa mengetahui nilai pasaran dam harganya 3 kali lebih rendah berbanding jiran sebelah dan harga kaki persegi yang jauh lebih murah berbanding rumah mampu milik yang enggan dibina oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

UMNO-BN juga secara rahsia telah menaikkan harga rumah-rumah lain di Jalan Pinhorn sekaligus menyebabkan hartanah yang dibeli oleh Guan Eng mengalami pemerosotan nilai yang amat ketara.

Pastinya seorang akauntan akan tahu bagaimana hendak membahagikan harga dengan kaki persegi dan mengesan sesuatu yang tidak kena. Atau sebenarnya LGE memang buta kayu tidak tahu mengira tanpa MS EXCEL? Ataupun LGE tidak tahu keluasan hartanah yang dibelinya semenjak dia jadi Ketua Menteri dan akaubtab dan bukannya penilai hartanah?

Dakwaan si bulldog kononnya UMNO cuba membunuh karektor LGE, dilihat sebagai usaha terdedak Ng Wei Aik menaikkan sentimen para penyokong untuk mempertahankan LGE.

Hakikatnya si bulldog terlalu bimbang LGE dan seluruh puaknya akan tumbang menyebabkan ratusan juta kalau tidak berbilion keuntungan akan hilang begitu sahaja, meskipun sudah ada depan mata.

5 comments:

Anonymous said...

Ayat pertama LGE belajar. Gua Tak Tau Ma

Anonymous said...

Accountan pun kalu tak tahu akan tanya. Akauntan tak la sebodoh itu sampai tak mau tau what is prevailing market price for the property. Either he is a liar or real stupid. Macai dapigs akan protect la tokong dapigs diaorang.....

Anonymous said...

apa punya bangang akauntan nak beli hartanah tapi tak tau nilai hartanah, kalu camtu dia tak layak jadi ahli politik sbb dia tak ada degree dlm political science...bodoh punya dap, ini yg dibangga kan oleh org melayu pkr dan dap..bangang tahap gaban

Anonymous said...

Sejak bila Dap pandai?

Johan said...

Case closed kata AG DAP, Gobind Deo!

 
Blogger Templates